کدخبر: 13519

چرا خرید فالوور مهم است؟

همه به خوبی می‌دانیم که امروزه اینستاگرام به عنوان اصلی‌ترین شبکه اجتماعی و یکی از بهترین فضاهای مجازی برای مارکتینگ مطرح شده و اولویت اصلی خیلی از صاحبان کسب و کار برای ارتقاء و رشد تجاری محسوب می‌شود. به طوری که هر چه مخاطب بیشتری در آن داشته باشید قطعا درآمد بیشتری هم خواهید داشت. نتیجه همین روش رتبه‌بندی بر اساس تعداد فالوور، باعث اهمیت داشتن خرید فالوور اینستاگرام شده است. چرا که راه امن و خوبی برای جذب فالوور محسوب می‌شود. البته به شرطی که فالوور واقعی بخرید.

در ادامه این مطلب به این سوال که چرا خرید فالوور مهم است؟ پاسخ خواهیم داد. همچنین دلیل اهمیت خرید فالوور واقعی را نیز بررسی می‌کنیم.

علت اهمیت خرید فالوور

اینستاگرام گستردگی زیادی دارد. تصور کنید تمام کره زمین در گوشی شما جا شده است! همین میزان از رواج و استقبال از این شبکه اجتماعی برای این که ابرقدرت‌های رسانه جهان در برابر آن به زانو در بیایند کافی است.

طبق آمار حداقل 50 درصد از مردم ایران در این شبکه عضو هستند. بنابراین اینستاگرام پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک بازار تجاری را دارد و چنانکه شما نیز می‌دانید، بسیاری از کسب و کارهای موفق برای رونق و گسترش حیطه فعالیتشان از این توانایی بالقوه استفاده کرده‌اند. برندهای گوناگون در حوزه مد و فشن، هنرمندان و طراحان، صنایع، تجارت، موسسات و... همگی در اینستاگرام بازار خودشان را پیدا کرده‌ و از آن پلکانی برای صعود به رتبه بهتر میان رقبایشان ساخته‌اند. فرض کنید یک ساعت‌فروشی در تهران دارید. اگر به کسب مشتری حضوری قناعت کنید تنها همشهریهایتان یا نهایتا مسافران از شما خرید می‌کنند. اما کافی است یک پیج اینستاگرامی داشته باشید تا از نقاط مختلف ایران مشتری کسب کنید. خیلی از افراد داشتن وبسایت را برای شروع کسب و کار تجاری ترجیح می‌دهند، اما در جامعه امروز ایران کاربرد اینستاگرام و سایر شبکه‌های مجازی خیلی بیشتر از وب‌سایت است.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات لازم برای توسعه کسب و کارتان در اینستاگرام این است که تعداد فالوورهایتان افزایش پیدا کند. اینجاست که علت اهمیت خرید فالوور مشخص می‌شود. از بین راه‌هایی که برای افزایش فالوور وجود دارد مثل تبلیغ، تولید محتوا، تبادل و... خرید فالوور راحت‌ترین و بهترین روش برای رسیدن به این هدف است. زیرا ریسک این را که مثل تبلیغات بعدا با ریزش فالوور مواجه شوید را ندارد یا به اندازه تولید محتوای حرفه‌ای زمانبر و هزینه‌بر نیست. اما برای خریدن فالوور هم باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید با خیال راحت مخاطبان بیشتری برای پیجتان و مشتری‌های بیشتری برای محصول یا خدماتتان پیدا کنید. در ادامه مطلب این نکات را توضیح می‌دهیم.

 

چه مدل فالووری بخریم؟

برای این که با افزایش فالوور بتوانید رتبه بهتری در اینستاگرام کسب کنید باید فالوورهایتان واقعی باشند. چرا که ملاک اصلی در الگوریتم اینستاگرام داشتن اینتراکشن یا تعامل بالا با سایر کاربران است. یعنی هر چه تعداد لایک، کامنت، دایرکت، ذخیره و فوروارد پست و استوری های شما بیشتر باشد یعنی تعامل پیجتان بیشتر است. حالا اگر فالوور فیک داشته باشید عملا نرخ این تعامل به شدت پایین می‌آید. چرا که فالوورهای فیک هیچ فعالیتی ندارند و تنها تعداد فالوورهایتان را بالا می‎برند.

ویژگی دیگری که باید هنگام خرید فالوور به آن توجه کنید، این است که فالوورها را با توجه به محصول و سرویسی که ارائه می‌کنید و به صورت هدفمند بخرید. باید جامعه مشتری‌های خودتان را بشناسید و افرادی با کسب و کار مشابه را هدف قرار دهید تا شما را فالو کنند. مثلا اگر وسایل تزئینی می‌فروشید برای فالو کردن سراغ افرادی بروید که گل‌فروشی‌ها، پیج‌های هنری و ... را فالو کرده‌اند. یا اگر خدمات خاصی در شهر خودتان ارائه می‌دهید سراغ افرادی بروید که همشهری شما هستند و یا سایر پیج‌های خدماتی شهرتان را به عنوان پیج هدف در نظر بگیرید.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه می‌شود با خرید فالوور اینطور مخاطب را هدفمند و واقعی پیدا کرد. در ادامه یکی از منابع مناسب برای خرید فالوور واقعی و هدفمند را به شما معرفی می‌کنیم.

 

فالووریاب، خرید فالوور واقعی و هدفمند

برای خریدن فالوور واقعی و هدفمند باید سراغ فالووریاب بروید. چرا که روش کار آن به صورتی است که از بین پیج‎هایی که خودتان به آن معرفی می‌کنید فالوورهای هدفمند را جذب می‌کند. بنابراین خیالتان راحت است که فالوورهای خریداری شده با احتمال بیشتری می‌توانند مشتری شما باشند.

فالووریاب از مجموعه‌های با سابقه و خوشنام در این بیزینس است و به خوبی می‌تواند برای گسترش کسب و کارتان به شما کمک کند.

 

راه‌های دیگر افزایش فالوور

به جز خریدن فالوور راه‌های دیگری هم برای بالا بردن تعداد فالوورهای پیج وجود دارد. راه‌هایی که یا با صرف هزینه و یا با صرف زمان بیشتر همراه هستند، ولی اثر خودشان را هم دارند و می‌توان در کنار خرید فالوور از آن‌ها هم استفاده کرد.  در ادامه بعضی از این راه‌ها را نیز بررسی می‌کنیم.

 

افزایش فالوور به صورت ارگانیک

روش ارگانیک بالا بردن فالوور در اینستاگرام از راه تولید محتوای خاص و رفتن به اکسپلور است. در واقع باید طوری مطلب بگذارید که کاربران دیگر با استفاده از هشتگ‌ها، اکسپلور، پیشنهاد خود اینستاگرام و... شما را پیدا کنند. در این حالت هم شما فالوورهای واقعی و فعال جذب می‌کنید اما هم زمان بیشتری باید برای پیجتان بگذارید و هم ممکن است نتوانید آنقدر که مد نظرتان است فالوور جذب کنید. این روش بر پایه تعامل با کاربران دیگر و نمی‌توان خیلی قطعی روی آن حساب کرد.

 

تبلیغات در اینستاگرام

راه دیگری که برای افزایش تعداد فالوور می‌توان از آن استفاده کرد، سفارش تبلیغات است. تبلیغ در پیج اینفلوئنسرها و همچنین کمپین‌های اینستاگرامی از رایج‌ترین روش های جذب فالوور اینستاگرام محسوب می‌شوند. استفاده از این مدل تبلیغ و میزان اثربخشی آن، بستگی زیادی به نوع کسب و کار شما دارد. مخاطبین هر اینفلوئنسر قشر خاصی از اجتماع هستند و اگر بتوانید موردی را پیدا کنید که جامعه فالوورهایش ارتباط بیشتری با تجارت شما داشته باشد، روش خوبی محسوب می‌شود. البته احتمال ریزش فالوور بعد از چنین تبلیغات‌هایی زیاد است.

راه دیگر تبلیغات استفاده از تبلیغ promotion خود اینستاگرام است. اینستاگرام برای پیج‌های بیزینسی فرصت های خاصی در نظر می‌گیرد که پست‌های پربازدید و مناسبشان را به صورت رندوم تبلیغ کند. برای استفاده از این تخفیف باید کارت بانکی خارجی داشته باشید. اگر نداشتید، می‌توانید از سایت‌ها یا آشنایان خود بخواهید این کار را برایتان انجام بدهند.

 

اقدامات اولیه مربوط به پیج را جدی بگیرید.

داشتن بیوی مناسب، هایلایت‌های مرتب، در نظر گرفتن یک تمپلیت و لی‌اوت خاص برای پست‌ها، ایجاد تعامل کافی با مخاطبان و اقداماتی از این دست را حتما انجام بدهید. اینستاگرام هر روز امکانات بیشتری در اختیار پیج‌‌های بیزینسی می‌گذارد. سعی کنید به‌روز باشید و از این امکانات بهره کافی را ببرید.

 

2

 

استراتژی داشته باشید

نکته دیگری که برای جذب فالوور باید به آن توجه کنید، داشتن استراتژی و برنامه زمانی است. مثلا در ابتدا بهتر است بیو و ظاهر پیجتان را درست کنید، بعد اقدام به خرید فالوور یا سفارش تبلیغ کنید. چرا که داشتن یک ظاهر حرفه‌ای در جلب توجه اولیه کاربران به پیج شما حرف اول را می‌زند. همچنین برای تولید محتوا نیز برنامه زمانبندی بچینید و در مناسبت‌های خاص پست‌های ویژه ای تدارک ببینید. یا نسبت به اتفاقات روز و ترند دنیا که واکنش افراد مختلفی را در پی دارد، واکنش نشان بدهید. تبریک‌ها، تخفیف‌های ویژه، ترتیب دادن رویداد و همایش نیز تاثیر زیادی در جذب فالوور به صورت محیطی دارد.

ارسال نظر: