کدخبر: 13981

سطح سنج: از کاربرد و بهترین برند ها تا خرید لول متر از هیبو

 

چکیده : این مطلب در رابطه با سطح سنج و انواع آن، نکاتی در رابطه با خرید آن، دلایل استفاده: کاربرد و مزایای لول متر و معرفی بهترین برند های آن است.

سطح سنج چیست؟ در زمان خرید سطح سنج به چه نکاتی باید توجه کرد؟ انواع لول متر ها کدامند؟ چرا باید از سطح سنج استفاده کرد؟ چه برند هایی بهترین تولید کنندگان سطح سنج هستند؟ بهترین مجموعه های ابزار دقیق جهت خرید لول سنج کدامند؟

عبارت های بالا مواردی است که در این مطلب قرار است به آن ها پاسخ دهیم و درمورد آن ها صحبت کنیم.

سطح سنج (Level Meter) چیست؟

میتوان گفت که یکی از اجزای اصلی تجهیزات ابزار دقیق، سطح سنج (یا لول متر Level Meter) است. این ابزار به کنترل ارتفاع سطوحی مانند مخازن کمک میکند که کاربرد های زیادی دارند. سطح سنج ها معمولا از یک ترانسمیتر سطح و یک سنسور ساخته میشوند. لول متر ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آن ها میپردازیم. (در این مطلب به صورت کلی و اجمالی به بررسی سطح سنج و انواع لول متر و کاربرد های آن ها میپردازیم، درصورت نیاز به اطلاعات تخصصی تر میتوانید با مراجعه به وبسایت ابزار دقیق هیبو و صفحه لول متر چیست + خرید انواع سطح سنج)

سطح سنج ها از نظر عملکرد به چند دسته تقسیم میشوند؟

در وحله اول و به صورت کلی، میتوان سطح سنج ها را از جهت مایع و جامد (سطح سنج مایعات و سطح سنج جامدات) دسته بندی کرد. اما دسته های سطح سنج نسبتا زیاد هستند و صرفا این دسته بندی کافی نیست. قالبا برای نیاز های مختلف سطح سنج های مختلفی هم تولید شده است که در ادامه تعدادی از آن ها را نام خواهیم برد.

  • سطح سنج التراسونیک
  • سطح سنج فشار تفاضلی
  • سطح سنج شناوری
  • سطح سنج لرزشی
  • سطح سنج خازنی
  • سطح سنج راداری
  • سطح سنج هیدرواستاتیک
  • سطح سنج القایی
  • سطح سنج مغناطیسی
  • سطح سنج نوری
  • سطح سنج دیافراگمی
  • سطح سنج گاما
  • و...

12

همانطور که گفته شد، هر سطح سنجی با توجه به نوع آن، کارایی و استفاده مجزایی دارد که برای بررسی هرکدام نیاز به مطلب جداگانه ای است. پیشنهاد میکنیم جهت دیدن لیست کاملی از انواع سطح سنج، عبارت "سطح سنج هیبو" را جستجو نمایید و وارد لینک اول شوید.

کاربرد های اصلی سطح سنج چیست و چه مزایایی ایجاد میکند؟

همانطور که در ابتدای این مطلب توضیح دادیم، سطح سنج ها به جهت کنترل سطح مخازن سیالات استفاده میشود. جلوگیری از خسارت و اتفاقات ناگواری مانند اشتعال و انفجار در مخازن بنزین، نفت، گاز و گازوئیل از مهمترین کاربرد های سطح سنج است.

علاوه بر موارد بالا که در رابطه با مخازن مایعات استفاده میشود، سطح سنج ها در کنترل سطوح سیالات جامد، مانند غلات و مواد پتروشیمی هم کاربرد دارند.

از مزایای استفاده از لول متر ها میتوان به مواردی مانند: دقت و حساسیت بسیار بالا، هزینه های نصب، نگهداری و تعمیرات کم، عدم وجود حساسیت هایی مانند بو، رنگ و نور، قابلیت اندازه گیری در ارتفاع های بالا حتی تا 15 متر، طول عمر نسبتا بالا در سنسور های اندازه گیری و ... اشاره کرد.

بهترین برند های تولید کننده لول متر (Level Meter) کدامند؟

از بهترین برند های تولید کننده لوازم و تجهیزات ابزار دقیق میتوان به اندرس هاوزر (Endress Hauser)، روزمونت (Rosemount)، وگا (Vega) و زیمنس (Siemens) اشاره کرد که در مورد دسته و محصولات سطح سنج هم صدق میکند.

تجهیزات روزمونت در کشور آمریکا تولید و عرضه میشود و به دلیل تحریم ها کمی کمیاب هستند اما برند وگا را میتوان شناخته تر شده در ایران محسوب کرد. وگا در کارخانجات کشور آلمان تهیه و تولید میشود که دارای کیفیت بسیار بالایی است.

13

نکته هائز اهمیت در رابطه با تجهیزات ابزار دقیق وگا این است که دارای یکپارچگی تولید است؛ به این معنی که تاریخ تولید و زمان تست نهایی محصولات این برند دقیقا مشخص است.

در هنگام خرید سطح سنج به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید سطح سنج، نیاز به شناخت نسبتا بالایی در مورد لوازم مورد استفاده و نیاز های یک مجموعه دارد، به همین دلیل حتما در هنگام تهیه سطح سنج به مواردی مانند: رنج دمایی مخزن مورد نظر، ارتفاع مخزن، نوع و تعداد خروجی، دقت مورد نیاز جهت استفاده و میزان فشار مخزن توجه نمایید.

بهترین شرکت جهت مشاوره و خرید لول متر کدام است؟

شرکت های زیادی در ایران در زمینه ابزار دقیق و لول سنج در حال فعالیت هستند؛ شرکت هایی مانند: فامکو، شرکت آداک سپهر،شرکت ابزار دقیق هیبو، شرکت ای شاپ صنعت و ... اما شرکت ابزار دقیق هیبو از شرکت های معتبر و با قدمت در عرصه خرید و فروش لوازم ابزار دقیق است که میتوانید به دانش کارشناسان آن اطمینان کنید و مشاوره رایگان جهت خرید لول سنج را به آن ها بسپارید.

 

برچسب ها : سطح سنج,لول متر,لول سنج,Level Meter

 

ارسال نظر: