کدخبر: 12445

شرایط فوق العاده تخصیل در آمریکا + تضمین در بازگشت وجه

 

هزینه تحصیل در آمریکا چقدر می باشد؟

کشور آمریکا همواره در ذهن مهاجران کشوری با هزینه های بالا تحصیل و زندگی است. مهم ترین دغدغه مهاجرت برای افراد ،تامین هزینه ها در کشور مقصد است. پس لازم است قبل از مهاجرت راجب هزینه های دانشگاه و زندگی اطلاعات کافی داشته باشید. زندگی در کشور آمریکا به علت وجود امکانات تحصیلی فوق العاده، امکانات رفاهی ، وضعیت اقتصادی بسیار خوب ، پایین بودن نرخ بیکاری ، امکان پیشرفت کاری با وجود شرکت ها و سازمان های معتبر ، همواره برای دانشجویان یک فرصت تلقی می شود. اما برای استفاده از این فرصت باید برای تامین هزینه های مربوط به دانشگاه و زندگی برنامه ریزی کنید. لازم به ذکر است در مقابل هزینه های بالای زندگی در کشور آمریکا درآمدها نیز بالا می باشد و در صورت کار دانشجویی هزینه ها کاهش می یابد ،پس از تحصیل نیز در صورتی که بتوانید در کمپانی های بزرگ کشور آمریکا مشغول به کار شوید ، از لحاظ جایگاه اجتماعی و میزان درآمد آینده تضمین شده دارید. در این مقاله هزینه های تحصیل در آمریکا را به صورت کلی شرح داده ایم. برای دریافت اطلاعات بیشتر ادامه مقاله را مطالعه فرمایید.

شرایط عمومی تحصیل در آمریکا

شما برای تحصیل در آمریکا باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و مدرک زبان دریافت کنید. کشور آمریکا مدارک آیلتس ، تافل ودولینگو را قبول می کند. بسته به مقطع مورد نظر باید مدارکی از قبیل سوابق تحصیلی ، رزومه کاری ، مقالات پژوهشی و انگیزه نامه ارائه دهید. دانشگاه های مختلف در هر کشوری برای پذیرش دانشجو شرایطی تعریف می کنند .این شرایط شامل سن، حداقل معدل ، نمره زبان ، آزمون های ورودی دانشگاه  و یا آزمون هایی مانند GRE و GMAT می شود. پس بسته به شرایط دانشجو و شرایط دانشگاه انتخاب بهترین گزینه برای اپلای کردن کار یک متخصص در امور مهاجرتی است. مجموعه مهاجرتی پارس رادین با بررسی شرایط دانشجو بهترین دانشگاه با پایین ترین درصد ریجکتی را پیشنهاد می دهد و سالانه برای دانشجویان بسیاری از دانشگاه های برتر آمریکا پذیرش تحصیلی می گیرد.

اگر برای تحصیل در مدارس آمریکا میخواهید تچربه موفق و اطلاعات کافی داشته باشید حتما به شما پیشمهاد می شود مقاله ویزای دانش آموزی آمریکا را در سایت پارس رادین بخوانید 

 

هزینه های عمومی تحصیل در آمریکا

هزینه های تحصیل در کشور آمریکا به دو دسته تقسیم می شوند:

دسته اول (هزینه های جانبی اجباری) : هزینه های جانبی که برای انجام روند پرونده شما و دریافت ویزای تحصیلی الزامی است به شرح زیر می باشد:

  • هزینه آزمون زبان
  • هزینه آزمون های (GMAT,GRE,SAT,LSAT,….)برای دریافت پذیرش از دانشگاه های امریکا
  • هزینه ترجمه مدارک پذیرش و ویزا = با توجه به حجم مدارک متقاضی حدود 30 الی 120 دلار امریکا
  • هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه ها = به ازای هر دانشگاه حدود 100 الی 150 دلار امریکا
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های امریکا = با توجه به مقطع، رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر شما این هزینه ها متفاوت خواهد بود. و اگر دانشجو موفق به دریافت بورسیه تحصیلی امریکا شود این هزینه به کل حذف خواهد شد. همچنین تحصیل در برخی رشته ها هزینه هایی بسیار بیشتر و یا کمتر از اعداد اعلام شده در زیر خواهند داشت.
  • هزینه اپلیکیشن فی سفارت امریکا برای صدور ویزای تحصیلی = 190 دلار امریکا

5

 

دسته دوم (هزینه های زندگی):

به صورت کلی هزینه های زندگی شامل هزینه های مسکن، هزینه خورد و خوراک ، هزینه پوشاک و رفت و آمد می شود. بسته به سبک زندگی شما این هزینه ها تغییر خواهد کرد. بیشترین هزینه در کشور آمریکا هزینه های مربوط به مسکن است، قیمت اجاره خانه یکخوابه در مرکز شهر 1359 دلار آمریکا است. اگر در خوابگاه های دانشجویی ساکن شوید یا مسکن در مرکز شهر نباشد، هزینه مسکن مقرون به صرفه تر می شود. خورد و خوراک نیز به سبک زندگی و غذایی شما بستگی دارد ، اما هزینه خورد و خوراک برخلاف سایر هزینه ها در کشور آمریکا مناسب است ، هزینه یک وعده غذایی در رستوران های معمولی 14 دلار است.هزینه رفت و آمد با مترو ماهیانه به صورت 85 دلار آمریکا است. تمام هزینه های بیان شده به صورت میانگین محاسبه شده است و به سبک زندگی شما نیز بستگی دارد.

می توانید برای اطلاعات بیشتر ویزای تحصیلی آمریکا پارس رادین را بخوانید.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی

به طور کلی هزینه تحصیل بستگی به رشته ، دانشگاه و شهر انتخابی دارد. در کشور آمریکا هزینه تحصیل رایگان نیست. دوره تحصیلی کارشناسی در کشور آمریکا 4 سال است و می بایست سالانه شهریه پرداخت کنید. شهریه های تحصیل در مقطع کارشناسی به طور میانگین سالانه بین 23 الی 30 هزار دلار آمریکا است. امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی بسیار پایین است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

هزینه تحصیل در رشته کارشناسی ارشد نیز بستگی به دانشگاه و رشته دارد. اما به صورت کلی تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هزینه های بالایی دارد. امکان دریافت بورسیه تحت شرایطی برای مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد و تحصیل را رایگان می کند. در مواردی هم با دریافت فول فاند علاوه بر هزینه های تحصیل هزینه های زندگی نیز پوشش داده می شود. دانشجویان بین المللی باید سالانه  بین 28 الی 60 هزار دلار بابت شهریه دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی ارشد بپردازند.

هزینه تحصیل در دکتری

هزینه تحصیل دردوره دکتری نیز بستگی به رشته ،دانشگاه و شهر انتخابی شما دارد. طول دوره تحصیل دکتری در کشور آمریکا بین 3 تا 5 سال است و بستگی به رشته و پروژه انتخابی شما دارد. اگر می خواهید در مقطع دکتری تحصیل کنید، سالیانه حدود 40 الی 95 هزار دلار امریکا باید شهریه بپردازید. امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این مقطع بسیار زیاد است.در صورتی که استاد راهنما پروژه شما را تایید کند می توانید در این مقطع حتی فول فاند دریافت کنید.داشتن مقالات پژوهشی ثبت شده ،سوابق تحصیلی درخشان و رزومه قوی شانس دریافت فاند در این مقطع را بالا می برد.

6

شرایط کار حین تحصیل در آمریکا

برای تامین هزینه های تحصیل در کشور آمریکا اجازه کار حین تحصیل وجود دارد. در هفته دانشجو 20 ساعت اجازه کار در محیط دانشگاه و یا خارج از دانشگاه را به صورت پاره وقت دارد . در ایام تعطیل نیز می توانید به صورت تمام وقت برای کمک به هزینه های زندگی کار کنید. برای کار کردن در کشور آمریکا باید از اداره مهاجرت و دانشگاه مجوز دریافت کنید.

کلام آخر

با تحصیل در آمریکا از آموزش با استانداردهای بالای علمی بهره مند می شوید. شما با تحصیل در کشور آمریکا آینده درخشان و هدفمندی پیش رو دارید. تحصیل ، اشتغال و سپس دریافت اقامت دائم کشور آمریکا یک آرزوی دور دست نیست. اگر روند پرونده مهاجرت خود را به تیم پارس رادین بسپارید ، بدون شک با بررسی شرایط شما آسان ترین و سریع ترین راه را برای مهاجرت به کشور قدرتمند آمریکا پیشنهاد می دهند. همراهی بسیاری از دانشجویان در سال های اخیر از ابتدای مسیر تا ساکن شدن در مقصد مهاجرتی مورد نظر ، افتخار مجموعه پارس رادین بوده است. با وجود مسائل سیاسی میان ایران و آمریکا و سختی مهاجرت به این کشور پیشرفته، خوشبختانه مجموعه پارس رادین موفق به دریافت تعداد بسیار زیادی ویزا برای دانشجویان ایرانی شده است.در اسرع وقت با مشاورین پارس رادین تماس بگیرید تا به دقت شرایط شما را بررسی کنند و بهترین راه را برای مهاجرت آمریکا پیشنهاد دهند.

 

ارسال نظر: