کدخبر: 12443

نمونه قرارداد مدیریت ساختمان

در گذشته به دلیل عدم وجود آپارتمان‌نشینی، مسئولیتی با عنوان مدیریت ساختمان وجود نداشته است. اما امروزه با ازدیاد ساختمان‌ها و براساس قانون تملک آپارتمان‌ها، باید فرد یا گروهی به‌عنوان مدیر ساختمان در نظر گرفته شود تا در صورت رخ دادن مشکلات احتمالی، نسبت به رفع و رجوع کردن آنها اقدام کند. همانطور که می‌دانید مدیر یک ساختمان براساس اولویت‌های مجمع عمومی ساختمان انتخاب می‌شود که این فرد یا گروه می‌تواند عضوی از افراد ساکن در ساختمان یا شرکت‌های ارائه دهنده‌ی چنین خدماتی باشد. حال ما در این مقاله قصد داریم با توجه به اهمیت انتخاب مدیریت ساختمان در ایجاد نظم و آرامش و همچنین رسیدگی به موارد خاص و مشکلات احتمالی، ضمن بررسی مسائل حقوقی در نمونه قراردادهای مدیریت ساختمان به معرفی یک تیم تخصصی و با تجربه در این زمینه بپردازیم.

بررسی مسائل حقوقی در قراردادهای مدیریت ساختمان

مدیر یک ساختمان طبق فرم قرارداد ساختمان مسکونی، شخصی است که مسائل مربوط به امور ساختمان را برعهده می‌گیرد. همانطور که می‌دانید عدم انتخاب مدیر ساختمان ممکن است به هرج‌ومرج ساختمان منجر شود که در این خصوص، قانون تملک آپارتمان‌ها شکل گرفته است. در این قانون با تعیین یک نفر از اعضای ساختمان یا افراد اهل فن، مدیریت یک ساختمان به طور کامل در نظر گرفته شود. درواقع قانون تملک ساختمان به این موضوع اشاره دارد که با رای اکثریت افراد یک ساختمان، باید نماینده‌ای تعیین شود تا امورات ملک را برعهده بگیرد. به طورکلی می‌توان به‌عنوان نمونه قرارداد انتخاب مدیر ساختمان، موارد زیر را در نظر گرفت:

  • مدیر انتخابی ملزم به اجرای همه‌ی تصمیمات مجمع عمومی ساختمان است.
  • مدارکی که در اختیار مدیر ساختمان در نظر گرفته می‌شود؛ باید به طور کامل از آن نگهداری شود. درواقع مدیر، امین مجمع عمومی ساختمان خواهد بود.
  • مدیر یک ساختمان حق انتقال جزئی یا کلی تعهدات قراردادی را به فرد دیگر نخواهد داشت.
  • مدیر باید ساختمان یا ملک را به طور کامل در برابر حوادث احتمالی بیمه کند. دریافت سهم بیمه از هر مشترک نیز برعهده مدیر است.
  • مدیر ساختمان همچنین متعهد می‌شود که هزینه‌های ماهانه ساختمان را باید به طور کامل در نظر بگیرد. همچنین افزایش شارژ ماهیانه یا مواردی از این دست نیز فقط از سوی مجمع عمومی قابل تغییر خواهد بود.
  • مدیریت ساختمان متعهد خواهد شد که ایرادات کلی ساختمان، که ممکن است سبب ایجاد حادثه شود را به طور کامل رفع نماید.
  • مدیر ساختمان باید قبل از آغاز جلسات مجمع به بررسی وکالت‌نامه‌ها بپردازد تا اطمینان حاصل شود که واحد به فرد دیگری واگذار نشده باشد.
  • مدیر ساختمان باید نسبت به عدم ارائه خدمات به مالکان بدهکار اقدام کند.

2

بخش‌های متنوع مدیریت یک ساختمان

همانطور که می‌دانید رهبری یک آپارتمان مسکونی، ادارای و تجاری نیاز به برنامه‌ریزی و دقت دارد و اصولاً همه‌ی افرادی که در ابتدا گمان می‌کنند که از پس این مسئولیت بر خواهند آمد، بعد از مدتی متوجه سختی اوضاع خواهند شد. به‌همین دلیل معمولاً به ساکنان مجتمع‌ها و ساختمان‌ها توصیه می‌شود که از تخصصی‌ترین شرکت مدیریت ساختمان برای برقراری نظم و پیش‌برد اهداف مدنظر بهره ببرند. حال در این شرایط شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چنین گروه‌های ارائه دهنده‌ی این خدمات، چه مواردی را در جهت مدیریت اوضاع ساختمان در نظر می‌گیرند که ما در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

● مدیریت و راهبری کلی ساختمان

یک تیم تخصصی که قرار است اداره یک ساختمان را از همه لحاظ در دست بگیرد؛ در اولین اقدام باید به آنالیز امکانات رفاهی درخواست شده توسط ساکنین ساختمان بپردازد و بر اساس آن شارژ مورد نیاز را تعیین کند. درواقع پرواضح است که هر چه انتظارات ساکنین از امکانات ساختمان بالاتر باشد، طبیعتاً باید هزینه‌های بیشتری را بپردازند. بررسی و در نظر گرفتن پرسنل شاغل در ساختمان از دیگر وظایف یک شرکت مدیریت ساختمان است. این کار به دلیل هرچه بهتر انجام شدن سرویس و نگهداری از قسمت‌های مختلف ساختمان، پیگیری می‌شود. گفتنی است که تعمیرات اساسی و ارتقاء سیستم‌ها، زیرمجموعه‌ی این مورد از مدیریت آپارتمان و مجتمع‌ها خواهد بود. از طرفی یک کارگروه تخصصی که راهبری یک ساختمان را بر عهده گرفته است؛ باید قوانین مربوط به آپارتمان نشینی را وضع کند و سپس نسبت به تهیه برشور، اقدام نماید تا ساکنین با مطالعه‌ی آن به طور کامل در جریان مقررات موجود در ساختمان قرار بگیرند. ضمناً در نظر گرفتن جلسات مجامع عمومی و مواردی از این دست نیز بر عهده مدیریت ساختمان خواهد بود.

● بررسی تأسیسات مکانیکال ساختمان

در هر مجتمع و یا ساختمان؛ از جمله موارد با اهمیتی که نیاز به بررسی همیشگی دارد، تأسیسات آن است. درواقع رسیدگی کاملاً دقیق، آن هم با استفاده از افراد اهل فن و متخصص به جهت چک کردن سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی ضروری به نظر می‌رسد که طبیعتاً در صورت وجود مشکل، انجام تعمیرات نیز باید در کمترین بازه‌ی زمانی انجام شود. به طورکلی یک تیم راهبری ساختمان که از افراد متخصص برخوردار است؛ در چند سطح موارد مربوط به تأسیسات مجتمع‌ها و ساختمان‌ها را زیر نظر خواهد داشت که عبارتند از:

3

  • بررسی تأسیسات به جهت بهبود.
  • بررسی تأسیسات به جهت اصلاح موارد پیش آمده.
  • بررسی تأسیسات برای جلوگیری از ایجاد مشکل.

● بررسی تأسیسات الکتریکال ساختمان

از جمله موارد مهم در زیرمجموعه‌ی مدیریت ساختمان نگهداری یا سرویس تأسیسات الکتریکال است. درواقع تأسیسات برقی در مجتمع‌های کوچک و بزرگ، ممکن است پس از مدتی دچار فرسودگی شوند یا به علت‌هایی مانند خرابی، آتش سوزی و یا موارد مشابه نیاز به سرویس داشته باشند. از این‌رو یک کارگروه تخصصی راهبری ساختمان برای کاهش احتمال ایجاد حادثه در ساختمان، برنامه ریزی دقیق و مدونی را انجام خواهد داد که در نتیجه منجر به شکل‌گیری شرایط مطلوب در مجتمع‌ها می‌شود.

● بررسی آسانسور ساختمان

به طورحتم یکی از بخش‌های حساس هر مجتمع یا ساختمان، آسانسور است که بررسی هرچند وقت یک‌بار آن ضروری خواهد بود. به طورکلی برای آسانسور باید سرویس‌های ماهانه در نظر گرفت. چراکه استفاده از این وسیله به کرات، اتفاق می‌افتد. ضمناً گفتنی است که در بازبینی‌هایی که برای آسانسور انجام می‌شود، باید به طور مجزا به بخش‌های موتورخانه آسانسور و کابین این وسیله رسیدگی شود. چراکه فقط در این صورت است که به طور کامل مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در کنار این موارد یک تیم باتجربه‌ی مدیریت ساختمان، حتماً به بیمه مسئولیت مدنی آسانسور توجه می‌کند تا در صورت رخ دادن حادثه بتوان از آن برای پرداخت خسارت استفاده کرد.

● بررسی فضای سبز

در بیشتر مجتمع‌ها و یا ساختمان‌ها فضای سبز وجود دارد که یقیناً نحوه رسیدگی به آن از جمله دغدغه‌های ساکنین است. همانطور که می‌دانید هدف از در نظر گرفتن گل و گیاه، بهبود شرایط رفاهی افرادی است که در مجتمع‌ها زندگی می‌کنند. در همین راستا یک تیم تخصصی راهبری ساختمان باید برای این بخش نیز برنامه داشته باشد و با استفاده از افراد اهل فن و باتجربه، نحوه‌ی رسیدگی به انواع گل و گیاه در شرایط مختلف را بررسی و در صورت لزوم به اجرا درآورد.

4

● بررسی فضای آبی

فضاهای آبی مانند استخر از دیگر بخش‌های مهم یک ساختمان است که بررسی مواردی که ممکن است برای این منظور نیاز شود بر عهده یک تیم تخصصی مدیریت ساختمان خواهد بود. همانطور که می‌دانید پاکیزگی در این گونه موقعیت‌ها حرف اول و آخر را می‌زند و چنانچه مشکلی از این بابت وجود داشته باشد، صدا از ساکنین ساختمان و مجتمع‌ها بلند می‌شود. به‌همین منظور استفاده از افراد کارکشته و باتجربه کمک بزرگی برای رسیدگی و حل مشکلات احتمالی فضاهای آبی ساختمان‌ها مانند استخر خواهد کرد.

● تأمین نیروی انسانی

همانطور که می‌دانید انجام تشریفات ساختمان‌ها و مجتمع‌های اداری و تجاری نیاز به پرسنل کارآزموده دارد که در نظر گرفتن این مورد چالشی است که همیشه مدیران مجموعه‌های ساختمانی با آن روبرو بوده‌اند. از طرفی در نبود مراکز تخصصی برای آموزش نیروی انسانی متخصص و باتجربه، ساکنین ساختمان‌ها دغدغه‌ی استخدام این گونه افراد را دارند. البته این دغدغه‌ها تا حد زیادی، توسط گروه طاها مرتفع شده است. چراکه این تیم متخصص مدیریت ساختمان با در نظر گرفتن یک بستر فوق العاده جذاب و ارائه آموزش‌های ایده‌آل به تأمین نیروی انسانی در بخش‌های حراست، تشریفات، لابی من، بل بوی و مواردی از این دست پرداخته است.

خدمات گسترده گروه سرمایه گذاری و فنی مهندسی طاها

حال که با جزئیات مربوط به مدیریت ساختمان آشنا شده‌اید؛ اجازه دهید درباره‌ی تیم فنی مهندسی طاها صحبت کنیم که در رأس آن جناب آقای دکتر امین نعیم آبادی حضور دارند. ایشان به‌همراه تیم تخصصی که اداره می‌کنند؛ خدمات گسترده‌ای را به جهت راهبری ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری در نظر گرفته‌اند که اصلی‌ترین هدف این گروه تخصصی جلب رضایت افراد است. درحال حاضر گروه طاها فعالیت‌های زیر را در قالب قرارداد مدیریت ساختمان به متقاضیان ارائه می‌دهد:

1) چکاپ سرویس

از اصلی‌ترین خدماتی که شرکت طاها برای متقاضیان در نظر دارد خدمات چکاب سرویس ساختمان است. این خدمت شامل موارد مختلفی می‌شود که از جمله می‌توان به بررسی سیستم‌های برق، معماری و مکانیک اشاره کرد. ضمناً ناگفته نماند که متخصصان این مجموعه پس از بررسی نتایج کار را در قالب گزارش به استحضار ساکنین ساختمان خواهند رساند تا بهترین تصمیم برای موارد مختلف در نظر گرفته شود. بنابراین اگر قصد خرید یک ساختمان یا مجتمع را دارید، ممکن است به کمک متخصصان باتجربه طاها در این زمینه نیاز داشته باشید.

5

2) مسائل مربوط به اساسنامه

به طورحتم برای اداره مناسب‌تر هر مجتمع، نیاز به اساسنامه احساس می‌شود که تهیه و تدوین آن باید بوسیله‌ی یک کارگروه مدیریت ساختمان انجام شود. برای این منظور استفاده از تیم حقوقی گروه طاها، بهترین انتخاب خواهد بود. چراکه متخصصان حرفه‌ای و با تجربه طاها که تجربه‌های متعددی در پروژه‌های سازمانی و تجاری داشته‌اند به خوبی می‌توانند به تهیه‌ی یک اساسنامه منظم با شرایط و سطح فرهنگ ساکنین ساختمان اقدام کنند. ضمناً از دیگر خدماتی که این کارگروه تخصصی می‌تواند به متقاضیان ارائه دهد، پیگیری‌های حقوقی به جهت وصول شارژ از ساکنین مجتمع‌ها و ساختمان‌ها خواهد بود.

3) کمک به ارتقاء فرهنگ ساکنین

از مهم‌ترین خدماتی که تیم تخصصی طاها برای عموم در نظر گرفته است، آموزش و فرهنگ سازی برای افزایش آرامش ساکنین ساختمان است. همانطور که می‌دانید مدیریت ساختمان در این خصوص بسیار پیچیده است چراکه به طور حتم در یک مجتمع یا ساختمان، افراد با فرهنگ‌های متفاوت حضور دارند که گاهاً ممکن است با یکدیگر به مشکل بر بخورند. بنابراین در این گونه مواقع، نقش افراد باتجربه و قانون‌گذار در مجتمع‌ها بیشتر به چشم می‌آید. حال برای اینکه بتوانید کمتر با چنین مشکلاتی در مجتمع یا ساختمانی که در آن زندگی می‌کنید، مواجه شوید؛ حتماً از طرح‌های در نظر گرفته شده توسط گروه طاها استفاده کنید تا هر چه سریع‌تر سطح فرهنگ ساکنین افزایش یابد.

4) کارشناسی ملک

وقتی قرار است ملک مدنظرتان را خریداری کنید، احتمالاً فقط به ظاهر و قیمت آن توجه می‌کنید که پرواضح است که این همه‌ی ماجرا نیست. درواقع برای خرید ملک باید به موضوعات تخصصی زیادی توجه شود که احتمالاً اینکه به تنهایی نتوانید آن را روبه‌راه کنید، جای تعجبی ندارد. به طورکلی بررسی مزایا و معایب یک ساختمان که به زیرمجموعه‌های مختلفی مانند موتورخانه، سیستم پکیج و مواردی از این دست تقسیم بندی می‌شود؛ ضروری به نظر می‌رسد که البته همه‌ی این موارد باید به دست افراد خبره که از قبل مدیریت ساختمان را انجام داده‌اند، پیگیری شود. لذا توصیه می‌کنیم که اگر در حال حاضر قصد خرید ملک را دارید از متخصصان گروه طاها استفاده کنید تا بتوانید بدون کمترین مشکلی ملک مدنظرتان را قولنامه کنید.

6

5) خدمات هتلینگ

وقتی قرار است یک کسب‌وکار حرفه‌ای را ارائه دهید، به طور حتم علاوه بر تجهیزات فوق العاده و استفاده از مصالح برند، نیاز به بهره برداری ایده‌آل نیز خواهید داشت. در حال حاضر بسیاری از پروژه‌هایی که بوسیله‌ی افراد خبره طراحی می‌شوند از امکانات جذابی برخوردار هستند که نحوه‌ی بکارگیری از آنها نقطه عطف داشتن یک فضای کاملاً اختصاصی است که برای این منظور فقط باید از افراد باتجربه و حرفه‌ای استفاده کنید. مدیریت ساختمان در این خصوص که یک ساختمان را به یک هتل آپارتمان شیک و باکلاس تبدیل می‌کند، فقط توسط افراد متخصص قابل انجام است که گروه سرمایه گذاری و فنی مهندسی طاها در این بخش خدمات ویژه‌ای را برای متقاضیان در نظر گرفته است.

6) آموزش سازمانی

از دیگر فعالیت‌های گروه طاها آموزش نیروی متخصص برای حضور مطمئن در مجتمع‌ها و ساختمان‌ها به‌جهت انجام مدیریت ساختمان است. درواقع در حال حاضر مراکزی که افراد علاقه‌مند به حضور در موقعیت‌های شغلی تشریفات و مواردی از این دست را آماده ورود به میدان کند، وجود ندارد و این موضوع سبب شد تا کارگروه تخصصی طاها به فکر راه‌اندازی چنین مراکز آموزشی بی‌افتد. بنابراین اگر برای مجتمع‌های بزرگ نیاز به افراد کارآزموده به جهت انجام کارهای مختلف دارید، کافی است که با مشاوران یا مدیران مجموعه طاها در تماس باشید تا در کمترین زمان ممکن به ترتیب پرسنل دلخواه‌‌تان اقدام شود.

7) مشاوره خرید

خدمت دیگری که توسط تیم تخصصی طاها به متقاضیان ارائه می‌شود، مشاوره برای خرید امکانات خاص برای مدیریت بهره برداری شرکتی مجتمع‌ها یا ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری است. درواقع هر مرکز برای اجرای اهداف خود نیاز به یکسری تجهیزات دارد که انتخاب نوع و برند آنها، یک کار تخصصی محسوب می‌شود که در این صورت استفاده از افراد متخصص گروه طاها به طور کامل این نقیصه را برای شرکت‌ها، ساختمان‌ها و مجتمع‌ها برطرف کرده است. این بخش از مدیریت ساختمان از جمله پرتقاضاترین مواردی است که تیم تخصصی طاها با آن مواجه بوده است.

7

دریافت خدمات حرفه‌ای از شرکت مدیریت ساختمان طاها

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه در پروژه‌های مختلف نیاز به استفاده از یک تیم تخصصی مدیریت ساختمان دارید، توصیه می‌کنیم که از گروه طاها به رهبری دکتر امین نعیم آبادی استفاده کنید. از مزیت‌های بکارگیری از این تیم تخصصی می‌توان به انجام حرفه‌ای همه‌ی امورات اشاره کرد. ضمناً این تیم متخصص با داشتن افراد با دانش و حرفه‌ای بهترین خدمات را در سطح کیفی عالی به متقاضیان ارائه می‌دهد که نتایج آن جز رضایت مشتریان نبوده است. حال با این اوصاف اگر قصد استفاده از چنین خدماتی را دارید، کافی است که با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده در سایت این شرکت به ادرس اینترنتی  https://pst.co.ir با مدیران و مشاوران تیم تخصصی طاها در ارتباط باشید. 

 

ارسال نظر: