کدخبر: 12990

چرا به ترخیص کار گمرک نیاز داریم؟

 

برای این که بتوانید در تجارت های خود موفق باشید، باید از تمامی مراحل ترخیص کالا، آگاهی کامل داشته باشید از این رو با روند پیچیده ای که ترخیص کالا دارد شما نیازمند یک فرد ماهر و با تجربه هستید که از تمامی راه های ترخیص اطلاع داشته باشد. در بیشتر موارد افراد از تمامی پروسه های ترخیص مطلع نیستند و وقت و زمان مناسب برای حل کردن آن را ندارند به همین خاطر وجود یک ترخیص کار گمرک الزامی است. برای ادامه مطالب همراه باشید.

ترخیص کار گمرک کیست؟

ترخیص کار گمرک به شخصی حقیقی یا حقوقی می‌گویند که با اخذ وکالت از سمت واردکننده و صادرکننده های کالا تمامی مراحل ترخیص کالا و روند آن را طی می‌کند و به خوبی آن را به پایان می‌رساند. 

آیا ترخیص کار گمرک همان حق العمل کار است؟

11

همانطور که قبل گفته شد ترخیص کار با داشتن وکالت از صادرکننده و واردکننده می‌تواند عملیات ترخیص را انجام دهد. اما اگر این ترخیص کار دارای پروانه و مجوزهای متعددی باشد به حق العمل کار تبدیل می‌شود. حق العمل کار شخصی است که به نیابت از شرکت و شخص عملیات تعیین شده ای را انجام می‌دهد و بعد در ازای آن مزد دریافت می‌کند. پس ترخیص کار گمرک فقط از سمت شرکت و با داشتن وکالت می‌تواند عملیات را به پایان رساند و در مقابل حق العمل کار با نام خود نیز می‌تواند معامله را به انجام رساند.

راه های زیر ترخیص کار گمرک را به حق العمل کار تبدیل می‌کند:

  • با قبول شدن در آزمون حق العمل کاری از گمرک و دریافت پروانه های لازم
  • پذیرفته شدن در امتحان قانون امور گمرکی و آیین‌نامه آن
  • دارای حداقل ۲۵ سال سن باشد.
  • نباید کارمند دولت باشد.
  • وجود کارت بازرگانی
  • تابعیت ایران
  • نداشتن محکومیت به جرم و جنایت و عدم سابقه قاچاق در گمرک
  • مدرک تحصیلی حداقل دیپلم، دبیرستان

 چرا وجود ترخیص کار الزامی است؟

 در زمانی که کالاها معامله می‌شوند باید طبق زمان تعیین شده ترخیص شوند و به دست مشتریان برسند. از این رو اگر این عملیات بیشتر از زمان تعیین شده باشد، واردکننده و صادرکننده دچار ضرر می‌شوند. به همین خاطر وجود ترخیص کار الزامی است تا با داشتن مهارت و دانش کافی که دارد بتواند بدون تلف کردن وقت تمامی کالاها را در زمان تعیین شده خود آزاد کند.

مراحل تشریفات گمرکی توسط ترخیص کار گمرک چیست؟

12

فرد ترخیص کار باید در زمان واردات بار دارای مدارک حمل بار باشد که صاحب کالا آن را به او داده است و بعد از آن با مراجعه به گمرک می‌توانید قبض انبار را دریافت کند. با پیشرفت تکنولوژی اکثر امورات توسط سایت های مربوط به ترخیص انجام می‌شود. بنابراین می‌توانید قبل از ارائه مدارک مالی به گمرکات، از طریق بانک کد دریافت کنید. این کد با توجه به مدارک و پروسه هزینه ترخیص کالا از گمرک شما ارائه می‌شود. بعد از آن مبلغ واریزی به حساب گمرک واریز می‌گردد و در ادامه با طی کردن قوانین ذکر شده، کالا مجاز است که به دستور گمرک در سه مسیر سبز، زرد، قرمز قرار گیرد. این سه مسیر به شرح ذیل هستند:

1.مسیر سبز: در این مسیر فرد ترخیص کار با مراجعه به بخش خروج و دریافت اجازه خروج می‌تواند کالا را توسط شرکت حمل و نقل بارگیری و ارسال کند.

2.مسیر زرد: در مرحله زرد، پرونده کالا به کارشناس مجازی داده می‌شود و او با بررسی و تحلیل استانداردهای موجود قیمت، کیفیت و پارامترها تصمیم نهایی را صادر می‌نماید.

3.مسیر قرمز: در زمانی کالا در مسیر قرمز قرار می‌گیرد که علاوه بر کارشناس مجازی، نیاز به فرد دیگری برای بررسی باشد.

برای اطلاع از آخرین قوانین و مقررات جاری بازرگانی و بخشنامه های گمرکی توسط ترخیص کار گمرک به صورت اطمینان بخش و با کمترین زمان ممکن می‌توانید به گروه تجاری آربی مراجعه کنید.

وظایف ترخیص کار گمرک را بدانید!

  • آماده سازی و مرتب کردن مدارکی اعم از اطلاعات کشور مبدا و مقصد ، هزینه های پرداختی، مجوز ها می باشد

    که باید به گمرک ارائه شوند.

  • تعیین ارزش کالاهای صادراتی و وارداتی
  • کسب اطلاعات کامل در زمینه بخشنامه ها و قوانینی که برای ترخیص کالای لازم است.
  • ارائه مشاوره های مورد نیاز به کارفرما در زمینه تعرفه های گمرگی
  • حضور دائمی در گمرک برای پیگیری روند ترخیص کالا

سخن پایانی

ترخیص کار گمرک باید از تمامی روند ترخیص آگاهی داشته باشید زیرا هرچه اطلاعات او بالاتر باشد می‌تواند کالاهای شما را در زمان مقرر ترخیص کند و ضرری در این بین بوجود نیاید بنابراین با این روش کالا زمان زیادی در گمرک نمی‌ماند و به دست مشتری و صاحب کالا می‌رسد. گروه تجاری آربی (https://rbtradinggroup.com) با داشتن سابقه درخشان می‌تواند شما را در مسیر ترخیص کالا با ارائه و مشاوره بهترین ترخیص کاران یاری کند.

شماره‌های تماس با گروه تجاری آربی:

09013013331

02187700762

 

ارسال نظر: