کدخبر: 12829

چگونه در مرور زمان کارمندی را کنار بگذاریم؟؟

 

ساعت 6 و نیم صبح است. ساعت زنگ میخورد. این صدای ساعت را می توان بدترین صدای دنیا نام گذاری کرد. خواب کمی را داشته اید و هر چه تلاش میکنید نمیتوانید از خواب بیدار شوید. ولی میدانید اگر کمی دیگر معطل کنید یا باید دوباره عجله ای به سر کار بروید و یا غر زدن های صاحب کار را بشنوید و به کلی روزتان برج زهر مار شود.

این شرایط را پیش بینی کرده اید و به همین دلیل هر 5 دقیقه یک ساعت را در آلارم گوشی خود تنظیم کرده اید.

به سختی از خواب بیدار می شوید و بعد از انجام دادن به سرعت کارها، سریع راه می افتید تا به موقع برسید . در طی مسیر با خواب آلودگی به کارهایی که باید امروز انجام بدهید فکر میکنید. دقیقا میدانید چه کارهایی را باید انجام دهید.

همان کار های تکراری همیشگی ولی با تعداد زیاد.

بعد از تمام شدن تایم اداری، به سمت خانه می روید که یادتان می آید همسرتان لیستی را برای خرید به شما داده است. لیستی که بهای عمر شما و کار زیادیست که در آن شرکت انجام داده اید.

قیمت های فضایی در فروشگاه ها !! اگر تمام اقلام این لیست را تهیه کنید تا آخر ماه استرس ولتان نمیکند.

به خانه می رسید کمی جلوی تلویزیون می نشینید و بعد از خوردن شام به خواب می روید تا فردا را هم به همین منوال شروع کنید.

شما چند سال است که این کار را می کنید....

این چند خط غم انگیز بالا نمونه ای از زندگی سخت کارمندی با حقوق کم بود. شاید فکر کنید اغراق باشد. اگر کارمند نیستید که هیچ. ولی اگر کارمند هستید به این موضوعات فکر کنید. واقعا برای شما آشنا نبود؟؟

رهایی از کارمندی

زندگی با حقوق کم و کار زیاد، آن هم کاری تکراری و بدون جذابیت؛ حق هیچ کس نیست. اما حیف که نمیتوان همه را نجات داد.

البته این بدی فقط شرایط بالا را شامل می شود.

ممکن است شما کارمند با تخصص باشید و کارتان هم جذاب باشد و در کنار آن حقوق بسیار بالا و خوبی را هم دریافت کنید.

اگر جزء این دسته هستید که این حرف ها را ندید بگیرید و کارتان را دو دستی بچسبید. اما اگر از کارمندی شرایط فوق را ندارید، به این متن امیدوار باشید.

شاید قسمت بوده است که امروز در این ساعت شما این متن را بخوانید و با ایجاد انگیزه در خود زندگیتان را از این رو به اون رو کنید.

از کجا شروع کنم؟

اول از همه از استعداد هاتون شروع کنید.

این بهترین کاری است که میتوانید در درجه اول آن را انجام بدهید. چرا که با پیدا کردن استعداد خود ظرف زمان کمی با تلاش بسیار زیاد می توانید خود را به درجه بالایی برسانید.

مجموعه های بسیاری هستند که به عنوان استعداد یاب خود را معرفی میکنند اما به قدری تعداد اصل و فرع آن زیاد است که نمیتوان به راحتی به آن ها اعتماد کرد.

به همین دلیل پیشنهاد میکنیم اگر در تهران و یا شهر های دیگر هستید، به دنبال روانشناس خوب در تهران بگردید. معمولا مرکز مشاوره های بزرگ روانشناسی، مشاوران مختلف با تجربه در مواردی متفاوت دارند.

شما طی چند جلسه مشاوره و انجام یک سری از تست ها می توانید به راحتی استعداد خود را پیدا کنید و به دنبال آموزش آن بروید.

41

در همان ابتدا کارمندی را رها نکنید!!

این مقوله مانند فیلم ها نیست که بگویید اکنون استعداد خود را پیدا کرده ام و اولین کاری که میکنم پر کردن استعفا نامه ام است.

بهتر است این کار را نکنید تا خیلی هم از نقطه امن خود خارج نشوید.

هم چنین در زمانی که در حال یادگیری وایجاد کسب و کار خودتان هستید، در میان همکاران هم از کار جدید خود صحبت نکنید و بگذارید همه چیز به آرامی روند خود را طی کند.

سپس آرام آرام بعد از وارد شدن در حوزه کار جدید و زیاد شدن مشغله های آن، برای همیشه از کار کارمندی خداحافظی کنید.

انگیزه = اصلی ترین عامل برای پیشرفت

هر چه قدر هم پشت کار داشته باشید، بهتر است همواره انگیزه را در خود تقویت کنید. هنگام کار کردن در تایم های اداری، سعی کنید به تایم بعد از آن که مشغول کار مورد علاقه خود و پیشرفت دادن آن هستید فکر کنید.

این عامل می تواند شما را تا رسیدن به هدف اصلی تان سرپا نگه دارد و شوق اجرای ایده جدید را در شما تقویت کند.

42

همیشه به تنهایی یاد گرفتن نشانه پشت کار نیست!!

عده ای تصور میکنند چون در فضای مجازی منابع بسیار زیادی وجود دارد، خودشان باید همه چیز را پیدا کنند و خودشان آن را بیاموزند.

در حالی که تجربه ثابت کرده است در فضای مجازی به علت وجود منابع بی شمار پر نقص، تنها چیزی که در پایان نصیب شما می شود، اتلاف وقت است.

پس بهتر است برای اینکه سرعت شما زیاد شده و یادگیری منابع اصلی و کاربردی هم تسهیل شود، از مشاوران و افراد فعال در آن حوزه کمک بگیرید.

برای آن ها کار کنید، دوره های اصلی و کاربردی را تهیه کنید و هم چنین با مطالبی که یاد گرفته اید، فرایند آزمون و خطا را انجام دهید.

خلاقیت داشته باشید!!

بسیاری از کار هایی که نتیجه نمی دهند، تنها به یک خلاقیت کوچک احتیاج دارند تا بتوان از آن ها به بهترین نحو سودبرداری کرد. اگر ارائه کننده محصولی هستید، میتوانید به صورت اقتصادی ولی خلاقانه، بسته بندی محصولات خود را تغییر دهید و آن را جذب کننده طراحی کنید.

اگر خدماتی را ارائه می دهید، بهتر است کاری کنید تا مشتریانتان بتوانند به شما اطمینان کنند. از بروز رسانی و خرید دستگاه های مختلف گرفته تا ایجاد شبکه بازاریابی.

43

به صورت اپراتور رفتار نکنید

همیشه جوری رفتار کنید که انگار فقط همین یک مشتری را دارید و باید برای او صفر تا صد خود را مایه بگذارید. با انجام این روش، همه مشتری های شما حس مهم بودن را از شما دریافت میکنند و بعد از خرید از شما حس وفاداری شکل می گیرد.

با این روش به آسانی می توانید برای خود مشتریان ثابت را به وجود آورید.

 

ارسال نظر: