کدخبر: 13061

چگونگی تخلیه و تحویل ملک استیجاری

 

قانون در رابطه با اجاره ملک به مستأجر شرایط ویژه‌ای را در نظر گرفته است که شما می توانید با استفاده و آگاهی از این نوع قوانین تا حدودی از اختلاف نظرها حقوقی و غیرحقوقی بین مستأجر و مالک جلوگیری کنید و همچنین بهتر است بگوییم شما به عنوان یک شهروند اگر با قوانین تخلیه و تحویل ملک استیجاری آشنایی داشته باشید به شما کمک می‌کند در نقش مستأجر یا مالک بهتر تصمیم بگیرید.

طبق قانون، تحویل ملک مستأجر به مالک باید در زمان تعیین شده باشد و هنگامی که مستأجر تعللی در تحویل ملک داشته باشد صاحب خانه به راحتی می‌تواند خانه را تخلیه کند. البته باید توجه داشت در شرایطی مانند آتش سوزی، سیل، زلزله و... که تحویل ملک امکان پذیر نیست قرارداد باطل می‌شود و باید بدانید که در متن قرارداد باید کاربرد ملک مورد اجاره نیز ثبت شده باشد.

اگر شما به تازگی خانه‌ای را اجاره کردید یا تازه ملک خود را به اجاره دادید بهتر است به دنبال یک اظهارنامه باشید تا از ایجاد اختلاف نظر‌ها حقوقی و غیر حقوقی جلوگیری کنید و برای این کار شما به راحتی می‌توانید به نمونه اظهارنامه تخلیه ملک مراجعه کنید.

زمان تحویل ملک کاملاً به مالک و مستأجر بستگی دارد و در زمان قرارداد این تایم به طور کامل و با جزئیات مشخص می‌شود. در قراردادهای رسمی و یا غیررسمی زمانی که برای تحویل ملک تعیین می‌شود باید توسط مالک و مستأجر نیز امضا شود و همچنین مالک موظف است که طبق زمان مشخص شده ملک را تحویل مستأجر دهد و اگر این اتفاق نیفتاد به دلیل اینکه خلاف بند درج شده در قرارداد عمل کرده است، مستأجر می‌تواند از طریق قانون پیگیری کند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که شما باید به عنوان مالک یا مستأجر چگونگی تحویل ملک و روش های اصولی آن را باید بدانید و رعایت کنید و برای اینکه بتوانید یک قرارداد خوب برای تحویل ملک داشته باشید می‌توانید به نمونه اظهارنامه تحویل ملک مراجعه کنید.

در پاسخ به اینکه اظهارنامه چیست و کاربرد اظهارنامه قضایی چیست باید گفت: مطابق ماده 156 قانون آئین دادرسی مدنی اظهارنامه قضایی از جمله ابزار ها و امکاناتی است که قانون گذار در اختیار افراد گذاشته تا بدون طرح دعوی در محاکم اقدام به اعلام اراده و درخواست خویش به طرف مقابل نموده و در صورت امکان مسائل فی مابین را حل و فصل نمایند. ارسال اظهارنامه اختیاری است مگر در مواردی که قانون گذار مشخص و الزام نموده است.

اگر قصد داریم با کاربرد اظهارنامه بیشتر آشنا شوید و می‌خواهید اظهارنامه مورد نظر خود را پیدا کنید فقط کافیست بر روی اظهارنامه کلیک کنید.

ارسال نظر: