کدخبر: 12458

همه چیز درباره تونر زیراکس

تونر چاپگر چیست؟

تونر یک مخلوط پودری است که معمولاً در یک کارتریج مهر و موم شده عرضه می شود. تا همین اواخر، احتمالاً در رنگ های فیروزه ای، سرخابی، زرد و مشکی (معروف به CMYK) ارائه می شد. چاپگرهای رنگی از CMYK در ترکیب ها و ترکیب های مختلف برای ایجاد طیف گسترده ای از رنگ ها استفاده می کنند. تونر رنگی زیراکس 7830 و 7845 و7855 پر مصرف ترین تونر زیراکس بازار ایران می باشد که توسط ساها پرینت عرضه می شود.

در سال‌های اخیر یافتن رنگ‌های تونر «جدید» - تونر سفید (به عنوان مثال در Xerox C8000W و بالاتر) و سایر رنگ‌های خاص از جمله فلزات و فلورسنت‌ها رایج‌تر شده است. CMYW به جای سایه‌های روشن‌تر روی کاغذ و رسانه تیره چاپ می‌کند («W» برای «سفید» جایگزین «K» برای «سیاه» می‌شود).

چگونه تونر به صفحه می چسبد؟

بیشتر تونرها از پلاستیک های دانه بندی شده (پلیمرها) استفاده می کنند که از نفت و یا مشتقات گیاهی هستند. هنگامی که توسط فیوزر گرم می شود، این ذرات پلاستیکی ذوب می شوند و روی کاغذ یا رسانه های دیگر "فیوز" می شوند.

چاپگر می داند که ذرات تونر را با تشکیل یک تصویر الکترواستاتیک روی یک درام چرخان در کجا قرار دهد. این بار الکتریکی ترکیب تونر/توسعه دهنده را از کارتریج به قسمت های "راست" درام جذب می کند (به بیشتر در توسعه دهنده زیر مراجعه کنید). از طریق فرآیندهای مختلف بعدی، تونر به صفحه منتقل می شود.

خوشه هایی از نقاط بسیار کوچک برای چشم انسان، مجموعه وسیعی از رنگ ها را ایجاد می کنند که ما می بینیم. در زیر ذره بین، نقطه ای از هر یک از تونرهای CMYK را می بینید که به هر سایه کمک می کنند.

اگر تونر شامل پلاستیک است، زیراکس برای کاهش اثرات زیست محیطی آن چه می کند؟

این یک سوال عالی است و ما و شرکایمان به یکی از آن توجه داریم. میکروپلاستیک ها البته موضوع تحقیقات فزاینده ای هستند. همچنین باید این موضوع را در نظر بگیریم که گرم شدن ذرات موجود در تونر در طول فرآیند چاپ انرژی مصرف می‌کند و این انرژی دارای ردپای کربن مرتبط است. همچنین این سؤال مهم وجود دارد که بعد از مصرف چاپ چه اتفاقی می‌افتد و آیا می‌توانیم آن را به طور موثر جوهرزدایی و بازیافت کنیم.

زیراکس از نوآوران و دانشمندان خبره برای بررسی همه این چالش ها استفاده می کند. در مراکز تحقیقاتی خود در بسیاری از زمینه ها پیشرفت داشته است از جمله:

شناسایی منابع پایدارتر پلیمرها برای تونرها و جوهرها

16

ایجاد ترکیباتی با نقطه ذوب پایین تر

کاهش میزان بسته بندی و ضایعات

تونر تکامل‌یافته به مخلوطی که می‌توان آن را راحت‌تر از کاغذ جدا کرد (جوهر زدایی) برای بازیافت (Iridesse امتیاز 100/100 را برای جوهرزدایی دریافت کرده است، حتی در طلا، نقره، سفید و شفاف)

یافتن راه حل های پایدار مناسب به معنای در نظر گرفتن کل چرخه حیات محیطی است. به عنوان مثال، می توان پلیمرها را از اتانول (که خود از ذرت ساخته شده است) استخراج کرد. با این حال، مقدار زیادی انرژی - و بنابراین، ردپای کربن زیاد - مورد نیاز برای انجام این کار در حال حاضر آن را غیرقابل دوام می کند.

نوآوری نیاز به پذیرش یک اقتصاد دایره ای بیشتر دارد، اما همچنین محصولی را با قیمتی که مصرف کنندگان می توانند ارائه دهند، ارائه دهد. همانطور که در سراسر جهان و در سراسر صنایع مشاهده می شود، دستیابی به این امر همیشه آسان نیست. با این حال، ما معتقدیم که همه چیز در حال بهبود است: زیراکس به طور مداوم در حال پیشرفت است. در اینجا درباره تلاش زیراکس برای تونرها و جوهرهای پایدارتر بیشتر بدانید.

جوهر خشک مخصوص چاپگر چیست؟

جوهرهای خشک تخصصی تونر هستند، اما نه آنطور که قبلاً آنها را می شناختیم. آنها شامل فلز (طلا و نقره)، سفید، زرد شفاف و فلورسنت، صورتی، سرخابی و فیروزه ای هستند.

تونرهای Xerox Emulsion Aggregation (EA) چیست؟

تونرهای EA تونرهای پیشرفته ای هستند که اثرات زیست محیطی بیشتری را کاهش می دهند. آنها از نظر ساخت و همچنین استفاده از آنها در مصرف انرژی کارآمد هستند (کاهش هزینه انرژی در هر صفحه). یک گرم تونر EA می تواند صفحات چاپی بیشتری نسبت به تونر معمولی ایجاد کند.

تونر ممکن است در مقایسه با فرمولاسیون‌های دیگر شبیه چشم انسان به نظر برسد، اما دهه‌ها تحقیق باعث شده است که بهتر جریان یابد، بهتر جوش بخورد، بهتر ذخیره شود - و همه اینها منجر به چاپ واضح‌تر و شفاف‌تر می‌شود. تونرهای EA از ذرات کوچکی با اندازه زیر میکرون استفاده می کنند (بخش "تجمع") تا اندازه ذرات و شکل کروی مورد نظر را تشکیل دهند. "امولسیون" فرآیند شیمیایی است که رزین تونر را تشکیل می دهد. ذرات کوچک = تصاویر واضح. همچنین به معنای فرآیندی با انرژی کمتر، قابلیت اطمینان بیشتر و زمان گرم کردن سریعتر است.

این با فرآیند ایجاد تونرهای معمولی متفاوت است. تونرهای سنتی بیشتر با مخلوط کردن پلاستیک با رنگدانه ها و سایر مواد در یک بلوک ساخته می شوند. سپس این بلوک به تکه تکه می شود تا پودر ریز به دست آید که باید پردازش شود تا قطعات خیلی بزرگ و خیلی کوچک حذف شوند. فرآیند سنتی که توسط آن مواد می توانند در برابر اختلاط مذاب مقاومت کنند محدود است، و بنابراین پرس های تولیدی جدید زیراکس به جای آن برای تونر EA بهینه شده اند. به زبان ساده، تونر EA به جای تجزیه شدن، افزایش می یابد.

در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد تونرهای EA بخوانید.

 

جوهر چاپگر مایع از کجا وارد می شود؟

در حالی که اکثر پرس‌های زیراکس از تونر یا جوهر خشک استفاده می‌کنند، فناوری جوهر افشان در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. پرس جوهرافشان صنعتی Xerox Baltoro HF از جوهر مایع High Fusion برای بهترین جوهر استفاده می کند.

 

ارسال نظر: