کدخبر: 13737

چرا باید از بلوک هبلکس در ساخت و سازهای خود استفاده کنیم؟

دلایل استفاده از بلوک هبلکس

به 24 دلیل بلوک سبک هبلکس را برای دیوارهای بیرونی و داخلی ساختمان استفاده می کنیم:

  1. مقاومت در برابر آتش

تنها بلوک دیواری دارای درجه مقاومت در برایر آتش (گواهینامه آتش) در کشور

  1. سبک ترین بلوک ساختمانی

با توجه به قرارگیری کشور ما بر روی گسل های فعال با احتمال بالای زلزله، سبک سازی در ساختمان بسیار مهم بوده و می تواند خطرات و لطمات ناشی از زلزله را به شدت کاهش دهد. (دانسیته بلوک های پرین ۴۵٠ تا ۵٠٠ کیلوگرم در مترمکعب می باشد). لطفا برای مقایسه دانسیته بلوک هبلکس پرین با بلوک های سیمانی سبک و امثالهم، از تست غوطه وری در آب استفاده نمایید. در صورت غرقاب شدن در داخل آب دانسیته بلوک بیشتر از ١٠٠٠ کیلوگرم در مترمکعب می باشد.

  1. بهترین عایق حرارتی

کمترین ضریب انتقال حرارت در بلوک های ساختمانی مربوط به بلوک هبلکس AAC پرین با ضریب هدایت حرارتی بین 0.09 تا 0.11 وات بر متر درجه کلوین می باشد. این بلوک ها با چسب کار شده و دیوار حاصل فاقد پل حرارتی از محل ملات بین رج ها می باشد.توجه شود که در بلوک هایی که با ملات کار می شوند ملات با دانسیته بالای خود بعنوان پل حرارتی عمل کرده و منجر به افت قابل ملاحظه حرارت می گردد.

  1. عایق صوتی مناسب

بلوک هبلکس با توجه به ضخامت، بین 40 تا 50 دسیبل کاهش شدت صوت دارند. خلل و فرج موجود در ساختار بلوک های هبلکس به منزله یک اتاق خالی عمل کرده و با انعکاس صوت بخشی از انرژی صوتی را به انرژی حرارتی تبدیل می کند. (لطفا میزان ضخامت دیوار ساخته شده با این محصول را با سایر مصالح و میزان عایقی آنها مقایسه کنید.)

  1. قیمت ارزان بلوک هبلکس

بدلیل تولید کارخانه ای و بصورت انبوه، این محصول قیمت مناسب داشته و با صرفه اقتصادی بیشتری همراه است. قیمت این نوع بلوک حداکثر 60 درصد قیمت بلوک های سیمانی می باشد.

  1. مصرف ملات کمتر

برای بلوک های پرین یک دهمِ (0.1) بلوک های سیمانی و سفالی ملات برای دیوارچینی استفاده می شود. برای بلوک های AAC در هر مترمربع دیوار حداکثر ٢ کیلوگرم و  برای مصالح سنتی نظیر بلوک های سیمانی حداقل ٢٠ کیلوگرم ملات برای دیوارچینی استفاده می شود. برای یک ساختمان با زیربنای ١٠٠٠ متر مربع، در صورت خرید بلوک هوادار ، به 4400 کیلوگرم چسب و در صورت استفاده از بلوک های سیمانی به 44000 کیلوگرم ملات نیاز است.

  1. مصرف آب کمتر در بلوک هبلکس پرین

برای هر متر مربع دیوار پرین، 600 سی سی آب جهت آماده سازی چسب مورد نیاز است. (30 درصد آب برای هر کیلو پودر چسب) در صورتیکه در دیوارهای سیمانی و سفالی که بین  20 تا 25 کیلوگرم ملات استفاده می کنند، حداقل 7 تا 10 لیتر آب نیاز بوده ضمن اینکه بایستی آب مورد نیاز کیورینگ (عمل آوری) را نیز به آن افزود

  1. حذف لایه گچ و خاک و کاهش هزینه های نازک کاری

دقت ابعادی بالا (رواداری کمتر از 0.2 میلی متر در هر جهت) در بلوک های پرین منجر به حذف لایه گچ و خاک و کاهش ضخامت لایه نهایی (گچ، پلاستر) می گردد.

  1. تنوع در ابعاد و مشخصات فنی ( مقاومت فشاری )

با هر ضخامتی از 5 سانتی متر تا 37.5 سانتی متر و با هر طولی از 20 سانتیمتر تا شش متر قابل تولید بوده ضمن اینکه بصورت پانل مسلح نیز برای دیوار و سقف تولید می شوند. ضمنا مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 8593 در دو رده مقاومت فشاری بها٢ (٣٠ تا ۴٠ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع) و بها۴ (۵٠ تا ۶٠ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع) تولید می گردند.

8

  1. برشکاری آسان در بلوک هوادار پرین

بلوک های پرین به راحتی و با کمک اره های دستی (اره تر بر چوب) و یا اره های برقی برش می خورد. استفاده از ابزارهای برش، پرت بلوک را به صفر می رساند.

  1. سبد کامل محصولات پرین

سبد کامل محصولات متناسب با بلوک دیواری از قبیل پوشش های سیمانی داخلی و خارجی، چسب کاشی و سرامیک اصفهان، عایق رطوبتی، گروت و … داشته و نگرانی های بعدی مشتریان را برای انتخاب محصولات کاهش می دهد.

  1. آزمون میز لرزه

دیوارهای ساخته شده با بلوک هبلکس مطابق با دستورالعمل اجرایی این شرکت آزمون میز لرزه با شبیه سازی زلزله تا بزرگی 9 ریشتر را با موفقیت گذرانده اند. (رجوع شود به نشریه 823 مرکز تحقیقات وزارت راه و مسکن و شهرسازی و فیلم تهیه شده در این خصوص)

البته لازم به ذکر است تجارب استفاده از بلوک هبلکس AAC در دنیا، نشان از عملکرد عالی این بلوک ها در برابر زلزله دارد.

  1. نیاز به میلگرد بستر ندارد

با توجه به ابلاغ طراحی لرزه ای ساختمان‌ها در مورخ 22/10/1398 و لازم الاجرا بودن آن برای دستگاه های اجرایی، مشاوران و پیمانکاران استفاده از میلگرد بستر برای بلوک های سیمانی و سفالی الزامی بوده در حالیکه بلوک هبلکس پرین بتن مطابق با پیوست شش بدون میلگرد بستر کار می شوند. (رجوع شود به فیلم میز لرزه مرکز تحقیقات برای بلوک های AAC و بلوک های سیمانی)

  1. بدون نیاز به وال پست

بله، در صورتی که از مش فایبرگلاس پرین که مشخصات فنی آن مطابق با مشخصات اعلامی در پیوست شش می باشد، استفاده نمایید و دیوار را با الگوی مناسب (از ما بپرسید) پوشش داده و روی آن را پلاستر پرین بزنید، شما نیازی به استفاده از وال پست های عمودی و افقی ندارید. این موضوع در مرکز تحقیقات آزمون شده و دانش فنی آن در اختیار پرین می باشد.

  1. حذف امواج مضر

حذف امواج مضر و پارازیت های ساطع شده

  1. گواهینامه بهداشتی پرین

گواهینامه بهداشتی داشته و استفاده از آن بدون پوشش گچ و یا پلاستر سیمان بلامانع است.

  1. گواهینامه فنی پرین

دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات وزارت راه و مسکن و شهرسازی می باشد.

  1. نشان استاندارد

دارای نشان استاندارد بوده و هر پالت کد تولید داشته که به راحتی قابل رهگیری می باشد.

9

  1. آزمایشگاه تایید صلاحیت

تنها شرکت دارای آزمایشگاه تایید صلاحیت در کشور بوده که می توانید در داخل و خارج از کشور به نتایج آزمون ها استناد کنید. 

  1. بسته بندی محصولات پرین

بسته بندی اروپایی با شرینک مقاوم در برابر U.V

  1. کام و زبانه استاندارد

دارای کام و زبانه با استاندارد اروپایی بوده، که در زمان اجرا بعنوان یک راهنما تاثیر بسزایی در راستایی دیوار داشته و همچنین با افزایش مقاومت دیوار در برابر نیروهای خارج صفحه، در برابر زلزله عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.

  1. سهولات جابه‌جایی و کار در بلوک هبلکس

از ضخامت 10 سانتیمتر به بالا جای دست داشته که سهولت جابجایی و کار را برای استادکاران و بنایان فراهم می کند. لازم به ذکر است در کشورهای اروپایی این یک الزام بوده و حتما تولید کننده بایستی جهت رعایت سلامت بنایان و استادکاران جای دست تعبیه نمایند.

  1. خدمات پس از فروش محصولات پرین

دارای خدمات پس از فروش از قبیل آموزش رایگان حضوری، آموزش مجازی، بازدید های دوره ای، رسیدگی به شکایات

  1. حمل و نقل آسان

سهولت حمل و نقل و جابجایی در طبقات

 

ارسال نظر: