کدخبر: 14015

فراز مخزن معتبرترین سازنده انواع مخازن

 

مخزن تحت فشار موجب می‌شود تا یک جریان ثابتی از آب در لوله‌ها برقرار باشد و اینگونه باعث می‌شود تعداد دفعاتی که پمپ خاموش و روشن می‌شود، کاهش یابد در واقع این عمل سبب افزایش طول عمر پمپ آب می‌شود.

امروزه در پی افزایش جمعیت و با توجه به گسترش زندگی آپارتمان نشینی از مخزن تحت فشار جهت آبرسانی بهتر در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. مخازن تحت فشار انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی‌های منحصر بفرد خود را دارند.

مخزن تحت فشار چیست؟

مخزن تحت فشار به مخزنی گفته می‌شود که از جنس فلز یا فایبرگلاس است و دارای ظرفیت ۲ الی ۵۰۰ لیتر می‌باشد. اندازه مخزن تحت فشار به تعداد واحدهای یک ساختمان بستگی دارد.  مخزن تحت فشار روی پمپ یا در کنار آن قرار می‌گیرد.

مخزن تحت فشار چگونه کار می کند؟

قبل از هر چیزی بهتر است کمی با شیوه عملکرد مخازن تحت فشار آشنا شوید. هنگامی که در یک ساختمان چند طبقه میزان آب با شدت کافی درون لوله‌ها جریان نداشته باشد استفاده از مخزن تحت فشار ضروری می‌شود. مخزن تحت فشار بصورت فلزی یا پلاستیکی می‌باشد. ورودی آب مخازن تحت فشار توسط پمپ تامین می‌شود.

 همانطور که گفته شد مخازن تحت فشار با ذخیره‌سازی آب درون منبع خود باعث بوجود آمدن یک جریان ثابت و پرفشار در لوله‌های آب می‌شوند تا در صورت نیاز، آب درخواستی افراد ساختمان را تامین کند و نیازی به هر بار روشن شدن پمپ نباشد.  

انواع مخزن تحت فشار

مخزن‌های تحت فشار در ابعاد، اندازه‌ها و برندهای مختلفی در بازار موجود است، بنابر نیاز خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. از مهم‌ترین و رایج‌ترین نوع‌های مخزن تحت فشار می‌توان به مخزن دیافراگمی و مخزن تیوپی اشاره کرد.

مخزن تحت فشار دیافراگمی

از منبع دیافراگمی در کنار مخزن ذخیره آب استفاده می‌شود. جهت آبرسانی بهتر به واحدهای یک ساختمان منبع روی پمپ آب نصب می‌شود. از مزایای مخزن تحت فشار دیافراگمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عملکرد پمپ آب را کاهش می‌دهد. در نتیجه عمر مفید پمپ افزایش می‌یابد. از طرفی بدلیل گران بودن خرید و تعمیر پمپ آب اکثراً ترجیح می‌دهند از منبع تحت فشار دیافراگمی استفاده کنند.
  • کاهش برق مصرفی ساختمان و مقرون بصرفه بودنش
  • بدلیل کاهش عملکرد پمپ آب، سر و صدای ناشی از روشن شدن آن نیز کاهش می‌یابد.
  • طول عمر بیشتری نسبت به مخازن تحت فشار تیوپی دارند.

در کنار این موارد از معایب دیافراگمی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت بالاتر مخزن دیافراگمی نسبت به تیوپی
  • هزینه تعمیر و نگهداری مخزن دیافراگمی بالاتر از مدل تیوپی می‌باشد؛ البته همانطور که گفته شد نوع دیافراگمی دیرتر از نوع تیوپی خراب می‌شود.

مخزن تحت فشار تیوپی

نوع دیگری از منابع جهت تثبیت فشار آب، مخزن تحت فشار تیوپی است. این نوع از مخزن به وسیله یک تیوپ فعال می‌شود. برای مصارف خانگی در سایزهای 12 تا 100 لیتر در بازار موجود است. برخی از مزایا و معایب مخزن تحت فشار تیوپی به شرح زیر است:

  • مخزن تیوپی ارزان‌تر از مخزن دیافراگمی است.
  • طول عمر مخازن تیوپی حدود 8 سال است که تقریباً 3/1 مخازن دیافراگمی است.
  • هزینه تعمیر و نگهداری آن ارزان‌تر است.
  • تعویض مخزن تیوپی آسان‌تر از مدل دیافراگمی است.
  • مدل تیوپی در بازار در دسترس‌تر از مدل دیافراگمی می‌باشد.
  • در مخزن تحت فشار تیوپی، فشار گاز هوا موجب می‌شود تا اب با فشار بیشتری درون لوله‌ها جریان داشته باشد.

مخزن ذخیره چیست؟

مخزن ذخیره به ظرفی گفته می‌شود که جهت نگه‌داری سیالات ساخته شده است. اصولاً انواع مخزن ذخیره بر اساس شکل ظاهری، مکان قرارگیری مخزن ذخیره، متریال بکار رفته در تولید مخزن ذخیره، نوع سیالاتی که داخل مخزن ذخیره نگهداری می‌شود، دسته‌بندی می‌شوند. همچنین در جایی دیگر بر اساس تقسیم‌بندی انجام شده به انواع تک لایه، دولایه، سه لایه و… تقسیم‌بندی می‌شود.

انواع مخزن ذخیره

مخزن‌های ذخیره بر اساس شکل ظاهری، مواد سازنده، نوع کاربرد و مکان قرارگیری تقسیم‌بندی می‌شود. برای تهیه انواع مخازن ذخیره می‌توانید از طریق شرکت رایان ابزار اقدام فرمائید.

خرید مخزن تحت فشار و مخزن ذخیره

در هنگام خرید مخزن تحت فشار و مخزن ذخیره  به مشخصات ساختمان از جمله تعداد طبقات، متراژ و... دقت کنید و متناسب با نوع ساختمانتان خرید انجام دهید. با توجه به اهمیت قیمت و کیفیت محصولات عاقلانه است تا از فروشگاه معتبری خرید کنید. ما به شما مجموعه فراز پترو مخزن را پیشنهاد می‌دهیم. 

فراز مخزن با بیش از 40 سال سابقه درخشان  و بهره‌گیری از نیروی متخصص جز قدیمی‌ترین و معتبرترین سازندگان انواع مخازن ذخیره، تحت فشار و...بشمار می‌رود. شما عزیزان جهت مشاهده انواع محصولات این مجموعه می‌توانید به سایت www. farazmakhzan.ir مراجعه کنید.

 

 

ارسال نظر: