کدخبر: 12377

آشنایی با نحوه مصرف پروتئین وی برای غیر ورزشکاران

 

مسئله مهم این است که بدانیم مصرف پروتئین برای انسان بسیار جدی و حیاتی است. اینکه شما چه نوع سبک زندگی دارید و یا تیپ بدنی شما چیست مهم است بدانید برای عملکرد بهتر بدن خود باید این درشت مغذی را روزانه مصرف کنید. البته این اشتباه را نکنید که اهمیت بالای پروتئین را اینگونه ترجمه کنید که روزانه خود را مقید به دریافت نوشیدنی پروتئینی کنید، بلکه مفهوم درست این عبارت در این خلاصه می‌شود که نیاز اکثر مردم به پروتئین از طریق یک رژیم غذایی مناسب بر طرف می‌‌شود. بااین‌حال، ما گاهی برای تأمین میزان پروتئین موردنیاز خود به نوشیدن پروتئین وی نیاز داریم. مصرف پروتئین وی برای غیر ورزشکاران یک راه مؤثر برای افزایش مصرف پروتئین در این مواقع است. باید قبول کنیم در یک روز شلوغ کاری، درست‌کردن یک اسموتی پروتئینی راحت‌تر از درست‌کردن استیک گوشت و قارچ است!

ورزشکار باید یا نه در هر حال به مصرف پروتئین برای رشد و ترمیم سلول‌های بدن خود نیاز دارید. مطالب زیادی در خصوص اهمیت مصرف پروتئین در ورشکاران وجود دارد اما کمتر به آن طرف موضوع پرداخته شده است. داریم در مورد مصرف پروتئین توسط غیرورزشکاران حرف می‌زنیم؛ از همین‌رو سؤالات بسیاری در زمینه نحوه مصرف پروتئین وی برای غیر ورزشکاران مطرح می‌شود. سؤال‌هایی از قبیل میزان مصرف پروتئین وی برای غیر ورزشکاران چه‌قدر است؟ آیا مصرف پروتئین وی بدون ورزش خطرناک است؟ در این مقاله به سؤال‌هایی پیرامون نحوه مصرف پروتئین وی برای غیر ورزشکاران پاسخ داده‌ایم.

پروتئین وی چیست؟

اسم پروتئین وی را حتی غیرورزشکاران هم شنیده‌اند. این هم به دلیل تبلیغات و تولید محتوای فراوانی است که برای این نوع از پروتئین صورت گرفته است همین سبب شده بسیاری از افراد  بدون توجه به منبع تولید، این پروتئین را مصرف می‌کنند و حتی با تصورات اشتباه و دور از واقعی به مصرف پروتئین وی روی می‌آورند. این تصورات گاه در راستای انتظارات بی‌جا از یک مکمل پروتئینی مطرح می‌شود و گاه در راستای تخریب این مکمل مهم. به‌عنوان‌مثال، آن‌ها بدون اطلاع درباره پروتئین وی اظهار و نظر کرده و خوردن این مکمل را خطرناک جلوه می‌دهند. درحالی‌که پروتئین وی به لحاظ ساختار و عملکرد با دیگر پروتئین‌های خوراکی تفاوتی ندارد. شیر از دو نوع پروتئین کازئین و وی تشکیل شده است. پروتئین وی را طی فرایندی از کازئین جدا کرده و به‌عنوان مکمل مصرف می‌کنند. پروتئین وی 9 آمینواسید ضروری بدن را دارد و از این نظر یک پروتئین کامل در نظر گرفته می‌شود. کاهش وزن و عضله‌سازی در ورزشکاران از دلایل عمده مصرف پروتئین وی است، اما تمام مزایای این پروتئین در این دو عملکرد خلاصه نمی‌شود!

5

خطرآفرینی مصرف پروتئین وی برای غیر ورزشکاران !

درواقع همان اندازه که انسان در طول نیاز به مصرف میزان مشخصی از پروتئین دارد، از سویی مصرف بی‌رویه پروتئین سلامت او را تهدید می‌کند. به‌عنوان‌مثال، مصرف کنترل نشده میزان پروتئین ریسک بیماری‌های کلیوی، ایجاد سنگ کلیه و فشار بر کبد را در افراد مصرف‌کننده افزایش می‌دهد. از طرف دیگر، پزشکان به افرادی که دچار سوءتغذیه هستند یا با بیماری سرطان دست‌وپنجه نرم می‌‌‌‌‌‌کنند، یک رژیم غذایی مملو از منابع پروتئینی تجویز می‌کنند. بخشی از این نیاز پروتئینی با نوشیدن شیک پروتئین وی برطرف می‌شود، اما افراد نباید منبع تأمین پروتئین بدن خود را به مصرف پروتئین وی محدود کنند. در این شرایط، بدن به همان اندازه به کربوهیدرات و چربی برای بهبود عملکرد خود نیاز دارد.

6

مصرف پودر خوراکی پروتئین وی چیزی نیست که بدن در مواجه با آن احساس خطر کند. برخورد بدن با این پروتئین مشابه برخورد با پروتئین‌های دیگر است و چیزی که برای همه افراد خطر دارد، مصرف بیشتر یا کمتر پروتئین بر اساس میزان نیاز روزانه بدن است. اینگونه بگوییم که استفاده از منابع پروتئینی متفاوت به دیگر نیاز‌های بدن انسان پاسخ می‌دهد؛ بنابراین مصرف پروتئین وی برای غیر ورزشکاران بی‌خطر بوده  و این مسئله کاملاً بستگی به رژیم غذایی فرد دارد.

نحوه مصرف پروتئین وی در غیر ورزشکاران

این درست است که ورزشکاران برای عضله‌سازی و افزایش مؤثر سنتر پروتئین، باید از نحوه مصرف پروتئین وی اطلاع داشته باشند، اما نحوه مصرف پروتئین وی برای غیر ورزشکاران هم قواعدی دارد که مهم است آن‌ها را بدانیم؟ با هر هدفی اعم از افزایش یا کاهش پروتئین که به سراغ پودر پروتئینی خوراکی می‌روید، مدنظر داشته باشید که در میزان مصرف پروتئین مجاز به زیاده‌روی نیستید. بدن شما به میزان مشخصی پروتئین در طول روز نیاز دارد و بیشتر از آن به بدن آسیب‌های جدی وارد خواهد کرد. نیاز روزانه پروتئینی یک فرد معمولی ارتباط مستقیمی با وزن بدن او دارد. ما در افراد ورزشکار شاخص‌های میزان فعالیت، وزن بدن و اهدافی که دنبال می‌کند را برای تعیین نحوه مصرف پروتئین وی در نظر می‌گیریم، اما در افراد غیر ورزشکار میزان فعالیت فاکتور مناسبی نیست. وزن بدن یک فرد غیر ورزشکار تعیین‌کننده میزان پروتئین مصرفی او در طول روز است.

7

خوب است بدانید هر کیلوگرم از وزن بدن فرد نیاز پروتئینی او را مشخص می‌کند و نقصان کالری همیشه تعیین‌کننده جهت افزایش وزن یا کاهش وزن در افراد است. شما اگر با مصرف پروتئین وی بیش از نیاز روزانه خود کالری دریافت کنید، افزایش وزن را تجربه خواهید کرد و عکس این قضیه نیز درست است. یک فرد غیر ورزشکار با وزن 70 کیلوگرم به طور میانگین به 80 تا 90 گرم پروتئین نیاز در طول روز دارد. مصرف پروتئین وی یک راه آسان برای دریافت مقادیر کافی پروتئین است. یک پروتئین وی مرغوب فقط در یک وعده به بدن شما حدود 25 گرم پروتئین می‌رساند!

چرا مهم است که پروتئین وی را از مراکز معتبر بخواهید؟!

افزایش رقابت در بازار فروش مکمل‌های ورزشی از دلایل اصلی وفور مکمل‌های تقلبی در بازار است. سودجویان سعی می‌کنند با استفاده از بسته‌بندی‌های به‌ظاهر معتبر و قیمتی پایین‌تر از انواع مکمل‌های اصلی، افراد را به خرید محصولات تقلبی خود ترغیب کنند. شناخت مکمل پروتئین وی اصل از انواع تقلبی آن کار آسانی نیست و اگر در انتخاب خود دقت کافی نداشته باشید، نه‌تنها پول خود را از دست داده‌اید، بلکه ماده مضری را به‌جای پروتئین وی وارد بدن خود کرده‌اید. به دلیل نظارتی که بر داروخانه‌ها وجود دارد، این مراکز برای خرید پروتئین وی معتبر هستند.

برای خرید پروتئین وی داروخانه آنلاین روشا می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این داروخانه با داشتن گواهی‌نامه‌های ISO 1004 و ISO 9001 یکی از مراکز معتبر و مطمئن خرید مکمل های ورزشی محسوب می‌شود.

ارسال نظر: