کدخبر: 14369

راهنمای خرید خانه در پردیس

 

قیمت خرید خانه که روز به روز بالاتر می‌رود و از آن طرف هم توان مردم برای خانه‌دار شدن و حتی پرداخت رهن و اجاره خانه، پایین‌تر می‌آید. به همین دلیل در این چند سال اخیر یا خودمان یا اطرافیان‌مان درگیر مهاجرت از تهران به شهرهای جدید اطراف تهران بوده‌ایم. یکی از این شهرهای پرطرفدار اطراف پایتخت که در این سال‌ها جمعیت زیادی را به خود جذب کرده، شهر جدید پردیس است. بسیاری از افرادی که دیگر امیدی ندارند بتوانند با پس‌اندازشان در تهران خانه بخرند، به پردیس می‌روند. همچنین خیلی از مستاجران تهرانی هم به حومه ارزان‌قیمت کوچ کردند، حداقل می‌توان گفت نسبت به تهران ارزان‌تر. در این مطلب راهنمای خرید خانه در پردیس می‌خواهیم قیمت آپارتمان در پردیس را بررسی کنیم و اصلا ببینیم پردیس کجاست و چه امکاناتی دارد؟ برای سرمایه‌گذاری و سکونت مناسب است یا خیر؟

راهنمای خرید خانه در پردیس : پردیس کجاست؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد از میان شهرهای اطراف تهران، پردیس را برای سکونت انتخاب می‌کنند، نزدیکی پردیس به پایتخت و دسترسی آسان است.

فاصله تهران تا پردیس: حدود ۲۰ کیلومتر معادل نیم ساعت

چطور به پردیس برویم؟

خود پردیس مترو ندارد؛ اما از متروی نوبنیاد، مترو فرهنگسرا یا چهارراه تهرانپارس، می‌توانید با تاکسی و اتوبوس به پردیس بروید. برای این که از پردیس به تهران بیایید هم می‌توانید از اتوبوس‌ها یا تاکسی‌هایی که در فازهای مختلف پردیس هستند، استفاده کنید.

در ضمن با ساخت آزادراه تهران-پردیس، رفت‌وآمد به این شهر نیز بسیار آسان‌تر و سریع‌تر شده است.

آب‌وهوای پردیس

علاوه بر افزایش قیمت آپارتمان در تهران که افراد را وادار می‌کند به جاهای ارزان‌تری مثل پردیس مهاجرت کنند، دلیل دیگری که باعث محبوبیت پردیس شده، آب‌وهوای پاک و مطبوع آن‌جاست. همچنین در پردیس تابستان‌های خنکی را تجربه می‌کنید.

ترافیک و آلودگی هوای شهرهایی مثل تهران و کرج، سبب شده تا بسیاری از افراد شهرهایی مثل پردیس را برای سکونت انتخاب کنند. حتی عده‌ای از مردم، به‌خصوص بازنشسته‌ها و آن‌هایی که اجبار چندانی برای رفت‌وآمد روزانه به تهران ندارند، نه از روی اجبار، بلکه با انتخاب و اختیار خودشان، ترجیح می‌دهند در جایی مثل پردیس زندگی کنند که آلودگی هوا و ترافیکش به مراتب کم‌تر از تهران است.

21

امکانات شهر پردیس

در ارتباط با راهنمای خرید خانه در پردیس باید به امکانات این شهر هم اشاره کنیم. وقتی برای خرید و اجاره خانه در جایی تصمیم‌گیری می‌کنید، قطعا یکی از مهم‌ترین مواردی که ذهن شما را درگیر می‌کند، امکانات آن‌جاست.

پردیس به لحاظ دسترسی به امکانات رفاهی و خدمات شهری، در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

امکانات درمانی پردیس

برای مثال بیمارستان شفا از مهم‌ترین مراکز درمانی پردیس است که بخش‌های مختلفی مثل زنان، دندانپزشکی، اطفال، فیزیوتراپی، جراحی داخلی، آزمایشگاه، اتاق عمل، اورژانس و تعداد زیادی دپارتمان دیگر دارد. با این وجود اگر به خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در پردیس فکر می‌کنید، بدانید که در اکثر موارد مجبور نیستید برای درمان به تهران بروید و نیازهای درمانی شما همان‌جا رفع می‌شود.

مراکز آموزشی

به لحاظ امکانات آموزشی نیز پردیس چندین مدرسه در مقاطع تحصیلی مختلف دارد. خانواده‌هایی که فرزند محصل دارند، از این نظر می‌توانند با خیال راحت به پردیس نقل مکان کنند. پردیس دانشگاه آزاد، پیام نور و کتابخانه هم دارد.

تعداد زیادی فروشگاه‌های مختلف برای خرید مایحتاج روزانه، پاساژها و مراکز خرید متعدد، فضای سبز، امکانات تفریحی و مراکز اداری نیز از دیگر امکانات پردیس هستند. خلاصه که در پردیس به لحاظ دسترسی به امکانات، مشکل خاصی نخواهید داشت.

کدام فاز پردیس خانه بخریم؟

یکی از پرتکرارترین سوالات افرادی که می‌خواهند به پردیس بیایند این است که کدام فاز پردیس بهتر است؟ در راهنمای خرید خانه در پردیس به این موضوع می‌پردازیم.

پردیس دارای ۱۱ فاز است که فازهای ۱ تا ۴ جزو پرطرفدارترین و قدیمی‌ترین فازهای پردیس هستند. این فازها برای سکونت مناسب‌ترند و امکانات بیش‌تری هم دارند، به‌خصوص فازهای ۱، ۲ و ۴. آپارتمان، خانه‌های ویلایی و حتی گاهی پنت‌هاوس‌های گران هم در این فازها وجود دارد. با این حساب مسلما قیمت خانه در فازهای ۱ تا ۴ نسبت به سایر فازها گران‌تر است. البته بخشی از فاز ۳ هم به خانه‌های مسکن مهر اختصاص دارد.

22

مسکن مهر پردیس

اما اگر می‌خواهید خانه‌ای ارزان‌تر و با قیمت مناسب‌تر بخرید، باید سراغ فازهایی بروید که پروژه‌های مسکن مهر در آن‌جا قرار دارد. فازهای ۵، ۸، ۹، ۱۱ و قسمتی از فاز ۳ شامل خانه‌های مسکن مهر می‌شود. به طور کل در حال حاضر ۸ فاز پردیس مسکونی است، حالا چه شخصی‌ساز و چه مسکن مهر. برای مشاهده قیمت مسکن مهر پردیس فاز 8 و قیمت به روز خانه و آپارتمان در تمام فازهای پردیس می‌توانید به سایت زومیلا مراجعه و از کارشناسان املاک معتبر و مطمئن این شهر راهنمایی بگیرید.

قیمت خرید خانه در پردیس

قیمت خانه در پردیس نسبت به تهران که قطعا ارزان‌تر است؛ اما پردیس هم مانند سایر شهرها، از افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر، در امان نمانده است. اما به هر حال از تهران ارزان‌تر است و افرادی زیادی به این شهر مهاجرت می‌کنند.

قیمت خرید آپارتمان در پردیس با توجه به این که در کدام فاز واقع شده، متراژ، امکانات آپارتمان، نوساز یا قدیمی بودن و چنین عواملی، متفاوت خواهد بود.

اگر بودجه کمی دارید، در پردیس با متری تقریبا ۶ میلیون تومان می‌توانید خانه بخرید. البته برخی از این آپارتمان‌های ارزان، دلیل ارزانی‌شان این است که نوساز و خام هستند و مالک باید خودش برای نصب کابینت، کولر، پکیج، شیرآلات، کلید و پریزها و... اقدام کند. این یعنی باید یک هزینه اضافی هم علاوه بر قیمت نهایی واحد مسکونی در نظر گرفت. همچنین قیمت آپارتمان به حدود متری ۲۰ الی ۲۲ میلیون تومان در فاز ۱ نیز می‌رسد. البته که قیمت‌گذاری‌های بالاتر از این هم در پردیس انجام شده است. مثلا یک ویلای ۳۰۰ متری در فاز ۱ به قیمت ۱۹ میلیارد به فروش می‌رسد.(قیمت‌ها با توجه به گزارش آگهی‌های ثبت شده در وبسایت زومیلا در نیمه اول سال 1401 برآورد شده است).

23

 

سخن پایانی راهنمای خرید خانه در پردیس

برای خرید یا اجاره خانه در پردیس یکی از مهم‌ترین و اولین اقداماتی که باید انجام دهید، پیدا کردن یک مشاور املاک مطمئن و معتبر است تا بتواند شما را در مسیر درست سرمایه‌گذاری، راهنمایی کند. از طریق سایت زومیلا می‌توانید با بهترین و معتبرترین مشاورین املاک پردیس در ارتباط باشید و جدیدترین آگهی‌های ملکی پردیس را مشاهده کنید. پردیس یکی از بهترین شهرهای اطراف تهران برای سکونت و همچنین سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که آینده خوبی دارد و در حال پیشرفت است. امکانات مناسب پردیس، نزدیکی به تهران و قیمت ارزان‌تر مسکن نسبت به تهران، از جمله دلایل افزایش جمعیت پردیس هستند. شما هم اگر قصد مهاجرت به پردیس را دارید، می‌توانید با اطمینان از مشاورین معتبر در زومیلا کمک بگیرید.

از طریق زومیلا به آدرس اینترنتی زیر می‌توانید با بهترین مشاورین املاک پردیس در ارتباط باشید و برای خرید و فروش و یا اجاره ملک در تمام فازهای پردیس از آن‌ها مشاوره و راهنمایی بگیرید.

https://www.zoomila.com

 

 

ارسال نظر: