کدخبر: 14392

همه چیز درباره خرید تلویزیون هوشمند و میزان بودجه مورد نیاز

 

اگر می خواهید یک تلویزیون هوشمند بخرید، به سرعت خود را در میان اصطلاحات تخصصی و طوفانی از اصطلاحات بازاریابی خواهید دید مانند: HDR، UHD، OLED،4k  همه این ها به چه معناست؟ واقعا این اصطلاحات گیج کننده است و می تواند شما را برای خرید یک تلویزیون به درد سر بیاندازد.

شما می توانید تصمیم بگیرید که حداقل برای چند سال یک تلویزیون هوشمند داشته باشید. همچنین باید انتظار داشته باشید که مقداری پول را برای آن خرج کنید. به همین دلیل است که انجام تحقیقات قوی از قبل به صرفه است. به این ترتیب می توانید انتخاب آگاهانه ای داشته باشید. شما چیزی می خواهید که متناسب با نیاز شما باشد، قابل اعتماد و استفاده از آن آسان باشد. اگر قصد خرید تلویزیون دارید و در میان اصطلاحات گیر کرده اید و نمی دانید با چه بودجه چه تلویزیونی را می توانید خریداری کنید با ما همراه باشید.

خرید تلویزیون هوشمند

خرید تلویزیون معمولا خرید قابل توجهی است، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که پول نقدی که به سختی به دست آورده‌اید را پشت سر چیزهایی قرار می دهید که ماندگار باشد. با تجربه ها زیادی که وجود دارد، دانش لازم برای راهنمایی در زمینه خرید تلویزیون را داریم. چه به دنبال مشاوره خرید ساده باشید و چه نیاز داشته باشید که بدانید کدام ویژگی مهم‌تر است، ما همه توصیه‌های خود را در یک مکان جمع‌آوری کرده‌ایم تا به رایج‌ترین سوالات در مورد خرید تلویزیون هوشمند پاسخ دهیم.

نکاتی که هنگام خرید تلویزیون هوشمند باید در نظر داشته باشید

تلویزیون با وضوح کمتر از 4k مانندFull HD  یا 1080 خودداری کنید، مگر اینکه به دنبال تلویزیون دوم (یا سوم) باشید. حتی پس از آن، فکر کنید که آیا می توانید بودجه خود را تا 4k افزایش دهید. می توانید از تلویزیون‌های 8k (در حال حاضر) صرف نظر کنید. تلویزیون های 8k بسیار گران هستند و فیلم ها و نمایش های 8k هنوز در دسترس نیستند.

برای یک تلویزیون 4k  55  اینچی خوب، باید حدود 10 تا 15 میلیون تومان بپردازید و حداقل 20 میلیون تومان برای یک مدل 65 اینچی. مدل‌هایی با تصویر بهتر، بلندگو های ارتقا یافته و ویژگی‌های نسل بعدی هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهند داشت.

به دنبال نرخ تازه سازی 60 هرتز یا 120 هرتز باشید: وقتی صحبت از نرخ تازه سازی می شود، 60 هرتز خوب است، اما 120 هرتز بهتر است. نرخ تازه سازی بالاتر حرکت نرم‌ تری را برای همه چیز از فیلم ها و نمایش ها گرفته تا ورزش های زنده و بازی ها فراهم می کند.

به دنبال مجموعه ای سازگار با HDR باشید: این کار رنگ های واقعی تر و کنتراست بهتری را ارائه می دهد. ترجیحا تلویزیونی را در نظر بگیرید که از فرمت های پیشرفته تر، یعنی HDR10+ یا Dolby Vision پشتیبانی می کند. برخی از هر دو سیستم پشتیبانی می کنند.

تلویزیون‌های OLED بسیار بهتر از اکثر مجموعه‌های LCD وLED  به نظر می رسند: اما تلویزیون‌های QLED سامسونگ و TCL میانه ای مقرون به صرفه هستند. حداقل به دنبال چهار پورت HDMI باشید. اگر می توانید فرمت جدیدتر HDMI 2.1 را انتخاب کنید بسیار بهتر است. برای خرید سیستم صوتی نیز برنامه ریزی کنید. اسپیکر تلویزیون ها امروزه بدتر شده اند زیرا صفحه نمایش باریک تر است. تلویزیون های LED و QLED تقریبا یک نمونه هستند با این تفاوت که تلویزیون های QLED از یک لایه کوانتمی در بین صفحات عرضه می کند که در پخش نمایش ها، HDR بالاتری را عرضه می کند.

نرخ تازه سازی

نرخ تازه سازی هرچه سریعتر باشد بهتر است. نرخ تازه ‌سازی بر حسب هرتز (هرتز) بیان می ‌شود، نشان می دهد که یک تصویر چند بار در ثانیه بر روی صفحه نمایش تازه‌ سازی می‌ شود. نرخ تازه سازی استاندارد 60 بار در ثانیه یا 60 هرتز است. با این حال، در صحنه‌ هایی با اجسام به سرعت در حال حرکت، نرخ تازه سازی 60 هرتز می‌ تواند همه چیز را تار یا مخدوش کند، به ویژه در تلویزیون‌های LCD و  HD این اتفاق نمود بیشتری دارد. بنابراین، برای ایجاد تصویری منسجم تر، سازندگان نرخ تازه سازی را دو برابر کردند و به ۱۲۰ هرتز (و در برخی موارد تا ۲۴۰ هرتز) رساندند. برخی از مدل‌ های جدید پشتیبانی از نرخ فریم بالا (HFR) بهره می برند، به این معنی که هم نرخ تازه سازی بالاتری دارند و هم از محتوایی با نرخ فریم بالاتر از 60 هرتز پشتیبانی می کنند. محتوای HFR هم برای فیلم ها و هم در پخش‌ های زنده مورد استفاده قرار می گیرد و HFR مخصوصاً برای ورزش های زنده بسیار خوب است، قطعاً ویژگی‌ ای است که هنگام خرید باید به آن توجه کافی داشته باشید. گیمرها مشتاق دریافت نرخ تازه ‌سازی بالاتری هستند و کسانی که دارای  PS5، Xbox Series X یا Xbox Series S هستند و بازی‌ هایی با پشتیبانی از 120 هرتز دارند، باید به دنبال تلویزیونی باشند که بتواند از آن بهترین استفاده را ببرید. برای کنسول های بازی قدیمی تر، 60 هرتز مناسب است. برای انتخاب تلویزیون های مورد علاقه ما، به بهترین تلویزیون های 4K بازی ما نگاهی بیندازید.

5

بودجه مورد نیاز برای خرید تلویزیون هوشمند

نیاز های شما میزان هزینه شما را مشخص می کند. گاهی اوقات نیز میزان بودجه شما توان خرید شما را نشان می دهد. بنابراین شما اگر تصمیم دارید تلویزیون هوشمند بخرید و میزان بودجه بین 5 تا 10 میلیون تومان دارید می توانید از تلویزیون های ایکس ویژن، TCL و... خریداری کنید که معمولا سایز این تلویزیون ها بین 32 تا 42 اینچ می باشد. از طرفی این تلویزیون ها امکانات کمتری را به شما عرضه می کنند که بیشتر شامل دیجیتال سر خود، یک پورت HDMI، یک پورت USB می باشد.

بی شک اگر نیاز های شما بیشتر از این ها می باشد و نیاز به امکاناتی چون، پشتیبانی از سیستم های اندروید پشتیبانی بکند و همچنین دارای چند پورت USB و HDMI باشد و سیستم صوتی با توان قدرتی بالاتری ارائه کند و نیز قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد، میزان بودجه +10 میلیون را می طلبد.  تلویزیون ها هر چه امکانات بیشتری ارائه کنند مطمئنا هزینه بیشتری دریافت می کنند.

6

در نهایت

در این محتوا سعی کردیم تا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که شما بدانید در خرید تلویزیون باید به چه نکاتی توجه کنید. این اتفاق بسیار ارزشمند است و شما را از میان انبوه اصطلاحات گمراه کننده بازاریابی نجات می دهد و شما به خوبی می توانید با توجه به نیاز خود تلویزیون مورد علاقه خود با میزان بودجه خود انتخاب کنید.  

 

ارسال نظر: