کدخبر: 12460

هر آنچه که در مورد استرچ پالت باید بدانید

ما در عصری زندگی می‌کنیم که در آن دسترسی به انواع و اقسام کالا‌ها و محصولات به راحتی آب خوردن است. امروزه کالا‌های مختلف به دلیل تقاضای بالا، به سرعت عرضه می‌شوند و در دسترس افراد قرار می‌گیرند. کارخانجات مختلف محصولات تولیدی خود را برای عرضه و رساندن به دست مردم، بسته‌بندی کرده و راهی می‌کنند. در این فرآیند، بسته‌بندی مسئله بسیار مهمی است؛ چرا که در اثر بسته‌بندی نامناسب، ممکن است عوامل مخرب نظیر آب، گرد و غبار، باکتری، اکسیژن و حتی نور به محصولات وارد شده و باعث خراب شدن آن‌ها شود.

بنابراین کارخانجات مختلف باید بهترین روش بسته‌بندی را برای محصولات خود اعمال کنند تا در معرض عوامل مخرب قرار نگیرند و سالم به مقصد برسند. استفاده از نایلون استرچ در بسته‌بندی پالت‌ها می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد؛ اما انجام این کار به صورت دستی نه تنها بسیار زمان بر است، بلکه امکان خطا نیز در آن وجود دارد. استرچ پالت دستگاهی است که می‌تواند از این جهت بسیار کمک‌کننده باشد و وظیفه اصلی فرایند بسته‌بندی در کارخانجات را به دوش بکشد. در ادامه با این دستگاه بیشتر آشنا خواهید شد.

استرچ پالت چیست؟

استرچ پالت که با نام‌های پالت استرچر، سلفون کش و سلفون پیچ پالت نیز شناخته می‌شود؛ در واقع دستگاهی است که با بهره‌گیری از طراحی فوق‌العاده خود، می‌تواند بدون نیاز به نیروی انسانی، به محکم‌ترین و صحیح‌ترین شیوه نایلون استرچ را به دور محصولات قرار گرفته روی یک پالت بکشد. پالت را می‌توان قطعاتی دانست که در بسته‌بندی محصولات مختلف در زیر آن‌ها قرار می‌گیرند که می‌توانند از جنس چوب (معروف‌ترین نوع) فلز و یا پلاستیک باشند. استرچ پالت‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

استرچ پالت ساده

استرچ پالت ساده که با نام‌های صفحه گردان و فرودگاهی (نوعی استرچ پالت با عملکرد مشابه اما کمی پیشرفته‌تر) نیز شناخته می‌شود، در واقع نوعی استرچ پالت است که از صفحه‌ای زیرین برای فرآیند پیچاندن نایلون استرچ به دور پالت کمک می‌گیرد. در ابتدا محصولات مورد نظر با نظم و ترتیب روی پالتی چیده می‌شوند؛ پالت مورد نظر توسط یک جک پالت و یا لیفتراک روی صفحه گردان استرچ پالت قرار می‌گیرد. در نهایت در نتیجه عملکرد ستونی از دستگاه که دارای یک بازو متحرک است، نایلون استرچ از جهات مختلف (عموماً بالا به پایین) پیچیده می‌شود و با چرخش پالت توسط صفحه گردان، فرآیند سلفون پیچی به درستی صورت می‌پذیرد. موتور الکتریکی موجود در این دستگاه انرژی مورد نیاز آن برای کار کردن را فراهم می‌کند.

11

مدل دروازه‌ای

این مدل از استرچ پالت که به نام مدل دکل گردان نیز شناخته می‌شود، در واقع عضوی به نام صفحه گردان و یا صفحه زیرین ندارد. در این مدل استرچ پالت، صفحه مورد نظر گردان و چرخنده نیست و صفحه‌ای ثابت است که نقش یک نگهدارنده را ایفا می‌کند و دستگاه از طریق دکلی که داراست، پالت مورد نظر را سلفون پیچی می‌کند. در واقع دکل مذکور با چرخاندن نایلون استرچ به دور تا دور پالت، آن را به خوبی سلفون پیچی می‌کند و در نتیجه پالت مورد نظر به خوبی بسته‌بندی شده و جایی برای ورود هیچ عامل مخربی باقی نمی‌ماند.

در این فرآیند، تطابق نایلون استرچ مورد نظر با دستگاه و نوع محصولات بسیار مهم است. همان‌طور که خواندید گرچه دستگاه استرچ پالت نقش مهم و کاربردی‌ در فرآیند سلفون پیچی محصولات و پالت‌ها ایفا می‌کند، اما بدون نایلون استرچ، عملاً دستگاه بی‌استفاده می‌ماند. در ادامه با این محصول فوق‌العاده که بسته‌بندی‌ها را مطمئن و ایمن ساخته است بیشتر آشنا خواهید شد.

نایلون استرچ

نایلون استرچ در واقع نوعی نایلون است که دارای خاصیت کشسانی است. ملموس‌ترین مثال چنین نایلونی، سلفون‌های مخصوص مواد غذایی است که تقریباً در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود. نایلون استرچ نوعی بزرگ‌تر و معمولاً ضخیم‌تر است که برای مصارف صنعتی نظیر بسته‌بندی محصولات کارخانجات مورد استفاده قرار می‌گیرد. نایلون‌های استرچ بر اساس تعداد لایه‌هایی که دارند، از ۱ تا ۵ لایه، کیفیت و مقاومت آن‌ها تعیین می‌شود. پیچاندن چندین لایه از یک نایلون استرچ مطمئن و محکم، نظیر فیلم استرچ پی وی سی، و فیکس کردن آن‌ها با استفاده از لفاف پی وی سی، باعث می‌شود هر محموله‌ای از گزند رطوبت، هوا، گرد و غبار و حتی نور خورشید (نایلون استرچ ضد uv) نیز در‌امان بماند.

استرچ و لفاف پی وی سی

پی وی سی یکی از مهم‌ترین تولیدات پتروشیمی به حساب می‌آید. پلی وینیل کلراید که با نام پی وی سی (PVC) شناخته می‌شود، می‌تواند به صورت محکم و انعطاف‌پذیر تولید شود که استرچ پی وی سی و لفاف پی وی سی، از لازمه‌های یک بسته‌بندی مطمئن، از نوع انعطاف‌پذیر آن هستند.

12

 

خرید نایلون استرچ از حق گسترش پلاست

همان‌طور که خواندید برای داشتن یک بسته‌بندی محکم و عاری از هر گونه نگرانی، علاوه بر به کار‌گیری یک استرچ پالت پیشرفته شما به نایلون استرچ باکیفیت نیز نیاز خواهید داشت. حق گسترش پلاست شرکتی است که به تولید فیلم استرچ نایلونی و پی وی سی باکیفیت معروف است. محصولات متنوع این شرکت که در تعداد لایه‌های مختلف برای اهداف گوناگون ارائه می‌شوند، به وسیله مجهزترین تجهیزات و مدرن‌ترین دستگاه‌ها تولید می‌شوند. این فیلم‌های استرچ در تمام طول خود، ضخامت یکسانی دارند؛ شفافیت حداکثری آن‌ها باعث می‌شود کل محتوای بسته‌بندی شده کاملاً واضح و معلوم باشد؛ این فیلم‌های استرچ، از کشش و مقاومت بالا در برابر سوراخ یا پاره شدن برخوردار هستند و شما می‌توانید در ضخامت‌های مختلف با توجه به نیاز خود آن‌ها را خریداری نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت شرکت حق گسترش پلاست به نشانی اینترنتی http://www.haghgostareshplast.ir/ مراجعه نمایید.

 

ارسال نظر: