کدخبر: 13712

عنوان : هر آنچه باید در مورد عایق الکتریکی عایق نوین بدانید

 

شرکت عایق نوین با همکاری افراد متخصص و ماهر به طراحی و تولید تمامی قطعات عایق الکتریکی و مکانیکی و قطعات نسوز پرداخته و به صورت اینترنتی اقدام به فروش آن ‌ها می‌ کند.

انواع قطعات عایق، عایق الکترونیکی و حرارتی، فیبر استخوانی، فیبر نخ دار، فایبر گلاس، میلگرد های عایق نخ دار و فیبر فایبرگلاس، فیبر ایزوولت، فیبر ایزوتکس، فیبر تکستولیت و اپوکسی گلاس، لوله‌ های استخوانی و فایبرگلاس، انواع قطعات فنولیک و قطعات فایبر گلاس با بهترین مواد اولیه و بهترین کیفیت در این مجموعه طراحی و تولید می‌ شوند.

فیبر نسوز (عایق الکتریکی و حرارتی)

فیبر نسوز فیبری است که از انواع گوناگون الیاف مصنوعی تشکیل می ‌شود و از آن به عنوان عایق استفاده می‌ شود، فیبر نسوز بدون هیچگونه تغییر در شرایط فیزیکی و شیمیایی خود در برابر انواع شرایط محیطی مقاومت بالایی دارد، این فیبر در مقابل شوک حرارتی، دمای بالا، هدایت حرارتی کم، ذخیره سازی گرمایی مقاومت بسیار بالایی دارد.

فیبر نسوز با محیط زیست سازگاری بالایی دارد و به دلیل مقاومت بالا در مقابل حرارت در کوره ‌ها و صنایع مختلف قابل استفاده می ‌باشد، این فیبر مقاومت الکتریکی بسیار کمی داشته اما مقاومت آن در برابر شوک الکتریکی بالاست، چگالی کم فیبر نسوز موجب تجمع گرمای بسیار کمی در آن می ‌شود.

انواع فیبر نسوز

فیبر نسوز دارای انواع خاصی از جمله فیبر نسوز استخوانی، فیبر نسوز نخ دار، فیبر اپوکسی، فیبر فایبرگلاس و ورق و میلگرد پلی امید می ‌باشد.

کاربرد فیبر نسوز

فیبر های نسوز در انواع مختلفی از صنایع از جمله صنایع حرارتی، صنایع فولاد، صنعت شیشه، خودرو سازی، هوانوردی و کشتی سازی قابل استفاده می ‌باشد، همچنین این فیبر در ساختن اتصالات حرارتی، کوره ‌ها و کارخانه ‌های ذوب فلزات کاربرد دارد.

فیبر نخ دار

فیبر نخ دار فیبری است که در فشار 2000 تن و حرارت بالا از الیاف کتان و رزین فنولیک ساخته می ‌شود، فیبر نخ دار خواص مکانیکی بالایی داشته و قابلیت تراشکاری و ماشین کاری نیز دارد، از فیبر نخ دار به عنوان عایق الکترونیکی و حرارتی استفاده می ‌شود.

این فیبر امکان برش و پانچ شدن نیز دارد و از آن در صنایع مختلفی استفاده می‌ شود، فیبر نخ دار در ابعاد 5/0 تا 300 میلی متر تولید شده و عرضه می ‌شود، سایز آن نیز بستگی به نیاز صنایع دارد و قابل تغییر است، مقاومت الکتریکی و مقاومت بالا در برابر نیروی سایشی از خواص مکانیکی این فیبر هستند.

کاربرد فیبر نخ دار

فیبر نخ دار فیبری است که به علت مقاومت بالای الکتریکی در صنایع بسیار زیادی کاربرد دارد، از ورق‌ های ضخیم این فیبر برای ساخت چرخ دنده، قرقره، واشر و... استفاده می‌ شود.

فیبر استخوانی

فیبر استخوانی فیبری نسوز است که با فشار بالای 2000 تن پخته شده و از ترکیب رزین فنولیک و کاغذ کرافت (ماتریس) تولید می‌ شود، این فیبر استحکام زیادی داشته و از آن به عنوان عایق الکتریکی و حرارتی استفاده می ‌شود، فیبر استخوانی قابلیت پانچ کاری، تراشکاری و ماشین کاری دارد.

این فیبر مشخصاتی شبیه به فیبر نخ دار داشته و از آن در صنایع مختلف و نیروگاه‌ ها استفاده می ‌شود، فیبر استخوانی در برابر حرارت و فشار بالا مقاومت بسیار زیادی داشته و تحمل دمای 120 درجه سانتی گراد را دارا می‌ باشد، میزان جذب آب فیبر استخوانی بسیار پایین است.

5

تفاوت فیبر استخوانی و نخ دار چیست؟

برای سوراخ کردن یا تراشکاری فیبر استخوانی باید از دستگاه ‌های برش دقیقی استفاده کرد، زیرا این فیبر قابلیت تراشکاری و پانچ را ندارند و امکان لب پر شدن آن وجود دارد، فیبر استخوانی در حلال‌ های شیمیایی به راحتی حل نمی ‌شود و مقاومت بسیار بالایی دارد، همچنین در برابر فشار های الکتریکی و مکانیکی بسیار مقاوم است.

کاربرد فیبر استخوانی

فیبر استخوانی در صنایع مختلفی کاربرد دارد از این فیبر به طور عمده در صنعت برق و دی الکتریک قوی استفاده می‌ شود، فیبر استخوانی در بخش‌ ها و صنایع دیگری همچون ترانسفورماتورها، مولد های برق، نیروگاه ‌های برق، مخابرات، ماشین سازی، هوا و فضا و… کاربرد دارد.

فیبر استخوانی به صورت ورق میله و لوله قابلیت تولید داشته و در بازار عرضه می ‌شود، این فیبر رنگ‌ های مشکی و قهوه ‌ای تیره و در ضخامت 0/5 الی 50 میلی متر و ابعاد 100 * 200 سانتیمتر قابل تولید است.

پارچه نسوز فایبرگلاس

پارچه نسوز فایبرگلاس پارچه‌ ای بسیار مقاوم و با دوام است که از نوعی الیاف با ترکیب پلاستیک تولید می‌ شود، این پارچه نسوز در مقابل حرارت مقاومت بالایی دارد و از آن به عنوان نوعی عایق الکتریسیته و عایق حرارتی استفاده می ‌شود، از این پارچه در تولیدات هواپیمایی و زرهی قابل استفاده می ‌باشد.

فیبر فایبرگلاس و فیبر اپوکسی گلاس

فیبر فایبرگلاس فیبری است که از الیاف شیشه و ترکیب رزین اپوکسی ساخته شده و به عنوان عایق الکتریکی و حرارتی قابل استفاده است، این فیبر قابل تراشکاری و ماشین کاری بوده و مقاومت الکتریکی بالایی دارد.

فیبر فایبرگلاس دارای چندیدن نوع مختلف است که هر نوع با توجه به خلوص رزین و الیاف استفاده شده در آن در صنایع مختلف کاربرد دارند.

6

انواع فیبر فایبرگلاس

  1. فیبر فایبرگلاس G10
  2. فیبر فایبرگلاس G11
  3. فیبر اپوکسی گلاس
  4. فیبر فایبرگلاس

لوله استخوانی

لوله استخوانی کامپوزیتی است که بر پایه رزین فنولیک ساخته می ‌شود و از آن به عنوان عایق الکتریکی و حرارتی استفاده می ‌شود، این لوله قابلیت ساخت در ابعاد و سایزهای مختلف را دارا می ‌باشد.

انواع لوله استخوانی

  1. لوله استخوانی
  2. لوله نخ دار

لوله فایبر گلاس

از لوله فایبرگلاس به عنوان عایق حرارتی و الکتریکی استفاده می‌ شود، این لوله از جنس رزین اپوکسی و الیاف شیشه نسوز تولید می ‌شود و در تمامی سایز ها قابل ارائه می‌ باشد، لوله فایبر گلاس قابلیت تراشکاری، برشکاری و ماشین کاری دارد، لوله‌ های نسوز فایبرگلاس تحمل فشار بالا را نیز دارا می ‌باشند.

فلنچ فیبر استخوانی

فلنچ فیبر استخوانی در انواع مختلف با قطر و ضخامت ‌های متفاوت با متریال فیبر استخوانی، فیبر نخ دار، فیبر تکستولیت، فیبر ایزوتکس و فیبر فایبرگلاس طراحی و ساخته می‌ شود.

خرید عایق الکتریکی

انواع عایق الکتریکی را می توانید از فروشگاه عایق نوین ayeghnovin.ir خریداری کنید عایق نوین از بهترین تولید کننده و عرضه کنندگان عایق الکتریکی در ایران می باشد.

 

ارسال نظر: