کدخبر: 12495

قیمت جیوه قرمز در ایران

 

برای اطلاع از قیمت هر گرم جیوه قرمز در ایران با ما همراه باشید در تعیین قیمت هر گرم جیوه قرمز ایران کیفیت و خلوص جیوه قرمز ارائه شده از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بر اساس خلوص مورد نظر قیمت آن مشخص می شود.

بر اساس مطالعات برای تولید جیوه قرمز از واکنش شیمیایی عناصر آنتیموان و جیوه بر اساس فرمول ها و روش های خاصی استفاده می شود که ماده حاصل مایع قرمز رنگی تحت عنوان علمی پروتیمونات جیوه می باشد.

آنچه جیوه قرمز را محصولی خاص و کمیاب می کند استفاده از آن برای آزاد سازی انرژی فوق عظیمی است که می تواند برای استفاده های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد برای مثال برای تولید انرژی الکتریکی که البته نیاز به فناوری فوق پیشرفته ای دارد تا بتوان انرژی حاصل از ترکیب این ماده با اورانیوم غنی شده را کنترل کرد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید محققان بر این باورند که این ماده به عنوان روکش هواپیماهای جنگی پنهان کار و رادار گریز نسل ششم مورد استفاده قرارخواهند گرفت؛ چرا که خواص شیمیایی این محصول باعث بازتاب طول موج های کوتاه رادارهای موج کوتاه می شود.

در تعیین قیمت هر گرم قیمت جیوه قرمز کیفیت و خلوص جیوه قرمزارائه شده ازاهمیت بالایی برخورداربوده و براساس خلوص مورد نظر قیمت آن مشخص می شود.

جیوه قرمز خام مایع

در واقع مایع قرمز رنگی که محققان آن را جیوه قرمز می نامند، که در فرآیندهای شکافت هسته ای مورد استفاده قرار می گیرند.

جیوه قرمز مایع کاربردهای زیادی دارد که می توان به استفاده در بمب های اتمی و صنایع پزشکی و سلاح های هسته ای اشاره کرد، که البته تنها مدعی آن روس ها هستند که ادعا دارند که در ساخت بمب های هسته ای کاربرد دارد. البته چیزی که از دلالان به دست آمده جز خاکستر و رنگ چیز دیگری نبوده است.

15

عده ای اعتقاد دارند که اگر مقداری از جیوه قرمز خام را به مواد منفجره اضافه شود بمب هسته ای ایجاد می کند. تاکنون هیچ ماده ای با این خصوصیات پیدا نشده ولی با این حال اعتقاد دارند که جیوه قرمز چنین خاصیتی دارد. به خاطر همین عده ای از شبه نظامیان هنوز برای به دست آوردن جیوه قرمز تلاش می کنند.

جیوه قرمز طبیعی

گفته می شود که در حال حاضر جیوه قرمز طبیعی برای فعالیت های شکاف هسته ای استفاده می شود. جیوه قرمز قدرت انفجاری بالایی دارد. سینابر هم با فرمول HgS نوعی جیوه قرمز طبیعی بوده که بسیار سمی می باشد.

16

نظریه هایی وجود دارد که از داستان هایی ترسناک مربوط به تولید این ماده در جنگ سرد حکایت می کند که هیچ مدرک معتبری برای تایید آنها وجود ندارد. جیوه قرمز از ایزوتوپ های جیوه است که خاصیت انفجاری ندارد؛ اما بسیار خطرناک می باشد و گفته شده است که در تولید بمب های اتمی کاربرد دارد.

گفته می شود که جیوه قرمز طبیعی به عنوان جوان کننده، قیمت بسیار بالایی را دارا می باشد و یکی از کاربرد هایی که اخیرا در مورد آن شایعه شده است استفاده از آن به عنوان اکسیر جوانی می باشد. در کل برای جیوه قرمز در دنیا سه کاربرد را مطرح کرده اند که عبارت است از: استفاده از آن در دستگاه های رد یاب و گنج یاب، استفاده در صنایع هسته ای و ساخت بمب، استفاده به عنوان یک ماده جوان کننده که به صورت آمپول جیوه که با قیمت گزاف وجود دارد که به بدن فرد متقاضی تزریق می شود.

 

 

ارسال نظر: