کدخبر: 13582

دستگاه تست قند خون آوان بررسی نقاط ضعف و نقاط قوت :

دستگاه تست قند خون آوان بررسی نقاط ضعف و قوت این دستگاه تست قند خون .

یکی از پر مصرف ترین کالا های پزشکی خانگی ، دستگاه تست قند خون می باشد . این دستگاه با بررسی میزان گلوکز خون ، وضعیت سلامت فرد را مورد بررسی قرار می دهد . دستگاه تست قند خون از اصلی ترین تجهیزات مورد نیاز برای افراد مبتلا به دیابت ، و نیز سایر گروه های ریسک این بیماری می باشد .

البته روش های دیگری نیز برای تست قند خون وجود دارند ؛ از جمله روش های آزمایشگاهی . بررسی گلوکز خون از طریق روش ازمایشگاهی ، معمولا دقیق ترین روش می باشد . با این حال ، دستگاه هایی با کیفیت در بازار موجود هستند که نتایجی مشابه با نتایج ازمایشگاه ارائه خواهند داد . در این دستگاه ها ، میزان خطای احتمالی به حداقل رسیده و نتیجه ، معتبر خواهد بود . برخی از این دستگاه ها به قدری دقیق هستند که نه تنها جهت مصارف خانگی ، بلکه در برخی مراکز خدمات درمانی و کلینیک های پزشکی نیز مورد استفاده قرار گرفته اند .

افرادی که مایل به خرید این محصول هستند ، با مراجعه به محل فروش ، به لیستی طولانی از انواع دستگاه های مورد نظر دسترسی پیدا خواهند کرد . انتخاب دستگاه ، باید بر اساس نیاز ها و اهداف فرد از خرید این محصول صورت بگیرد . برند های سازنده ی متعددی اقدام به تولید دستگاه های تست قند خون ( گلوکومتر ) نموده اند ؛ و هر کدام سعی بر این داشته اند تا با افزودن قابلیت هایی ، از دیگر برند ها متمایز باشند .

ازجمله اینگونه تفاوت ها :

  • دقت هر دستگاه نسبت به دیگری می تواند متفاوت باشد .
  •  شرایط هر دستگاه تفاوت هایی با دیگری دارد . از جمله مقدار خون مورد نیاز برای شروع تست ، زمان ارائه ی نتایج و ... .
  •  قابلیت های افزوده ی برخی دستگاه ها ، از دیگر نقاط قوت محصول است . از جمله قابلیت هایی همچون اتصال به سیستم های هوشمند ، قابلیت تست همزمان چند فاکتور خونی ، و ... .

تمامی این عوامل باید پیش از خرید هر دستگاه تست قند خون در نظر گرفته شده و با بررسی نقاط ضعف و قوت آن نسبت به دیگر نمونه های بازار ، اقدام به خرید نمود .

یکی از برند های معتبر ایرانی در زمینه ی تولید دستگاه های تست قند خون ، برند آوان می باشد . این دستگاه ، محصولی با کیفیت و دقیق بوده که عملکرد آن بر اساس استاندارد های جهانی تنظیم شده است . دستگاه تست قند خون آوان در ایران مورد استقبال قرار گرفته است و به طور عمده ای به فروش می رسد .

دستگاه تست قند خون آوان ، دارای نقاط قوت بسیاری بوده و نقاط ضعف بسیار محدود می باشند . به نحوی که می توا گفت تمامی ایرادات احتمالی ، مربوط به زمانی خواهد بود که شرایط و نحوه ی انجام تست از سمت فرد ، دچار مشکلاتی باشد .

یک ویدیو در سایت تجهیزات پزشکی بی گزند در مورد دستگاه تست قند خون آوان منتشر شده است توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی این ویدیو را از طریق لینک زیر مشاهده کنید 

دستگاه تست قند خون آوان

11

بررسی نقاط قوت دستگاه تست قند خون آوان :

 

دستگاه تست قند خون آوان و نوار تست قند خون آوان  ، مجموعه ای با کیفیت و دقیق جهت ارائه ی نتایج گلوکز خون می باشد . این دستگاه ، تست را در محدوده ی هماتوکریت 20 الی 70 درصد انجام می دهد . همچنین ، برای شرایط محیطی ، می تواند دردمای بین 5 الی 45 درجه ی سانتی گراد ، و رطوبت بین 10 الی 90درصد ، روند تست قند خون را انجام دهد . این محدوده ، محدوده ای وسیع جهت تست به شمار می شود .

با شروع تست ، نتایج ظرف مدت 5 ثانیه روی مانیتور نمایش داده می شوند . مانیتور این دستگاه با حروف واضح و درشت طراحی شده است . چرا که بسیاری از مصرف کنندگان این محصول ، میانسالان هستند و یا افرادی که به علت ابتلا به درجات بالای دیابت ، به ضعف بینایی دچار شده اند . در نتیجه ، نتایج به سهولت از روی مانیتور خوانده می شوند

مهم ترین قابلیت این گلوکومتر ، در دسترس بودن لوازم جانبی ان است . دستگاه های تست قند خون دارای نوار های اختصاصی هستند . هر دستگاه باید تنها با نوار تست هایی از همان برند مورد استفاده قرار بگیرد . در سال های اخیر با افزایش میزان تحریم ها و عدم دسترسی به محصولات برخی کشور ها ، واردات برخی برند های خارجی با مشکل روبرو شده است . در نتیجه افراد با کمبود نوار های تست از برند های خاص مواجه بوده و عملا نمی توانند از دستگاه خود استفاده کنند .

در این شرایط ، برند اوان که در داخل کشور محصولات خود را تولید می کند ، همواره در حال فعالیت بوده و روند تولید محصولات آن متوقف نشده است .

از طرف دیگر ، قیمت این محصول نیز نسبت به نمونه های خارجی ، بسیار مقرون به صرفه می باشد . افرادی که دچرا شدت های بالا از دیابت هستند ، باید روزانه چندین عدد نوار تست مصرف نمایند . به همین دلیل ، قیمت مقرون به صرفه ی این دستگاه نیز باعث شده است تا استقبال از این محصول افزایش پیدا کند .

22

بررسی نقاط ضعف گلوکومتر آوان:

در اولین نکته ی حائز اهمیت ، میزان خون مورد نیاز برای شروع تست است . در دستگاه های مدرن تر و پیشرفته تر ، سعی شده است تا میزان خون لازم برای شروع تست به حداقل برسد . این مقدار برای دستگاه آوان رقم 0.5 میکرو گرم است . در حالی که نمونه های پیشرفته تر ، با 0.2 میکرو گرم نیز می توانند تست را شروع کنند .

هرچقدر که میزان خون لازم برای شروع تست کمتر باشد ، درد کمتری نیز موقع نمونه گیری در محل خونگیری احساس می شود .

از طرف دیگر ، ارائه ی دقیق مقدار خون مورد نیاز ، بسیار حائز اهمیت می باشد . چرا که رد صورت ارائه ی خون کمتر از حد استاندارد ، نتایج خارج از حیطه ی واقعی خواهند بود . این مساله در حدی اهمیت دارد ، که برخی برند ها سنسور تشخیص حجم خون را معین کرده اند ؛ و در صورتی که نمونه ی ارائه شده به دستگاه کمتر از حد مجاز باشد ، تست اغاز نمی شود . دستگاه اوان فاقد این قابلیت مهم می باشد .

به طور کلی ، از لحاظ کیفیت و دقت ، دستگاه آوان از میزان خطای چشمگیری برخوردار نیست ؛ و از لحاظ علم پزشکی نیز خطای احتمالی این سیستم در ارائه ی نتایج ، تعریف شده و تاثیر گذار نیست .

در واقع در صورتی که تمامی موارد مربوط به انجام تست و نکات پیش از تست به خوبی رعایت شوند ، این میزان خطا نزدیک ب صفر خواهد بود .

 

33

تجهیزات پزشکی بی گزند

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاهوره رایگان می توانید به سایت تجهیزات پزشکی بی گزند مراجعه کنید (www.Bigazand.com) یا با شماره های زیر تماس بگیرید 

09179998515

02191690624 داخلی 1

 

 

ارسال نظر: