کدخبر: 13756

بررسی انواع کارتن در صنعت بسته بندی و کارتن سازی

به نقل از فردانیوز، صنعت بسته بندی و کارتن سازی نقش مهمی در فروش کالاهای تجاری دارند. در این بین نمیتوان از نقش کارتن در این صنعت به راحتی گذر کرد. انواع کارتن سه لایه، کارتن پنج لایه ، کارتن 7 لایه، کارتن میوه، کارتن دایکاتی، کارتن لمینتی، کارتن تخم مرغ از جمله مواردی هستند که در صنعت بسته بندی به روز از آنها استفاده میشوند.

کارتن ها، بسته بندی هایی که همه جا یافت می شوند، در نگاه اول  به نظر می آید نقش محافظت و  ایجاد تسهیل در انتقال را ایفا می کنند ولی در عمل با ایجاد جذابیت بصری نوعی بازاریابی و تبلیغ کالا هم به حساب می آیند. و اینجاست که نقش و اهمیت آنها مشخص می شود. از لحاظ هزینه بسته بندی، قیمت کارتن بسیار مقرون به صرفه و مناسب‌تر از سایر روش هاست که این نیز خود  یکی دیگر از دلایل محبوبت کارتن بسته‌بندی است. در ادامه به تاثیر کارتن در صنعت بسته بندی و کارتن سازی میپردازیم.

مزیت‌های استفاده از کارتن بسته بندی

هرچقدر تولیدات شما مرغوب و با کیفیت باشد، اما موقع حمل و نقل به سادگی آسیب ببیند و یا مخدوش شود، از نظر مشتری یک نوع از بین رفتن سرمایه به حساب می‌آید و رغبتی به خرید مجدد نخواهد داشت. قیمت کارتن جز مهمترین مزیت های این روش بسته بندی است که در ادامه در مورد هزینه تولید کارتن بسته بندی بیشتر میپردازیم.

همین طور نقش جذابیت‌های بصری در با کیفیت‌تر رسیدن کالا هم بر کسی پوشیده نیست. پس با انتخاب درست و با کیفیت برای آخرین مرحله کار تولید و اولین برخورد مشتری با کالا، می‌توانید ماندگاری خود را در بازار بیمه کنید.

در واقع کارتن‌ها پر کاربردترین نوع بسته بندی هستند که اکثر کارخانه‌ها با هر نوع تولیدی در نهایت به آنها احتیاج پیدا می‌کنند. به همین خاطر کارتن‌ها در صنایع بزرگ موارد غذایی، شیمیایی و یا دارویی، آرایشی و بهداشتی و حتی ظروف و اسباب بازی کاربرد دارند.

به نظر می‌رسد محدودیتی برای کارتن‌ها وجود ندارد و همه جا راه خود را پیدا می‌کنند. همین طور به دلیل قابل بازیافت بودن جعبه‌ها، برای محیط زیست هم آلودگی ایجاد نمی‌کنند و از گزینه‌های مناسب استفاده برای کسانی که دغدغه محیط زیست دارند، می‌باشد.

صنعت کارتن سازی

صنعت کارتن سازی در کشور ما از فراوانی و پراکندگی قابل توجهی برخوردار است، به این دلیل که حمل و نقل آن خیلی به صرفه نیست، کارگاه‌ها و کارخانه‌های زیادی به تولید آن می‌پردازند. تا کارخانه‌ها از نزدیک‌ترین صنایع بسته بندی خرید کنند. در استان تهران نیز تعداد زیادی کارگاه و کارخانه کارتن سازی مانند کارتن سازی فاطر  faterpack به تولید انواع کارتن می‌پردازند. کارتن‌ها در انواع مختلف تولید می‌شوند که از آن میان می‌توانیم به انواع کارتن سه لایه، کارتن پنج لایه اشاره کنیم. البته از نظر چاپ نیز می‌توان کارتن‌های لمینتی را از دیگر کارتن‌ها مجزا کرد.

9

قیمت مناسب بسته بندی کارتن‌ها

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، قیمت مناسب کارتن نسبت به روش‌های دیگر بسته بندی از دلایل اصلی محبوبیت استفاده از کارتن‌هاست. در بازار رقابتی امروز، استعلام آنلاین قیمت‌ها به راحتی در دسترس همه‌ی صنوف قرار داد و صنعت کارتن سازی هم از این موضوع مستثنا نیست. لازم به ذکر است که قیمت نهایی تولید کارتن با توجه به تغییر قیمت مواد اولیه مانند کاغذ که اصلی‌ترین عامل تغییر قیمت کارتن است، دستخوش تغییر می‌شود. در مجموع قیمت کارتن با توجه به کیفیت آن و نوع چاپ انتخابی متفاوت است. البته شما می‌توانید برای مشاهده قیمت به روز انواع کارتن به سایت faterpack.ir مراجعه نمایید.

قیمت نهایی تولید کارتن با توجه به تغییر قیمت مواد اولیه مانند کاغذ که اصلی ترین عامل تغییر قیمت کارتن است، دستخوش تغییر می شود.

استفاده از کارتن میوه برای بسته بندی

به نظر می‌رسد مناسب‌ترین بسته بندی برای حمل و نقل میوه‌ها و صیفی‌جات، کارتن میوه است. طراحی شکیل و چاپ مناسب روی جعبه از اهمیت ویژه‌ای، به خصوص در مبحث صادرات،  برخوردار است. همین طور به خاطر وزن میوه‌ها مقاومت کارتن انتخاب شده نیز بسیار مهم است. برای نگهداری و حمل یکسری از میوه‌ها به آنها شوک سرما می‌دهند، کارتن انتخاب شده باید مقاومت بالایی هم در مقابل سرما داشته باشد تا دچار لهیدگی نشود.

برای حمل بعضی از میوه‌ها نیاز به کارتن ضد رطوبت هست که که انتخاب کارتن لمینتی مناسب به نظر می‌رسد،  اما یکسری کارتن‌های معمولی‌تر هم با استفاده از مواد بازیافتی تولید می‌شوند که قیمت مناسب‌تری دارند. و چنانچه برای مشتری موضوع قیمت مطرح باشد، می‌تواند از این نوع کارتن استفاده نماید.

10

کارتن تخم مرغ یکی از مهمترین تولیدات صنایع سلولزی و کارتن سازی است

تخم مرغ محصولی شکننده که احتیاج به حمل و نقلی با احتیاط دارد. و از ابتدای تولید، کارتن جزئی جدایی ناپذیر از صنعت تخم مرغ بوده‌اند. تخم مرغ‌ها در دو نوع معمولی و وکیوم بسته بندی می‌شوند. در تولید کارتن تخم مرغ معمولاً از مقوای کنگره‌ای استفاده می‌شود و بر روی تخم مرغ‌ها هم معمولاً یک ورق ساده مقوایی نازک‌تر قرار می‌گیرد. برای ثبت سفارش کارتن تخم مرغ به سایت faterpack.ir کارخانه کارتن سازی کنید.

نقش کارتن لمینتی در صنعت بسته بندی

کارتن لمینتی نسبت به کارتن های معمولی از استحکام بیشتری برخوردارند، همین طور ظاهری جذاب تر و شکیل تر دارند. لمینت در واقع به معنای پوشش است و در کارتن سازی به معنای چسباندن؛ تکنولوژیی که توسط آن لایه های مختلف به روی هم قرار می گیرند و پس از چسبیدن به هم یک سطح واحد را برای بسته بندی تشکیل می دهند.

لمینت اولین بار در کشور سوئد مورد استفاده قرار گرفت و تکنولوژی آن به کشورهای دیگر صادر شد. جنس اولین لایه در چاپ لمینت یک ورق نازک پلاستیک است، که مانع جذب رطوبت می شود؛ و لایه ی دوم که ضخیم تر است از جنس کامپوزیت است و لایه ی رویی برای تزیین و چاپ از آن استفاده می شود، بسته به تقاضای مشتری قابل تغییر است.

چاپ لمینت در انواع مختلف کارتن قابل اجراست. همین طور به تنهایی هم برای بسته بندی می تواند استفاده شود که از نظر قیمت به صرفه تر است. کارتن های لمینتی معمولا برای صادرات مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین برای بسته بندی محصولاتی که بازار رقابتی تنگاتنگی هم در بازار داخلی دارند، گزینه‌ی مناسبی هستند.

11

پرکاربردترین نوع کارتن؛ کارتن سه لایه

کارتن سه لایه مصرف بسیار زیادی در صنعت بسته بندی دارد در صورتی که به عنوان پرکاربردترین نوع کارتن شناخته می‌شود. همان طور که از اسم آن مشخص است از 3 لایه تشکیل شده است. جنس و ضخامت لایه‌ها با توجه به کاربرد آن و میزان استحکام مور تقاضای مشتری می‌تواند تغییر کند. لایه اول و سوم ورق ساده است و لایه میانی از کاغذ فلوت یا همان کنگره‌ای استفاده می‌شود و این لایه‌ها با چسب روی یکدیگر فیکس می‌شوند. کارتن 3 لایه به دلیل استحکام قابل قبول، قیمت مناسب و بسته بندی راحت محبوب‌ترین نوع کارتن به حساب می‌آید.

کارتن دایکاتی

کارتن های دایکاتی دارای شکل مشخصی نیستند و اغلب از برش انواع کارتن، ورقه های فلزی و پلاستیک تولید میشوند. دایکات در لغت به معنای قالب و برش است و در کل به قالب زنی با خط و تیغ اشاره دارد. یکی از مزیت های کارتن های دایکاتی استفاده از آنها به هر شکل و اندازه ای است، لذا تنوع این کارتن ها به مراتب بیشتر از سایر انواع کارتن هاست. برای ساخت کارتن های دایکاتی باید قالب مورد نظ ر را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم هنگام تولید با قالب مخصوص کارتن مورد نظر را تولید کنیم. یکی ازانواع کارتن های دایکاتی کارتن های دایکاتی تلسکوپی به کار رفته برای نگهداری موز است که بسیار کاربرد دارد.

استفاده از کارتن برای بسته بندی محصولات و کالاهای صادراتی

به دلیل مسافت بیشتر، همین طور ورود به بازار رقابتی، کارتنی که برای بسته بندی محصولات صادراتی استفاده می شود باید در برابر وزن، رطوبت و دما مقاوم تر باشد و به راحتی در مقابل تغییر اب و هوای کشور مبدا و مقصد دوام بیاورد. کارتن های لمینتی بهترین انتخاب برای کارتن صادراتی می باشند. اما انواع کارتن دایکاتی، کارتن چاپی و کارتن مقوایی هم برای صادرات مورد استفاده قرار می گیرد.

همین طور در صادرات علاوه بر محافظت از کالا، نقش بازاریابی و اطلاع رسانی ویژگی‌های کالا هم مورد نظر است، پس چاپ روی جعبه باید شکیل و جذاب باشد. تا به خوبی نقش تبلیغاتی خود را هم ایفا کند.

در انتها برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع کارتن میتوانید به سایت کارخانه کارتن سازی فاطر faterpack.ir مراجعه کنید. همچنین برای استعلام قیمت کارتن با کارشناسان فروش این مجموعه با شماره های تماس 09125792489 و  09120404218 در ارتباط باشید.

منبع : https://b2n.ir/n06743

 

 

ارسال نظر: