کدخبر: 13353

هزینه سرویس و تعمیر اسپیلت 1401، پس از 3 ماه انتظار، تصویب شد!

 

 

هزینه سرویس اسپیلت تحت تاثیر عوامل متفاوتی قرار دارد؛ ما در این مقاله به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت. امروزه در بسیاری از خانه‌ها، خصوصا در خانه‌هایی که در شمال و یا جنوب کشورمان قرار دارند، دستگاه اسپیلت وظیفه ایجاد هوای خنک را بر عهده دارد. در این مناطق به دلیل شرایط متفاوت جوی، امکان استفاده از دیگر وسایل سرمایشی وجود نداشته و این سیستم می‌تواند نیازهای موجود را به خوبی برآورده کند. برای آنکه این دستگاه در بهترین شرایط، کار کند، در دوره‌های زمانی متفاوت باید سرویس شود. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص سرویس و هزینه آن نکاتی را بیان کنیم.

2

تعمیر اسپیلت و سرویس آن شامل چه کارهایی می‌شود؟

هزینه سرویس اسپیلت را با توجه به خدماتی که سرویسکار ارائه می‌دهد، تعیین می‌کنند. برخی از کارهای معمول در سرویس اسپیلت‌ها به این شرح است:

  • بررسی پنل داخلی و شستن آن
  • تمیز کردن و شستن تمامی فیلترها
  • تعمیر داکت در صورت خرابی
  • نظارت کردن و تمیز کردن داکت
  • تست و بررسی آمپر در اسپیلت
  • شارژ کردن گاز در کولر گازی‌های معمولی
  • نصب کردن یک سایبان بر فراز کولر؛ جهت افزایش راندمان و بازدهی آن
  • نصب کردن فیلتر
  • بررسی کردن و تمیز کردن پنل خارجی کولر
  • بررسی نشت‌های احتمالی در کولر
  • عوض کردن کمپرسور

 

هزینه سرویس اسپیلت را چگونه تعیین می‌کنند؟

قبل از آنکه به سراغ مبحث اصلی‌مان، یعنی هزینه‌های مربوط به سرویس اسپیلت برویم، خوب است در مورد ضرورت سرویس کولر نیز نکته‌ای را بیان کنیم. برای آنکه در طی فصول گرم، این دستگاه با مشکل خاصی رو به رو نشود، بهتر است یک سرویسکار حرفه‌ای، کولر گازی را تحت بررسی قرار دهد؛ این موضوع از بروز مشکلات عمیق‌تر و هزینه‌بر جلوگیری خواهد کرد.

بعد از اینکه متوجه شدید چرا باید مبلغی را به عنوان هزینه سرویس اسپیلت در نظر بگیرید، خوب است توجه داشته باشید که هزینه مربوط به سرویس این دستگاه توسط اتحادیه تعیین می‌شود و سرویسکارها سعی می‌کنند نرخ اتحادیه را در برآورد هزینه‌ها در نظر بگیرند. البته دقت داشته باشید، اگر برای سرویس کردن دستگاه نیاز به انجام اقدامات خاصی نباشد، هزینه‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند.

3

عوامل موثر بر هزینه سرویس اسپیلت چیست؟

تعمیر اسپیلت نیاز به صرف هزینه دارد. اگر می‌خواهید عمر دستگاهتان افزایش پیدا کرده و مجبور نباشید هزینه دیگری برای خرید یک دستگاه جدید و یا انجام تعمیرات اساسی صرف کنید، به موضوع سرویس کولر گازی توجه کنید. سرویس کولر از نظر اقتصادی منافع زیادی برایتان دارد. برخی عواملی را که می‌توانند بر قیمت سرویس اسپیلت تاثیر بگذارند، در ادامه لیست کرده‌ایم.

نوع سرویس در کولر

یکی از مواردی که روی هزینه سرویس اسپیلت تاثیر مستقیم دارد، نوع سرویس‌کاری و تمامی کارهایی است که سرویسکار برای بررسی کولر گازی انجام می‌دهد. هر چه تعداد و نوع کارهایی که او انجام می‌دهد بیشتر باشد، طبیعتا سرویسکار هزینه بالاتری را از شما دریافت می‌کند. اگر نمی‌خواهید به یکباره هزینه زیادی برای این مورد صرف کنید، بهتر است به موضوع سرویس دوره‌ای کولر منزل، و یا محل کارتان دقت کنید و در فواصل منظم با یک سرویسکار حرفه‌ای صحبت کرده و از او بخواهید کولر گازی‌تان را بررسی کند.

شارژ کولرگازی و قیمت آن

دیگر موضوع اثرگذار روی هزینه‌های مربوط به سرویس و تعمیرات دستگاه اسپیلت، قیمت شارژ کولر گازی است. اگر سرویسکار تشخیص دهد که کولر شما به شارژ گاز نیاز دارد، برای این موضوع نیز مجبورید هزینه‌ای را پرداخت کنید. قیمت شارژ این گاز با توجه به نرخ موجود در بازار تعیین می‌شود و یک نرخ ثابت ندارد.

تعویض و یا تعمیر قطعات خراب

از دیگر مواردی که آن نیز باعث کاهش و یا افزایش هزینه سرویس اسپیلت می‌شود، قطعات خراب در دستگاه است. اگر دستگاه کار نکند و یا بد کار کند، احتمالا یک یا چند قطعه دچار مشکل شده است. سرویسکار برای مشخص شدن علت، کولر را عیب یابی کرده و قطعه خراب را شناسایی می‌کند. اگر این قطعه قابلیت تعمیر داشته باشد که چه بهتر، در غیر این صورت قطعه معیوب باید تعویض شود و مالک اسپیلت موظف است هزینه آن را پرداخت کند.

هزینه رفت و آمد سرویسکار

هزینه رفت و آمد سرویسکار از دیگر عوامل حاشیه‌ای اثرگذار بر هزینه سرویس اسپیلت است. برخی سرویسکارها، این هزینه را به صورت جداگانه در فاکتور لحاظ کرده و آن را از کارفرما دریافت می‌کنند و برخی دیگر از آنها به این موضوع هیچ توجهی نداشته و هزینه اصل عملیات را که همان بررسی و سرویس کولر است، در نظر می‌گیرند. اگر می‌خواهید یک برآورد کلی از هزینه تعمیرات اسپیلت داشته باشید، خوب است این عامل را در نظر بگیرید و رفت و آمد سرویسکار کولر را نیز جزء هزینه‌ها حساب کنید.

4

چه زمانی برای تعمیر اسپیلت اقدام کنیم؟

اگر یکی از نشانه‌های زیر را مشاهده کردید، هر چه سریع‌تر برای تعمیر اسپیلت اقدام کنید:

  • اگر دستگاه بیش از اندازه برق مصرف می‌کند.
  • اگر قدرت دستگاه و راندمان آن کاهش پیدا کرده است.
  • اگر دستگاه اسپیلت، بی‌علت روشن و خاموش می‌شود.
  • اگر صداهای غیرطبیعی و عجیب از آن به گوش می‌رسد.
  • اگر برق دستگاه به یکباره قطع می‌شود.
  • اگر در یونیت‌های داخلی و خارجی لرزش مشاهده می‌شود.

چنانچه به علائم ذکر شده در فوق بی‌توجهی کنید، مجبور خواهید بود مبالغ بالایی را به عنوان هزینه سرویس اسپیلت به سرویسکارها پرداخت کنید؛ سرویس دوره‌ای مانع از بروز این اتفاق خواهد شد.

جمع بندی

هزینه سرویس اسپیلت موضوعی بود که ما در این متن در خصوص آن صحبت کردیم. عوامل متفاوتی روی این هزینه تاثیر دارد که برخی از مهم‌ترین آنها شامل نوع سرویس، هزینه تعویض و یا تعمیر قطعات خراب، شارژ گاز و غیره است. از آنجایی که قیمت این دستگاه، پایین نیست توصیه می‌کنیم برای تعمیر و استفاده از خدمات سرویس به مراکزی مراجعه کنید که می‌دانید تنها نگرانی و دغدغه‌شان ارائه بهترین خدمات است. اگر بخواهیم یکی از مراکز حرفه‌ای تعمیر و سرویس دستگاه اسپیلت را به شما معرفی کنیم، از تهران سرویس ( https://tehran-service.com/ ) نام می‌بریم. این مجموعه، به صورت شبانه روزی در حال فعالیت بوده و یکی از معتبرترین مراکز نصب و تعمیر و آموزش اسپیلت و پکیج در تهران است.

برای بهره بری از خدمات تهران سرویس ، عبارت  "  سرویس و تعمیر اسپیلت تهران سرویس  "  را  در گوگل سرچ کنید. و بر روی لینک اول کلیک کنید. 

 

ارسال نظر: