کدخبر: 13641

انتخاب بهترین سنگ برای نمای ویلا

 

 

اگر در حال ساخت ویلا برای خود هستید حتما بعد از اتمام کار اسکلت و داخل نما به این فکر می افتید که از چه سنگی برای ویلایی که زحمتش را کشیده اید استفاده کنید.

قطعا در شبکه های مجازی ویدیو های مختلفی را دنبال می کنید تا با توجه به سبک ویلای خود بتوانید بهترین و شیک ترین سنگی که در ذهنتان است را به واقعیت تبدیل کنید.

در این بخش میخواهیم علاوه بر معرفی بهترین سنگ ها، مشخص کنیم دقیقا چه سنگی با توجه به مکانی که ویلای شما در آن قرار دارد مناسب نما است و با توجه به بودجه قیمتی خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

سنگ نمای بیرونی

برای داخل نما همانند بیرون آن، انواع مختلفی از سنگ ها وجود دارد که انتخاب آن ها تنها محدود به سلیقه نمی شود. چرا که در بعضی مواقع سنگی را برای نمای خود پسند می کنید که بسیار زیبا است ولی برای نوع دکوراسیون ویلای شما مناسب نیست و برای بهتر به چشم آمدن بهتر است از سنگ های دیگر استفاده شود.

اما اکنون بحث ما در مورد سنگ نمای داخلی نیست. چرا که سنگ نمای داخلی کاملا مربوط به دکور ساخت و چگونگی نمای داخلی است.

برویم سراغ اصل مطلب یا همان انتخاب سنگ مناسب برای نماس بیرونی.

برای طراحی نما فقط از سنگ بهره بگیرم؟

سبک های بسیار مختلفی برای نمای ساختمان تا به حال به وجود آمده است و سبک های بسیار بیش تری هم هستند که هنوز شکوفا نشده و تولید نشده اند.

اما در کل با توجه به علاقه مندی ها می توان طرح های مختلفی را از طرح های موجود و ترکیب کردن آن ها انتخاب کرد.

بیایید قبل از انتخاب نوع سنگ مشخص کنیم که آیا استفاده از نمای تمام سنگ بهتر است و یا ترکیب کردن آن با المان های مختلف میتواند تاثیر بیش تری را بر روی زیبایی بگذارد؟

 

نمای تمام سنگ

نمایی که در آن فقط از سنگ استفاده شده باشد، بیشتر برای ویلاهایی مناسب است که هم ویلا و هم محوطه دور آن متراژ بزرگی داشته باشد.

ویلاهایی عریض به همراه تراس های بزرگ و سنگی که نورپردازی های ویژه در آن بتواند نمای سنگی و نورانی را در داخل آب استخر منعکس کند.

هم چنین زمین ویلایی که نمای آن تمام سنگ است بهتر است فلت باشد و حالت کرت بندی نداشته باشد. تا علاوه بر بهتر دیده شدن درخت های اطراف هم بتواند فضای مناسب با ویلا را دارای جلوه بهتری بکند.

توصیه میشود در این نماهای تمام سنگ به علت بزرگی سنگ ها و گرانی آن ها از پیچ و رولپلاک نما استفاده باشد. تا سنگ ها تا سالیان متوالی سر جای خود بمانند و با تغییرات مختلف آب و هوایی تخریب نشوند.

21

نمای ساختمان با المان های مختلف

ساختمان هایی که ابعاد کوچک تری دارند و در زمین هایی کوچک تر ساخته می شوند، بهتر است برای نمای آن ها از ترکیب نمای سنگی به همراه المان هایی نظیر چوب و فلزات خاص بهره گیری بشود.

چرا که نمای تمام سنگ برای ساختمان های کوچک زیاد به چشم نمی آید و برای خاص شدن نما بهتر است از مواردی استفاده شود که المان های مختلف آن بتواند خاص بودن را برای نما به ارمغان بیاورد.

به زبانی ساده تر نمای تمام سنگ زمانی مناسب است که ویلای شما حالتی عمارت گونه داشته باشد و در حالت های دیگر بهتر است از دکور نمای خارجی به سبک مدرن استفاده کنید.

حال برویم سراغ انواع سنگ ها.....

سنگ مرمریت

میخواهیم در مورد خاص ترین سنگ صحبت کنیم. سنگی که سوا از نمای خارجی اگر به عنوان نمای داخلی هم استفاده بشود می تواند لوکس بودن را به بهترین شکل ممکن برای ساختمان به وجود آورد.

اما در عین زیبایی باید موارد مختلفی هم در مورد سنگ مرمریت بیان کرد چرا که در عین زیبایی معایبی هم دارند که برای استفاده از آن ها باید حتما سنجیده شوند.

به عنوان بیان اولین مورد باید گفت سنگ مرمریت قیمت بیشتری نسبت به سایر سنگ ها دارند و اگر میخواهید قیمت تمام شده را پایین تر دربیاورید، با توجه به بودجه شما توصیه نمی شود.

سنگ مرمریت کاملا خود را در برابر عوامل آب و هوایی بی دفاع نشان می دهد.

به این معنا که در جایی که آفتاب زیاد به آن برخورد بکند میتواند تغییر رنگ را در آن به وجود بی آورد. هم چنین این سنگ ها نسبت به سنگ های دیگر مقاومت کمتری دارند و اگر در برابر باران های زیاد قرار بگیرند میتوانند آب بسیار زیادی را به خود جذب کنند.

هم چنین باید ذکر کرد سنگ مرمریت سازه را نسبت به سایر سنگ ها سنگین تر می کند. به همین علت با توجه به تخریب بالاتر این سنگ در برابر عوامل آب و هوایی و هم چنین گران بودن آن، باید راه کاری را پیاده کرد تا این سنگ در برابر مورد زمان آسیبش به حداقل برسد.

یکی از این راه کار ها استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان است. با استفاده از پیچ و رولپلاک نما می توانید مقاومت سنگ ها را در برابر ریختن و یا تخریب شدن محافظت کنید. به طوری که زیبایی نما هم ذره ای تحت تاثیر قرار نگیرد.

22

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یکی دیگر از سنگ هایی است که کاربرد بسیار زیادی هم برای طراحی نمای خارجی و هم برای طراحی داخل نما دارد. اما این سنگ هم مانند سنگ های دیگر در کنار مزایا خود معایبی را هم دارد که باید با توجه به شرایط مختلف، قبل از استفاده سنجیده شود.

سنگ گرانیت مقاومت بسیار بالایی دارد که این مقوله می تواند بسیار نکته بزرگ و خوبی برای خرید محسوب شود.

هم چنین علاوه بر زیبایی و استحکام آن کاملا ضد آب است و مقاومت بالایی را از خود در برابر جذب مواد شیمیایی نشان می دهد.

اما اگر میخواهید این سنگ را برای نمای خود استفاده کنید باید بدانید برای مکان هایی با آب و هوای گرم مناسب نیستند. چرا که سنگ گرانیت عایق خوبی در برابر گرما نبوده و میتواند به راحتی گرما را به داخل ویلا نفوذ دهد که این مقوله میتواند اذیت کننده به حساب بیاید.

هم چنین این سنگ هم مانند سنگ مرمریت وزن بالایی را برای ساختمان ایجاد می کند.

23

سنگ نما سند استون

این نوع از سنگ در کنار بافت خشنی که دارد با توجه به رنگ و حالت رسوبی بودن آن می تواند بسیار زیبا به نظر برسد و قیمت بسیار مناسبی را هم دارد.

اما این سنگ در برابر آب باران به هیچ وجه مناسب نیست چرا که ترکیبات آن ماسه سنگ است. به همین علت این سنگ برای استفاده در ویلاهای شمال کشور مناسب نیست.

هم چنین این سنگ نمیتواند با ملات به خوبی بچسبد. به همین علت حتما برای استفاده از آن یا باید از پیچ و رولپلاک نما استفاده بشود و یا از اسکوپ سنگ بهره گیری کرد.

منابع:

https://b2n.ir/j67147

https://b2n.ir/y75161

 

ارسال نظر: