کدخبر: 14216

مصاحبه با ریحانه زرجینی، گفتاردرمانگر و درمانگر تخصصی لکنت

 

 

سلام. من ریحانه زرجینی هستم ، گفتاردرمانگر و درمانگر تخصصی لکنت . مدرس برنامه های درمانی مرتبط با لکنت و مدیر تیم خانه ی لکنت .حدود هفت سال سابقه ی کاری صرفا در حیطه ی لکنت دارم. از دوران دانشجویی به اختلال لکنت علاقه داشتم و تقریبا از سال آخر دانشگاه به انتخاب هدفم یعنی درمانگر تخصصی لکنت شدن ، اطمینان پیدا کردم .

معرفی کامل از مجموعه و ویژگی هاش چیه ؟

تیم خانه ی لکنت اولین و بزرگترین تیم درمان آنلاین لکنت است . این تیم زمانی فعالیتش رو آغاز کرد که ریحانه زرجینی به تنهایی نمی تونست پاسخگوی مراجعین لکنت باشه ، خانواده ها اولین افرادی بودند که من رو به سمت ایجاد یک تیم سوق دادند. مگر یک درمانگر روزانه چه تعداد می تونه مراجع ببینه ؟ برای همین لازم بود علم و تجربه ی من به افراد دیگری منتقل بشه که بتونیم به خانواده های بیشتری کمک کنیم . اگرچه که درمانگرهای تیم خانه ی لکنت به تنهایی بسیار توانمند هستند اما یک دست شدن روند تیم با به اشتراک گذاری تجربیات و بحث در مورد مراجعین میسر شد .

خانه ی لکنت متشکل از گفتاردرمانگرهایی است که تصمیم گرفتند به واسطه پیچیدگی لکنت و علاقه ی قلبی ، درمانگر تخصصی لکنت باشند . معیار ما برای درمانگر تیم خانه ی لکنت شدن ، علم ، تجربه ی لازم ، اخلاق ، انرژی و دلسوز بودنه . هر درمانگر بعد از چندین مرحله مصاحبه و به اصطلاح رد کردن هفت خوان وارد تیم ما میشه ، من بسیار کمال گرا و ریز بین هستم و این ویژگی ها یک جنبه ی مثبت برای ما در جهت انتخاب درمانگر دارد.درمانگرهای تیم بسته به تخصص وعلاقه در بازه های سنی خاصی فعالیت می کنند برای مثال برخی درمانگرها صرفا در حیطه ی نوجوان فعالیت دارند و برخی در بازه ی سنی 2 تا 4 سا ل و برخی در سنین پیش دبستانی و قبل از آن .

15

چرا ریحانه زرجینی به صورت تخصصی سراغ درمان لکنت رفته ؟

سوال خیلی خوبیه ! ممنونم بابت مطرح کردنش . یادم میاد سالهای اولی که به خودم جرات دادم و عنوان درمانگر تخصصی لکنت رو برای خودم انتخاب کردم ، حتی برخی از همکارانم دست به توهین و تمسخر زدند! واقعا چرا به طور تخصصی سراغ لکنت رفتم ؟! اولین دلیلش علاقه بود . شخصیت من برای کار کردن با افراد دارای لکنت مناسب بود . توانبخشی حیطه های متنوعی داره اما کارکردن با افراد دارای لکنت لذت خاصی برای من داره ، هر مراجع مثل یک جوانه است که بهش رسیدگی می کنیم و در نهایت نتایج پرباری رو شاهد هستیم !

چرا باید در خانه لکنت به لکنت سلام کنیم ؟

گاهی برخی از خانواده ها به من می گن : ما از لکنت متنفریم ! چرا باید بهش سلام بدیم ! چرا اصلا اسم پیج شما خانه ی لکنته ؟ بار منفی داره و ...

درد مولفه ی مهمی در زندگی انسانهاست و خداوند مارو در درد آفریده ! درد جز جدایی ناپذیر زندگی ماست ، همه ی ما مشکلاتی داریم که به واسطه ی اون درد رو حس می کنیم . اما زمانی که وجود مشکل رو نپذیریم و بخواهیم که دردی رو تجربه نکنیم ، رنج شروع میشه ، یا همون درد ناپاک ! درمان لکنت با پذیرش آغاز میشه ، مادری که مضطربه ، لکنت کودکش رو انکار می کنه ، درگیر چانه زنیه و مدام فکرش اینه که چرا کودک من اینطور شد و .. نمی تونه از لکنت رها بشه ! حضور لکنت رو باید پذیرفت ، بغل کرد و دردش رو حس کرد ، بعد از پذیرشه که حرکت اتفاق می افته و شما پیشرفت می کنید . با آگاهی به لکنت سلام می کنیم تا بتونیم ازش خداحافظی کنیم !

خانه لکنت تا 5 سال دیگه کجاست ؟

خانه ی لکنت به امید خدا و تلاش ما تا 5 سال آینده بزرگتر ، سیستماتیک تر از چیزی که می بینید است .. همه ی اولین هارو در خانه ی لکنت دیدیم و خواهیم دید .قطعا خدمات با کیفیت تر و بیشتری رو به خانواده ها ارایه می دیم . هدفمون اینه که خانواده با خیالی آسوده تر وارد این سیستم بشه و با رضایت  بیشتری از ما خداحافظی کنه .

 

 

 

ارسال نظر: