کدخبر: 12459

طراحی و نقاشی را از کجا شروع کنیم - آموزش های لازم رو کجا ببینیم

همه چیز راجع به آموزش طراحی

طراحی کردن، نوعی تفکر بصری است. در حقیقت طراحی، روشی است که از طریق آن، می‌توانید احساسات، عواطف و عقاید خود را بیان نموده، به نمایش درآورید. این شیوه، روشی بسیار مناسب و مؤثر برای نظم دهی به تمامی تصاویر ذهنی شما است. طراحی، ترکیبی کامل از ارتباط میان چشم، مغز و دستان شما است. این عوامل و دلایل بیشمار دیگر، باعث شده تا عده‌ زیادی از افراد به آموزش طراحی علاقه داشته باشند.

آموزش طراحی

شرکت در یک کلاس آموزشی نقاشی و طراحی، برای دانشجویان و علاقمندان این رشته، مزایای بسیار زیادی را ایجاد می‌کند. با شرکت در چنین کلاس‌های آموزشی، علاقمندان، اصول طراحی را یاد خواهند گرفت. همان‌طور که می‌دانید اصول طراحی، پایه و اساس دیگر هنرها است. با شرکت در این کلاس‌ها و کسب آموزش‌های مورد نیاز، می‌توانید نحوه استفاده از ابزار طراحی را بیاموزید و این ابزار را برای ایجاد یک کار کامل و استادانه به بهترین نحو به کار ببرید.

آموزش­ های طراحی به شما می‌آموزند که چطور گام‌ به‌ گام پیش بروید تا کمپوزیسیون‌های مورد نظرتان را به وجود آورید. از این طریق، مهارت و توانایی‌های شما در افکار و عملکردتان در زمینه‌ طراحی، افزایش پیدا خواهد کرد. این آموزش‌ها به شما یاد خواهند داد که چطور می‌توانید به درک بصری دقیقی دست پیدا کنید.

از طریق شرکت در چنین کلاس آموزشی، بسیاری از نکته‌های مورد نیاز در زمینه ابزار و مصالح این کار را خواهید آموخت و از این طریق مهارت‌های بیشتری کسب خواهید کرد. آموزش تکنیک‌های طراحی حرفه‌ای، یکی دیگر از مزایای شرکت در این کلاس‌ها است.

آموزش‌های طراحی برای افرادی که علاقه دارند به طراحی لباس دست بزنند و یا به تصویرسازی اقدام نمایند، نیز بسیار مفید و مؤثر است. همچنین می‌توانید پس‌ از یادگیری آموزش‌های مورد نیاز به طراحی جواهر آلات و یا طراحی مجسمه و مجسمه‌ سازی نیز اقدام کنید.

2

آموزش طراحی اجسام

در حال حاضر این امکان فراهم شده که علاقمندان بتوانند در کلاس آموزش طراحی اجسام شرکت کنند. شرکت در این کلاس آموزشی، هیچ‌گونه محدودیتی ندارد. بنابراین چه مبتدی باشید و چه پیشرفته، می‌توانید از این کلاس‌ها بهره‌مند شوید. شرکت در این کلاس آموزشی محدودیت سنی نیز ندارد. بنابراین تمامی افراد علاقه‌مند به هنر طراحی در سنین مختلف می‌توانند از آموزش این کلاس بهره‌مند گردد.

این کلاس‌های آموزشی برای استعدادهای مختلف و توانایی‌های گوناگون، تدارک دیده شده‌ است. لذا برای حضور در این کلاس، نیازی به هیچ‌گونه تجربه قبلی  نخواهید داشت. می‌توانید با شرکت در این کلاس‌ها آموزش و یادگیری طراحی مقدماتی اجسام را از صفر آغاز کنید و تا سطوح پیشرفته و کاملا حرفه‌ای ادامه دهید.

با آموزش­های طراحی اشیا می‌توانید استرس‌های زیادی را از خود دور کنید. چرا که در این‌ صورت ذهن و اندیشه‌ شما درگیر مسائل مفید و کاربردی خواهد شد. آموزش این هنر می‌تواند نقش مؤثری در تقویت قدرت خلاقیت و تخیل شما داشته باشد. بسیاری از افرادی که دچار مشکلاتی از قبیل افسردگی هستند، سعی می‌کنند با شرکت در چنین دوره‌هایی، افسردگی را از خود دور ساخته و تنهایی‌های خود را پر کنند.

آموزش‌های طراحی اشیا به شما کمک می‌کند تا بتوانید در آینده‌ای نزدیک به طراحی چهره نیز دست بزنید. چراکه پیش از آموزش­های طراحی از چهره، باید طراحی اشکال هندسی را به‌ خوبی فراگرفته باشید.

آموزش طراحی چهره

آموزش طراحی چهره، محبوبیت و طرف‌داران خاص خود را دارد. طراحی چهره را می‌توانید با ابزارهای مختلف از قبیل رنگ روغن، آبرنگ، پاستل، مدادرنگی، سیاه‌قلم و… انجام دهید. هرکدام از این ابزارها، مهارت‌های خاص خود را نیاز دارند. بسیاری از افراد به آموزش و یادگیری طراحی چهره با تمامی این ابزارها دست می‌زنند تا توانایی‌ها و مهارت‌های خود را تکمیل کنند.

از طریق آموزش‌های ارائه‌ شده در زمینه طراحی چهره در سایت امیر فواد آرت  می‌توانید به ترکیب انواع مختلف رنگ‌ها دست بزنید و یا به نقاشی رنگ روغن، نقاشی با آبرنگ، نقاشی با مداد درنگی و… اقدام نمایید. طراحی و نقاشی با هر کدام از این ابزارها که صورت بگیرد، چه نقاشی رنگ روغن چه آبرنگ و یا مداد رنگی و دیگر ابزار، آرامش بسیار زیادی را به شما هدیه خواهد داد.

بنابراین  شرکت در کلاس آموزشی طراحی چهره شما را پشیمان نخواهد کرد. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که طراحی کردن یک چهره، نوعی استعداد مادرزادی و ویژه نیاز دارد و تنها عده بسیار کمی از افراد، این امکان و توان را دارند که چهره‌هایی جالب‌ توجه و نزدیک به واقعیت، ترسیم کنند. در صورتی‌ که این تصور و گمان، اشتباه است و به پشتکار و تمرین‌های زیاد نیاز دارد.

برای طراحی یک چهره باید به نکاتی توجه داشته باشید. برای نمونه‌ باید یاد بگیرید که چطور ابزار طراحی را در دستان خود بگیرید تا خطوط ایجاد شده توسط شما، کنترل‌ شده‌تر باشند. نحوه ایستادن شما در هنگام طراحی یک چهره نیز نکته بسیار حائز اهمیتی است. انجام این کار به شیوه‌ای حرفه‌ای به رعایت نکات و اصول دیگری هم نیازمند است که با شرکت در کلاس آموزشی طراحی چهره، این نکات و اصول را به‌ خوبی فرا خواهید گرفت.

3

آموزش نقاشی رنگ روغن

نقاشی با رنگ روغن در حقیقت یکی از زیباترین آثاری است که می‌توانید خلق نمایید. از طرف دیگر این هنر و سبک نقاشی، طرف‌داران بسیار زیادی هم دارد. در واقع سبک نقاشی با رنگ روغن باعث شد تا آثار جالب‌ توجهی خلق شود و هنرمندان زیادی به این عرصه وارد شوند.

نقاشی با رنگ روغن، همانند دیگر سبک‌ها و هنرها، توانایی‌ها و مهارت‌های خاص خود را دارد. برای این‌که بتوانید از تمامی رازها و تکنیک‌های این حرفه سر در بیاورید و آن‌ها را در آثار هنری خود مورد استفاده قرار دهید، نیاز به شرکت در یک کلاس و یا دوره آموزش نقاشی رنگ روغن خواهید داشت. در این‌ صورت می‌توانید از یک بوم خالی، یک اثر هنری خارق‌العاده و جالب‌ توجه ایجاد کنید.

نقاشی رنگ روغن

رنگ روغن به ماده‌ای گفته می‌شود که بر روی هر رنگ‌دانه و یا پیگمنت آن، لایه‌ نازکی از روغن وجود دارد. برای به وجود آوردن رنگ‌های روغنی، از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از متداول‌ترین این روش‌ها استفاده از بذر گیاه کتان و جوشاندن آن است تا روغن آن گرفته شود.

نقاشی با رنگ روغن نیز به فرایندی گفته می‌شود که طی آن، نقاش هنرمند، از رنگ روغن استفاده نموده و طرح و نقش مورد نظر خود را به وجود می‌آورد. نقاشی با رنگ روغن را می‌توان یکی از دشوارترین سبک‌های نقاشی به شمار آورد چراکه تکنیک‌ها و اصول فراوانی دارد. اما با این‌ حال روشی بسیار محبوب و پرطرف‌دار است.

در فرایند آموزش نقاشی با رنگ روغن، پرطرف‌دارترین نقاشی‌ها، طراحی منظر و طراحی چهره هستند. هر کدام از این طراحی‌ها نیز اصول خاصی دارند و برای ایجاد آن‌ها باید نکات و قواعدی را مدنظر قرار داده و ابزار و لوازم این کار را نیز تهیه کنید.

برای نمونه پیش‌ از آموزش نقاشی با رنگ روغن از منظره، باید لوازم و ابزار این کار را فراهم نمایید. این لوازم، شامل بوم، سه‌پایه، پالت رنگ، مداد کنته و قلم‌ مو است. برای این کار، تنوعی از رنگ‌ها را نیز نیاز خواهید داشت. برای‌اینکه بتوانید یک منظره‌ زیبا و جذاب را ایجاد کنید، باید در ابتدا اشکال اصلی آن منظره را روی بوم خود ترسیم کنید.

در این گام نباید به جزئیات طرح بپردازید. برای آغاز این کار باید رنگ‌های شفاف و روشن را مورد استفاده قرار دهید. می‌توانید تمامی اجسام را با رنگ‌های کدر به نمایش درآورید و یا اطراف درختان را با رنگ آبی ملایم ترسیم کنید. یادتان باشد که بازتاب‌های نور از جهات مختلف در این نقاشی بسیار مهم است. این موارد، تنها برخی از نکات و مواردی است که در کلاس آموزش نقاشی رنگ روغن خواهید آموخت.

 

ارسال نظر: