کدخبر: 13606

سایت Shutterstock چیست؟ آشنایی با برترین سایت عکس دنیا

ابتدا قبل از اینکه بگوییم سایت شاتر استوک چه کاربردی دارد و چطور کار می کند؟ از شما می پرسیم که آیا شما به عکس گرفتن علاقه دارید؟ در واقع جزء افرادی هستید، که هنگامی که با صحنه ای گیرا مواجه می شوند دست به دوربین عکاسی می شوند و ساعت‌ها به ثبت چشم اندازهای دلچسب و بی نظیر مشغول می شوند.

در نهایت نیز این تصاویر موجود در آرشیو را در فضای مجازی و شبکه های مختلف اجتماعی با دوستان و آشنایان به اشتراک می گذارند. البته برخی در این مسیر دست به فروش و کسب درآمدهای دلاری می زنند.

حال برای آشنایی با سایت شاتر استوک بهتر است، با ما همراه باشید.

سایت شاتر استوک (Shutterstock) چیست؟

سایت شاتر استوک  (Shutterstock) سایتی در زمینه گرافیک و عکاسی می باشد. همچنین این سایت امکان دانلود محتوا های گرافیکی با سطح کیفی بالا را بدون صرف هزینه آنچنانی به شما ارائه می دهد. این سایت بالغ بر 95 میلیون عکس در بایگانی خود ذخیره نموده است. درنتیجه کاربران می توانند به این عکس ها دستیابی داشته باشند.

 شاتر استوک را می توان از چشم اندازی متفاوت نیز مشاهده کرد. بدین صورت که شما در سایت شاتر استوک امکان فروختن تصاویر گرفته شده بر پایه خلاقیت خود را که دارای ویژگی های بصری و کیفی پیشرفته ای می باشند، نیز خواهید داشت.

ویژگی های سایت Shutterstock

  1. سایت شاتر استوک توسط جان اورینگر نیویورکی تاسیس است؛ این فرد در حرفه کدنویسی و عکاسی از افراد زبردست می باشد.
  2. این سایت همچنین در حوزه اشتراک ماهیانه و سالیانه عکس های آرشیو شده پیشتاز است.
  3. دارای بالغ بر 95 میلیون تصویر با سطح کیفی فوق العاده است.
  4. بعلاوه تصویر، شامل بایگانی بزرگی از موزیک، فایل صوتی، فیلم و محتوای گرافیکی است.
  5. سایت شاتر استوک شامل رابط کاربری ایده آل و مشتری پسندی است.

2222

تاریخچه Shutterstock

جان اورینگر خالق شاتراستوک (Shutterstock)  می باشد. او این نرم افزار را در سال 2003 تولید و به بازار عرضه نمود. جان اورینگر را به عنوان عکاسی معروفی می شناختند. در گذشته شاتر استوک را به عنوان یک حرفه نوین و کلاسیک در حوزه عکاسی می دانستند. اوایل شاتر استوک تنها در حد 100 هزار عکس را در سایت شاتر استوک بایگانی کرده بود. امروزه این سایت مسیر عکاسان را برای به اشتراک گذاری عکس هایشان تا حد زیادی هموار نموده است.

 

شاتر استوک (Shutterstock) همواره می کوشد تا محتوایی با تنوع بسیار زیاد و ایده آل با نوین ترین فنون عرضه کند.

امروزه محتوای سایت شاتر استوک بر پایه یکسری قوانین ویژه که مختص خود سایت است، تحت کنترل قرار می گیرد. بدین وسیله، Shutterstock سایت وسیعی از عکس ها با سطح کیفی بالا و مناسب با محتوای متنوع است. بروز ترین سرویس سایت شاتراستوک عرضه نرم افزار مختص گوشی، ادیتور، ویرایشگر تصویر رایگان، موتور سرچ حرفه‌ای و نوار تجهیزات سرچ  با سرعت و پر توان است، که با استفاده از آن امکان دستیابی به تصویر دلخواه تان را برای شما آسان می نماید.

با وجود اینکه در حال حاضر حرفه های تبلیغاتی بسیاری جهت دسترسی به عکس دلخواه، از سایت  Shutterstock بهره می برند. اما شما با بهره مندی از قابلیت به اشتراک گذاشتن عکس ها در سایت شاتر استوک می توانید از این سایت منبع درآمد داشته باشید.

3333

 

چگونگی قیمت ها در سایت شاتر استوک

چگونگی قیمت ها در سایت شاتر استوک کمی متغیر است. سرویس های موجود در این سایت وابسته به نوع اشتراک آنها متنوع هستند. در نهایت هزینه و قیمت سرویس های شاتر استوک و تولید اشتراک آنها اندک است. چنانچه شما به طور همیشگی خواهان تصاویر با سطح کیفی بالا نیستید قادر به استفاده از میزان کمی از تصاویر آن می باشید.

به طور نمونه پکیج 25 تایی تصاویر را از سایت شاتر استوک خریده اید و به ازای هر عکس هزینه 9.16 دلار (ترسیدید؟!) پرداخته اید. همچنین شما امکان کاهش قیمت نهایی عکس را با خریداری اشتراک ماهانه دارید و از تخفیف های با ارزشی که برای آنها در نظر گرفته می شود، نیز استفاده خواهید کرد.

در نظر داشته باشید که با خریداری اشتراک ماهیانه، هزینه هر عکس 0.26  دلار می شود.

شاید از قیمت های دلاری بیان شده کمی ترسیده باشید! اما نگران نباشید؛ چراکه می‌توانید از طریق سایت جک‌بلک به خرید اکانت شاتراستوک با بهایی بسیار به صرفه‌تر بپردازید.

سایت shutterstock چگونه کار می‌کند؟

حال که چیستی شاتر استوک را فرا گرفته اید، به طور حتم علاقمند به چگونگی کارکرد این سرویس و کاربری آن در سایت شاتر استوک هستید؟ در واقع با کمک شاتر استوک در سایت shutterstock شما قادر به یافتن تصاویر دلخواه‌تان با کیفیتی ایده آل هستید و به ازای آنها بهایی نیز می پردازید. شاتر استوک به طور Royalty – Free است؛ این بدین معناست است که شما جهت کاربرد مجدد از عکس نیازی به پرداخت بهای بیشتری ندارید و تنها یکسری این پرداخت انجام می شود. در نتیجه بعد از دانلود عکس نیز می توانید از آن استفاده کنید.

بنابراین امکان کاربرد عکس های سایت shutterstock جهت مقاصد تبلیغاتی، بازاریابی و شخصی را خواهید داشت. بهره مندی از عکس های شاتر استوک در امور تبلیغاتی نه تنها مشکلی ندارد، بلکه گزینشی خلاقانه نیز می باشد. این عکس ها زیر نظر ناظرین شاتر استوک کنترل شده و چنانچه عکسی از برچسب تبلیغاتی بهره مند شده باشد، کاربرد آن در تبلیغات بلامانع است.

کلام آخر

با مطالعه این مقاله، با سایت شاتر استوک و این نرم افزار و سرویس های مربوط به آن آشنا شدید. در نتیجه دریافتیم که به کمک سایت Shutterstock دستیابی به محتوایی مجذوب کننده و با سطح کیفی بالا جهت به اشتراک گذاری عکس ها به عنوان منبعی برای کسب درآمد دلاری نیز امکانپذیر است. حتی اگر قصد فروش تصاویر را نداشته باشید، در صورتیکه چاپخانه داشته باشید یا طراح گرافیک باشید می‌توانید از تصاویر و فایل‌های وکتور حرفه‌ای و بی‌نظیر موجود در سایت شاتراستوک استفاده کنید.

حال بگویید آیا تا به اکنون از شاتراستوک کمک گرفته اید؟

4444

ارسال نظر: