کدخبر: 14390

کیا اپتیما ؛ ظاهری جذاب با پیشرانه ای پر قدرت

 

 

تیم خودرو سازی هیوندای در زمینه ساخت خودرو ها گوناگون عملکرد خوبی از خود نشان نداده، اما در کلاس های سدان بسیار موفق ظاهر شده و با معرفی خودرو هایی جذاب و اپشن دار در مدت کوتاهی وارد رقابت های سطح اول جهانی شد. یکی از خودرو های موفق این کمپانی کره ای، کیا اپتیما است. کیا اپتیما یکی از خودرو های محبوب و خوش قیافه بازار های امروزی است، در اینجا قصد نقد و بررسی کیا اپتیما را داریم.

معرفی کیا اپتیما

از نسل سوم این خودرو به بعد، اپتیما حالت اسپرتی به خود گرفت. اکنون در زمینه نقد و بررسی کیا اپتیما باید بگوییم این خودرو از وسیله ای نیمه لوکس برای افراد میانسال به خودرویی جوان پسند تبدیل شد. لازم است بدانید این خودرو مانند کیا سراتو در کشور های مختلف با نام های مختلفی شناخته می شود، به طور مثال در امریکا شمالی اپتیما با نام k5 شناخته می شود. کیا اپتیما از تاثیر گذار ترین محصولات این کمپانی کره ای است، اپتیما برای نخستین بار با سیستم چهار چرخ محرک در سال ۲۰۲۱ عرضه شد.

در نقد و بررسی کیا اپتیما باید به این نکته توجه کنید که این کمپانی سال هاست که به حفظ کیفیت و نوآوری اهمیت بسیاری داده است. نسل نخست خودرو کیا اپتیما در سال ۲۰۰۱ وارد بازار شد و این خودرو علاوه بر اپتیما با نام هایی مانند K5 و مگنتیس در بازار عرضه شد.

9

مشخصات ظاهری

شاید در نقد و بررسی کیا اپتیما لازم باشد بیان کنیم که این خودرو در نسل های قبلی طراحی جذاب و پویایی نداشت، اما در نسل های اخیر خود این ویژگی را تقویت کرده است. امکان موفقیت این خودرو اگر ظاهر زیبایی نداشت در بازار امروزی بسیار پایین بود به همین علت این خودرو با توجه به ویژگی های فنی، ویژگی های ظاهری خود را تقویت کرد. جذابیت های کیا اپتیما در داخل کابین بیشتر به چشم می خورد زیرا بر خلاف طراحی مینیمال امروزی، این ماشین با طراحی شلوغ زیبایی خود را حفظ کرده است. در عقب خودرو شاهد طراحی جذاب و زیبایی هستیم و علت این موضوع خروجی های دوگانه اگزوز در اطراف سپر است.

مشخصات فنی

همانطور که می دانید برای بسیاری از افراد مشخصات فنی از مهم ترین مسائل در انتخاب خودرو است. در زمینه نقد و بررسی کیا اپتیما از نظر فنی باید بگوییم اپتیما دارای موتور 2.4 لیتری است. توان خروجی این خودرو ۱۱۷ اسب بخار است و قدرت موتور از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته تعمین می شود هنگام رانندگی با این خودرو می توانید پدال های پشت دنده را به صورت دستی تعویض کنید. حداکثر گشتاور این خودرو ۲۲۹ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. در خصوص ایمنی کیا اپتیما باید بگوییم، در مجموع ۶ کیسه هوا برای ایمنی سرنشینان جلو وجود دارد و از ویژگی های مهم دیگر این خودرو می توان به حالت اکو در رانندگی برای کاهش مصرف سوخت اشاره کرد. همچنین اپتیما قابلیت باز شدن در خودرو به طور خودکار در زمان خطر را دارد.

10

لوازم یدکی کیا اپتیما

در زمینه نقد و بررسی کیا اپتیما و لوازم یدکی این خودرو، لوازم کیا اپتیما در بازار نیاز به کد فنی دارند. بسته بندی لوازم اپتیما به رنگ قرمز است و در برند های شرکتی و با قیمت بالا به فروش می رسند. در برند های وارداتی چین, قیمت قطعات پایین تر است، این به این معنا نیست که این قطعات کیفیت کمتری دارند. همانطور که گفته شد لوازم یدکی اپتیما قیمت بالایی دارند، پس بهتر است از خرابی قطعات جلوگیری کنید.

 

رقبا کیا اپتیما

کیا اپتیما را می توان در بازار رقیبی برای هیوندای سوناتا دانست، اما هر دو خودرو دارای یک پلتفرم مشترک هستند. همچنین کیا اپتیما در بازار رقیبی برای رنو تلیسمان نیز شناخته می شود که دارای موتوری کوچیک تر است. اپتیما نسبت به رقبا خود با توجه به مصرف سوخت کمتر و ظاهر جوان پسند طرفداران بیشتری دارد. در زمینه نقد و بررسی کیا اپتیما لازم به ذکر است که بگوییم هر یک از نسل های این خودرو دارای امکانات رفاهی گوناگون فابریک و غیر فابریک بوده اند. تویوتا کمری بنزینی دیگر خودرویی است که می تواند با کیا اپتیما رقابت کند.

معرفی فروشگاه لوازم یدکی اپتیما

برای این که بتوانید لوازم یدکی کیا را به صورت کاملا مطمعن از فروشگاهی معتبر تهیه کنید ما به شما فروشگاه الماس پارت را معرفی می کنیم که سابقه ای بسیار طولانی در فروش انواع لوازم یدکی خودروهای کیا و هیوندای دارد. تمامی محصولات موجود در این فروشگاه به صورت کاملا اورجینال و با بسته بندی اصل و با ضمانت و گارانتی موجود است و همچنین کارشناسان این مجموعه به صورت تمام وقت برای پاسخگویی در زمینه خرید انواع لوازم یدکی خودروهای هیوندای و کیا اماده ارائه خدمات به مشتریان می باشند.

 

نتیجه گیری

رقابت برای خودرو های سایز متوسط امروزی بسیار دشوار است. امروزه کمتر کسی هنگام خرید خودرو سراغ خودرو های سایز متوسط می رود در نتیجه تولید کنندگان این نوع خودرو ویژگی های منحصر به فردی را برای این خودرو ها در نظر گرفته اند. اگر به دنبال کیفیت و دوام در بین خودرو های سایز متوسط هستید که اندکی حالت ماجراجویی داشته باشد اپتیما پیشنهاد ما به شما است. در نهایت باید گفت انتخاب خودرو از مسائلی است که امروزه نیاز به بررسی های گوناگون دارد امیدواریم اطلاعات گفته شده به شما در خرید خودرو کمک کند.

 

ارسال نظر: