کدخبر: 14261

چگونه بهترین چای سیاه را انتخاب کنیم

 

چای سیاه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی های جهان است. زمانی که مردم احساس تشنگی می‌کنند یا زمانی که می‌خواهند با یک نوشیدنی خود را گرم کنند، چای سیاه یک انتخاب کلاسیک است. چای سیاه به دلیل فواید زیاد در برخی جوامع بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چای سیاه عمدتاً در آسیا و آفریقا تولید می شود و طعم های مختلفی دارد. برخی از چای های سیاه شیرین و لطیف هستند در حالی که برخی دیگر قوی و تند هستند. با این همه گزینه، تشخیص بهترین چای سیاه دشوار است. در این مطلب ما یک راهنمای مفید برای کمک به شما در کشف طعم های چای سیاه مطابق با ذائقه تان، گردآوری کرده ایم.

اگر می‌خواهید از خوشمزه‌ترین و قوی‌ترین چای‌ها استفاده کنید، محصولات سلیم آریا نوش که شامل بهترین چای سیاه خارجی است را در اینجا ببینید.

چای سیاه چیست؟

چای سیاه نوعی چای است که از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود. این گیاه چای مسئول تولید چای های دیگر از جمله چای سفید، چای سبز و چای پوئر است. چای سیاه از نظر طعم و عطر به عنوان قوی ترین چای شناخته می شود.

چای سیاه طعمی قوی و مالت گونه دارد که بسته به مکان و نحوه کشت و تولید چای متفاوت است. چای سیاه همچنین معمولاً به عنوان چای پایه در دمنوش های گیاهی و چای های طعم دار استفاده می شود.

بیشتر چای سیاه بر اساس محل رشد آن طبقه بندی می شود و کشت آن تحت سلطه چین، هند، سریلانکا و آفریقا است.

بهترین نوع چای سیاه

چای سیاه هندی

چای سیاه آسام

چای سیاه آسام یک چای سیاه پررنگ و مالت گونه است و در میان پرفروش ترین چای های سیاه در این رده قرار دارد. این چای از منطقه آسام هند، که بزرگترین منطقه تولید چای در جهان است، می آید. چای آسام به طور خاص از گونه آسامیکای گیاه چای کاملیا سیننسیس تهیه می‌شود.

این گونه خاص چای توسط مهاجران انگلیسی در هند کشف شد و پایه‌ای شد که بریتانیا بر اساس آن امپراتوری چای را بنا کرد. بریتانیایی ها از نوع جدید چای برای رقابت با انحصار موجود چین در تجارت چای استفاده کردند.

7

چای سیاه آسام دارای ظاهری ترد و طعمی خاکی است که به ویژه به عنوان پایه ای برای چای های طعم دار خوب عمل می کند. آسام معمولاً به عنوان پایه چای ماسالا و همچنین چای مخلوط صبحانه استفاده می شود. این چای ها در آب و هوای گرمسیری با میزان بارندگی زیاد کشت می شوند. طعم به دست آمده شبیه شکلات است. چای شکسته زرین دوقوچ طلایی یک چای اصیل آسام است که طعم بی‌نظیری دارد.

چای سیاه دارجلینگ

چای دارجلینگ در منطقه کوهستانی مرتفع دارجلینگ هند که در ایالت بنگال غربی قرار دارد، کشت می شود. دارجیلینگ را به دلیل طعم لطیفش اغلب شامپاین چای می نامند. چای دارجلینگ بسته به فصلی که برداشت شده است، طعم متفاوتی دارد.

به طور معمول، برگ های چای دارجلینگ چهار بار در سال برداشت می شود که از اوایل بهار شروع و در اواخر پاییز به پایان می رسد. اولین فلاش (برداشت) در بهار اتفاق می افتد و چای دارجلینگ را تولید می کند که رنگ روشن و طعم ملایمی دارد. فلاش دوم در ژوئن اتفاق می افتد و یک چای سیاه پُر تولید می کند که دارای نت هایی از ادویه و مشک است.

فلاش سوم در طول فصل بارانی اتفاق می افتد و چای موسمی دارجلینگ تولید می کند. این نوع دارجلینگ عمدتاً برای تهیه مخلوط چای سیاه استفاده می شود. فلاش نهایی در اواخر پاییز اتفاق می افتد و این برگ ها دارای بالاترین غلظت تانن هستند. این بدان معناست که این چای های دارجلینگ طعم قوی تری دارند.

چای سیاه چینی

چای سیاه کیمون (Keemun)

چای کیمون منحصراً در استان آنهویی چین کشت می شود و به نام Qimen Hongcha نیز شناخته می شود.  کیمون یک چای سیاه با کیفیت بالا است که در بین چای‌شناسان محبوب است.  چای کیمون دارای مشخصات طعم قوی است که شبیه به شراب است. چای سیاه کیمون کندتر از سایر چای های سیاه اکسید می شود.

این چای دارای رایحه هایی از تنباکو و کاج با رایحه ای میوه ای و گلی است. چای کیمون بدون هیچ گونه شیرین کننده یا افزودنی اضافی بهتر است. عسل، شکر و شیر همگی طعم متمایز را تغییر می دهند و باید محدود شوند.

طعم کیمون با شکلات شیرین نشده مقایسه می شود. این چای‌های سیاه تحت فرآیند پژمرده شدن و اکسیداسیون آهسته‌تری قرار می‌گیرند که منجر به طعم ظریف‌تری می‌شود.

چای سیاه سریلانکا

چای سیاه سیلان

چای سیاه سیلان از سریلانکا می آید و از عنوان رسمی سابق این کشور نامگذاری شده است. چای سیاه سیلان بسته به جایی که در سریلانکا کشت می شود، از نظر طعم و عطر بسیار متفاوت است. برخی از مزارع چای در سریلانکا در ساحل قرار دارند در حالی که برخی دیگر در ارتفاعات کوهستانی قرار دارند.

رنگ چای سیلان که در ارتفاعات بالاتر می روید طلایی رنگ بوده و کیفیت بالاتری دارد. این چای های مرتفع دارای طعم های ظریف و لطیف تری هستند. چای سیلان که در ارتفاعات پایین‌تر رشد می‌کند، طعم قوی‌تری دارد و به رنگ قهوه‌ای شرابی است. به طور کلی، چای سیلان دارای طعم قوی با نت های ادویه است. آنها معمولاً هنگام دم کردن سیاه رنگ هستند.

 

8

بهترین ترکیب چای سیاه

چای صبحانه انگلیسی

چای صبحانه انگلیسی از ترکیب چند نوع چای سیاه ایجاد می شود. این ترکیب سنتی از چای سیاه آسام، سیلان و کنیا تشکیل شده است. برخی از چای های صبحانه انگلیسی نیز شامل چای چینی کیمیون هستند.

چای صبحانه انگلیسی دارای طعمی قوی است که به خوبی با شیر و شکر ترکیب می شود. این نوشیدنی معمولاً با یک صبحانه مقوی ترکیب می شود و اغلب با تکه ای لیمو تزئین می شود.

 

چای سیاه ارل گری

چای ارل گری یک چای سیاه طعم دار است که دارای برگ های چای سیاه است که با پرتقال ترنج دم کرده است. پوست پرتقال ترنج خشک شده و سپس به برگ های چای سیاه اضافه می شود. تاریخچه ارل گری به زمان پیدایش آن در چین برمی گردد، اگرچه زمانی که بریتانیایی ها تولید انبوه آن را آغاز کردند، واقعاً محبوب شد.

9

برند معروف چای دوقوچ، چای دوقوچ ارل گری را تولید کرده است. چای دوقوچ ارل گری یک چای طعم دار است که حاوی ترنج و همچنین اضافه کردن پوست لیمو است. امروزه، این دو چای به یکی از محبوب ترین چای ها در سراسر جهان تبدیل شده اند. چای ارل گری طعمی با طراوت را ارائه می دهد که با ته مالت تند است.

 

چای ماسالا

چای ماسالا یک چای بسیار محبوب است که از ترکیب چای سیاه با چند نوع ادویه تهیه می شود. چای ماسالا معمولاً با استفاده از چای سیاه آسام و پنج ادویه شامل دارچین، میخک، هل، زنجبیل و فلفل سیاه دم می‌شود. چای ماسالا همچنین می تواند حاوی ادویه های دیگری مانند بادیان و جوز هندی باشد.

چای سیاه آسام استفاده می شود زیرا طعم ملایمی دارد که با طعم های قوی ادویه ها رقابت نمی کند. چای ماسالا اغلب به صورت لاته یا با شیر تغلیظ شده مصرف می شود. طعم های شیرین شیر، عسل و شکر به تعادل طعم تند ترکیب چای کمک می کند.

 

ارسال نظر: