کدخبر: 13599

در زمان تعویض تسمه تایم خودرو حتما نکاتی را کارشناس کارکیتس گفته را جدی بگیرید

 

وظیفه اصلی تسمه تایم

همان طور که از اسم این قطعه پیداست یک تسمه می باشد. وظیفه ی اصلی آن ارتباط و حرکت دادن میل لنک و میل سوپاپ و تنظیم زمان صحیح باز و بسته شدن سوپاپ‌ها را بسته به موقعیت پیستون دارد. همان طور که اشاره شد تسمه تایم در سیسنم پیشرانه خودرو نقش بالایی دارد. البته که در برخی خودرو ها این تسمه به زنجیر تبدیل شده که عمر بسیار بالایی دارد و نیازی به تعویض زنجیر تایم نیست مگر در تعمیر کامل موتور. البته در قریب به 95 درصد خودروها از تسمه تایم استفاده شده.با توجه به حساسیت این قطعه قصد داریم تا در رابطه با زمان تعویض تسمه تایم خودرو با شما صحبت کنبم.شما با انجام سرویس های دوره ای منظم می توانید از پاره شدن تسمه تایم خودرو جلوگیری کنید.

 

چگونگی شناخت تسمه تایم با کیفیت

امروزه در بازار اجناس تقلبی زیادی وجود دارد اما نکته ای که باید خریدار بداند این است که خود فرد باید کیفیت قطعه خریداری شده را تشخیص دهد. نکات کوچک و مهمی برای خریدن کیت تسمه تایم خودرو در نظر گرفته شده که با یک نگاه می توانید متوجه کیفیت تسمه تایم بشوید. در درجه ی اول سعی کنید تسمه تایم اصلی یا به عبارتی شرکتی خریداری کنید چون تسمه تایم اصلی خودروهای چینی تسمه ایست که خود لیبل شرکت چری یا لیفان و جک روی بسته ی آن قرار دارد.دوم اینکه روی برخی تسمه ها تاریخ تولید دارد . باید این تاریخ بروز یا نزدیک باشد. سومین نکته و نکته ی اساسی این است که شیار پشت تسمه را که مشاهده می کنید نباید دارای پوسیدگی یا حتی یک بریدگی حتی خیلی ریز باشد. باید از فروشنده درخواست کیت تسمه تایم خودروهای چینی اصلی را داشته باشید و این نکته را گوش زد کنید. در خرید بلبرینگ های تایم  هم دقت لازم را داشته باشید زیرا اگر تسمه ی اصلی هم استفاده کنید و بلبرینگ ها مقداری زدگی داشته باشد باعث پارگی تسمه می شود. سطح بیرونی سفت کن تایم که تسمه روی آن قرار می گیرد را لمس کنید تا زدگی نداشته باشد.

زمان تعویض تسمه تایم

مکانیزم تسمه تایم به گونه ای است که شامل یک یا چند بلبرینگ برای تنظیم کردن سرعت چرخش و درست کار کردن پیشرانه خودرو می شود. اصطلاحا به کیت تایمینگ شناخته می شود. کیت تایم مجموعه ی کاملی از این بلبرینگ ها و تسمه تایم است. اما در مورد زمان تعویض تسمه تایم باید به این مسأله توجه کنید که خودرو چند کیلومتر حرکت کرده. در هر وسیله ی سواری برای اولین بار بعد از 60 هزار کیلومتر باید تسمه تایم تعویض شود. از بعد از آن باید قبل از 40 هزار کیلومتر تسمه تایم را چک و نو کنید. سفت کن تایم ها هم از دیگر عوامل پاره شدن تسمه تایم می باشد. پس توصیه می کنیم در زمان تعویض تسمه تایم کیت تایم کامل را تعویض کنید.

خرید کیت تایم با کیفیت 

مسئله مهم دیگری که در زمان تعویض کیت تایم خودرو به آن دقت کنید خرید کیت تایم اصلی و با کیفیت است.مثلا در خودرویی مانند جک j5 باید حتما از قطعات با کیفیت استفاده کنید.مخصوصا قطعات موتوری که خیلی حساس می باشد.حتما باید از کیت تایم j5 با کیفیت برای خودرو استفاده نمایید.اکثر افراد در خرید قطعات با کیفیت دچار مشکل می شوند.شما باید از فروشگاه های معتبر قطعات اصلی را بخرید.برای خودروهای ایرانی می توانید به فروشگاه های ایساکو یا سایپا مراجعه کنید.برای خودروهای چینی می توانید به فروشگاه معتبر کارکیتس مراجعه کنید.فروشگاه لوازم یدکی کارکیتس به طور تخصصی در زمینه خودروهی چینی فعالیت می کند.حتما سرویس خودرو را در مکانیکی معتبر انجام دهید.برخی از افراد تخصصی در این زمینه ندارند و فقط بهدفکر سود خود هستند.موارد بسیاری مشاهده شده که مکانیک به دلیل تجربه ناکافی قطعه اصلی را هم خراب کرده.این موضوع باعث بروز حادثه و خسارت شدید به خودرو می شود.

 

 

ارسال نظر: