کدخبر: 14434

داستان و پشت پرده تغییر جنسیت بازیگر معروف چیست؟

 

امروزه بررسی مساله تغییر جنسیت نه تنها از نگاه پزشکی اهمیت دارد، بلکه به لحاظ مباحث فقهی و حقوقی نیز بسیار حائز اهمیت است.البته مباحث مربوط به افراد خنثی یا دو جنسی یک پدیده نو و امری نو ظهوری محسوب نمی شود زیرا از گذشته تا کنون همواره افرادی به عنوان خنثی یا بیمار جنسی در جوامع بشری می زیسته اند.بر این اساس، در روایات دینی و فقه اسلامی پیرامون وضعیت فقهی این گونه افراد نیز سخن گفته شده است.آن چه موضوع تغییر جنسیت را از اهمیت ویژه برخوردار ساخته است، توسعه دانش جراحی و پیشرفت تکنولوژی و ممکن شدن تغییر جنسیت است. همواره اخباری مبنی بر تغییر جنسیت افراد به گوش می رسد. در گذشته تغییر جنسیت و تبدیل پسر به دختر و بلعکس، امری غیرممکن بود، ولی امروزه هزاران عمل تغییر جنسیت انجام می شود.

 

تغییر جنسیت

 

آیا نوع تغییر جنسیت می تواند مورد مهمی برای قانون باشد؟

مشاوره حقوقی تغییر جنسیت یا وکیل تغییر جنسیت به آگاهی شما کمک می کند. شما در تغییر جنسیت هویت جدیدی به دست می آورید؛ اما این بدان معنا نیست که از همه حقوق مادی و معنوی پیشین خود محروم خواهید شد.

قوانین تکالیف حقوقی متفاوتی برای  زن و مرد  وضع کرده است، باید پذیرفت که تغییر جنسیت آثار حقوقی بسیاری در زمینه هایی چون  عقد نکاح، نفقه ، مهریه، ولایت و حضانت، عده، ارث خواهد داشت، که حقوق او در برخی از امور تغییر خواهد داد.

اگر این تغییر جنسیت بعد از ازدواج باشد ازدواج را باطل می کند؛ همچنین باعث تغییر میزان سهم الارث می شود. اگر والدین عمل تغییر جنسیت را انجام بدهند میزان سهم الارث آنها غیر مشخص است. در رابطه با مهریه و نفقه مسائل حقوقی شما تغییر خواهد کرد که با بهره گیری از مشاوران حقوقی تغییر جنسیت یا از وکلایی که شناخت لازم در این حوزه دارند می توانید کمک بگیرید.

 

تغییر جنسیت و تاثیرات آن

تغییر جنسیت در هر دو بعد اجتماعی و فردی اشخاص تاثیر بسیاری خواهد داشت. از نگاه اجتماعی بخشی از ارتباطات و حقوق شخص به اعتبار هویتی که در گذشته داشته است همچنان بدون تغییر ادامه پیدا خواهد کرد. اما بخشی از موقعیت و روابط اجتماعی افراد در گرو جنسیت سابق بوده و با تغییر از آن ها محروم یا امکان برخورداری از آن ها برای وی ایجاد می شود. به عنوان نمخونه گرفتن منصب قضا که مخصوص آقایان است یا کاندیدی برای ریاست جمهوری که یکی از شرایط آن مرد بودن است. از نگاه فردی نیز تغییر جنسیت بر همه حقوق انتسابی و اکتسابی اشخاص تاثرگذار خواهد بود. برخی از این موارد عبارتند از:

  • مساله بقای ازدواج
  • ولایت بر فرزندان
  • مساله مهریه
  • مساله عده
  • وضعیت ارث

 

11

 

 

بهترین وکیل تغییر جنسیت

به جهت انجام صحیح مراحل تغییر جنسیت بهتر است از وکیل متخصص تغییر جنسیت کمک گرفته بشود. در حقیقت وکیل تغییر جنسیت بر اساس تجربه و مهارت و اطلاعاتی که دارد می تواند با دانش خود پرونده موکل را با بهترین روش به پیش ببرد، زیرا می بایستی در این مراحل شخصی حضور داشته باشد تا به مراحل قانونی دریافت مجوز تغییر جنسیت شناحت کامل داشته باشد. در این صورت متقاضی می تواند این مراحل را در سریع ترین زمان ممکن طی کند.

وقتی که تمامی مراحل تغییر جنسیت در مدت زمان کوتاه تر شود مشخصا فشارهای اجتماعی کمتری به فردی که قصد تغییر جنسیت دارد وارد خواهد شد. به دلیل اینکه در جامعه کنونی ایران، اینچنین مسائل به آن شکل که باید پذیرفته نشده است.

حال بهترین وکیل تغییر جنسیت فردی می باشد که توانایی داشته باشد از طریق قانون به موکل خود راهنمایی های لازم را بکند تا موکل بتواند کار خود را به شکل قانونی در کوتاه ترین زمان ممکن پیش ببرد تا به دلیلی بر ایجاد آسیب روحی و روانی بیشتر در شخص نشود.

وکیل تغییر جنسیت در ابتدا دادخواست کسب مجوز انجام عمل تغییر جنسیت تنظیم و ارائه میکند و سپس زمانی که پرونده تشکیل شد، مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و پرونده عمل تغییر جنسیت موکل خود را در کوتاه ترین زمان به نتیجه مورد انتظار میرساند. زمانی که  تغییر جنسیت انجام شد وکیل باید دادخواست دیگری بر مبنای تغییر نام در شناسنامه به موکل خود ارائه میدهد و آن را به ثبت احوال ارسال خواهد کرد.

 

عواقب انجام دادن یا ندادن عمل تغییر جنسیت

۱افراد مبتلا به این اختلال، اگر به خاطر ترس از واکنش دیگران اقدام به درمان نکنند آسیب های روزافزونی به خود و اطرافیان وارد خواهند کرد، چرا که روند تکامل هویت جنسی (یعنی درک از زن یا مرد بودن) در آنان به طور کامل و صحیح صورت نگرفته است و رشد کردن به عنوان جنسی که در حقیقت به آن متعلق نیستند جدای از لطمه به هویت جنسی، باقی شئون زندگی آنان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

۲- در مورد عواقب انجام این عمل نیز باید گفت با این جراحی مثل هر عمل دیگری، به جز مسائل روانشناختی پیچیده ای مثل رویارویی فرد با هویتی متفاوت با آنچه تاکنون بوده است، عوارض جسمانی بعد از عمل هم گریبانگیر این افراد خواهد بود. عوارضی که بایستی قبل از انجام این جراحی به طور دقیق از تمامی آنها مطلع بشود و پس از پذیرش کامل تمامی عواقب قطعی و احتمالی، اقدام به عمل جراحی کند.

۳- متقاضیان این عمل بایستی آگاه باشند احتمال اینکه بعد از جراحی ، به رضایت کامل از خود و جنسیت خود نرسند نیز وجود خواهد داشت. یعنی ممکن می باشد بعد از عمل به آنچه درخواست داشتند یا فکر می کرده اند، تبدیل نشده اند.این اشخاص مبتلا باید آگاه باشند که در آخر هم با یک مرد یا زن عادی متفاوت خواهند بود و در نتیجه با آگاهی از میزان رضایتمندی خود نسبت به این مسئله اقدام به جراحی بکنند. زیرا این جراحی غیر قابل برگشت خواهد بود.

12

 

در این مقاله ما سعی کردیم که درباره مزایا و معایب و مشکلات تغییر جنسیت به شما بگوییم احتمالا تا به جای این مقاله متوجه سختی های تغییر جنسیت شده اید . داشتن یک وکیل تغییر جنسیت یا مشاوره گرفتن از وکیل متخصص این ضمینه به شما کمک خواهد کرد و به شما کمک خواهد کرد

 

ارسال نظر: