کدخبر: 12589

مجری پیچ و رولپلاک نما با طناب راپل و بدون داربست در تهران و کرج

پیچ و رولپلاک نما از جمله اقدامات ضروری برای ساختمان ها به شمار می رود به طور کلی پس از گذشت زمان، سنگ نمای ساختمان ها تحت اثر عوامل گوناگون، در معرض ریزش قرار خواهد گرفت. عمدتا ریزش سنگ نما می تواند حوادث جانی و مالی جبران ناپذیری داشته باشد. این پدیده در شهر تهران با افزایش روز افزونی مواجه است. چرا که در این شهر به علت رشد جمعیت، ساختمان هایی مرتفع با نمای سنگی ساخته شده است. به همین دلیل عمدتا توصیه می شود برای جلوگیری از ریزش سنگ ها از اتصال محکم سنگ ها به دیواره ساختمان اطمینان حاصل کرد. به طور کلی پیچ و رولپلاک کردن نما نیازمند تخصص فراوانی است. چرا که عمدتا این کار در ارتفاع انجام شده و بسیار خطرناک است. بنابراین اجرای پیچ و رولپلاک سنگ های نما را باید به چه کسی سپرد؟

ضرورت پیچ و رولپلاک نما 

پیش از آنکه به بررسی بهترین مجری پیچ و رولپلاک نما بپردازیم، بهتر است در وهله اول با دلایل ریزش سنگ های نما یا به عبارتی ضرورت پیچ و رولپلاک سنگ نما بیشتر آشنا شویم. به طور کلی ریزش سنگ نما دلایل گوناگونی می تواند داشته باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

نفوذ رطوبت

از جمله مهمترین دلایلی که ضرورت پیچ و رولپلاک نما را افزایش می دهد، می توان به نفوذ رطوبت اشاره کرد. به طور کلی با گذشت زمان آب باران به پشت سنگ ها نفوذ می کند‌. به این ترتیب با سرد و گرم شدن هوا، این آب یخ زده و مجدد ذوب می شود. این روند سبب می شود تا تغییر حجم ناگهانی در پشت سنگ اتفاق بیفتد که نتیجه آن ریزش سنگ نما است.

نامناسب بودن ملات 

به طور کلی ملات هایی که برای نگه داشتن سنگ های نما به کار گرفته می شود، عمدتا در برابر نیروهای کششی از خود مقاومت نشان نمی دهند. همین امر موجب شده تا در اثر وزش باد سنگ ها به مرور زمان از ملات جدا شده و فرو بریزند. به طور کلی ملات هایی که در پشت سنگ ها ریخته می شوند، قادر هستند در برابر نیروهای فشاری از خود مقاومت نشان دهند.

 

مزایای پیچ و رولپلاک نما 

شکل 2: مزایای پیچ و رولپلاک نما

به طور کلی پیچ و رولپلاک سنگ نما همواره مزایای گوناگونی را به دنبال دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد

کاهش هزینه 

از جمله مهمترین مزایای پیچ و رولپلاک نما می توان به کاهش هزینه ها اشاره کرد. در صورتی که سنگ نما به خوبی به دیواره متصل نشود و ریزش کند، مالکان باید هزینه هنگفتی را برای بازسازی نما پرداخت کنند. این در حالی است که با صرف هزینه ای بسیار اندک می توان به راحتی نمای ساختمان ها را ترمیم کرده و از ریزش سنگ نما جلوگیری کند.

افزایش طول عمر 

از دیگر مزایای پیچ و رولپلاک سنگ نما می توان به افزایش طول عمر و کارایی نما اشاره کرد. به طور کلی با استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ ها به خوبی به بدنه محکم می شوند. در واقع ملات به کار رفته در پشت سنگ نما می تواند نیروهای فشاری و پیچ آهنی می تواند نیروهای کششی را تحمل کند. به همین دلیل سنگ نما دیرتر دچار آسیب دیدگی می شود.

اجرای سریع

به طور کلی از جمله مهمترین مزایای پیچ و رولپلاک نما می توان به اجرای سریع آن اشاره کرد. به طور کلب فرآیند پیچ و رولپلاک سنگ نما از طریق طناب انجام می پذیرد. این کار در مقایسه با اجرای آن از طریق داربست، زمان کمتری را صرف خواهد کرد. به طور کلی زمان و هزینه ای که شما برای نصب داربست صرف می کنید، بسیار بیشتر از زمان و هزینه ای است که برای اجرای پیچ و رولپلاک با استفاده از طناب صرف می شود. به همین دلیل عموما اکثر افراد اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما را از طریق طناب توصیه می کنند.

قیمت پیچ و رولپلاک نما 

شکل 3: قیمت پیچ و رولپلاک نما

به طور کلی قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان تحت اثر عوامل گوناگونی تعیین می شود. از جمله عوامل موثر بر قیمت پیچ و رولپلاک نما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جنس پیچ 

جنس در تعیین قسمت پیچ و رولپلاک نما، نقش اساسی را ایفا می کند. جنس پیچ عمدتا متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه تعیین می شود. در صورتی که محکم کردن سنگ نما در مناطقی با رطوبت بالا انجام پذیرد، عمدتا پیچ های گالوانیزه به کار گرفته می شود. این پیچ ها دارای روکشی از فلز روی هستند. عمدتا این فلز در برابر رطوبت از خود مقاومت نشان داده و به همین جهت می توان از آن در مناطق مرطوب استفاده کرد.

ارتفاع ساختمان 

از دیگر عواملی که بر قیمت پیچ و رولپلاک نما تاثیرگذار است، می توان به ارتفاع ساختمان اشاره کرد. عموما ساختمان های مرتفع تر نیاز به پیج و رولپلاک بیشتری دارند به همین دلیل اجرای این فرآیند عمدتا هزینه بیشتری را در بر خواهد داشت.

جهت انجام پیچ و رولپلاک نما در تهران با ما در ارتباط باشید .

جهت تماس با مجری پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با ۰۹۱۲۶۳۵۸۷۲۱ تماس بگیرید .

 

ارسال نظر: