کدخبر: 14564

11 کتاب برای تقویت روانخوانی کلاس اول

 

انتشارات دبستانک 11 کتاب برای تقویت روانخوانی کلاس اول دارد که در ادامه معرفی می‌شوند.

روانخوانی چیست؟

به نقل از انتشارات دبستانک، تقویت روانخوانی پس از تقویت روخوانی انجام می‌گیرد. روانخوانی نیز به معنای تندخوانی نیست و شمرده و صحیح خواندن کلمات به منزله ی روانخوانی کلاس اول است و کافی‌ست.

کتاب سواد خواندن اول دبستان

کتاب سواد خواندن اول دبستان انتشارات دبستانک علاوه بر تقویت روانخوانی به درک مطلب نیز کمک می‌کند. این کتاب شامل داستان‌های کوتاه است که نشانه به نشانه پیش می‌روند. داستان‌های این کتاب در هر نشانه با کلماتی نوشته شده‌اند که دانش‌آموز کلاس اولی آن نشانه ‌ها را تا آن‌جا خوانده است. در پایان هر داستان نیز تعدادی سوال مطرح شده است. این سوالات بر اساس حیطه بندی های بلوم طراحی شده اند. یعنی حیطه های دانش، استنتاج، تفسیر، ارزیابی و ... در این سوالات در نظر گرفته شده اند. درک مطلب به تقویت روانخوانی نیز کمک می‌کند. بنابراین کتاب سواد خواندن یکی از کتاب هایی است که در زمینه تقویت روخوانی کلاس اول اهمیت زیادی دارد. داستان های این کتاب در نشانه های ابتدایی از تصاویر بیشتری تشکیل شده اند و هر چه جلوتر می رویم، از تصاویر کاسته می شود و به متن افزوده می شود. پنج داستانی ابتدای کتاب نیز که تصاویر بیشتری دارند در انتهای کتاب به صورت متن تکرار شده اند. این پنج داستان از داستان های کهن کلیله و دمنه انتخاب شده اند.

6

کتاب فلسفیدن اول دبستان

کتاب فلسفیدن اول دبستان انتشارات دبستانک علاوه بر تقویت روانخوانی به ایجاد چالش فکری برای بچه ها کمک می کند. در این کتاب که داستان ها نشانه به نشانه پیش می روند، فکر کودکان به چالش کشیده می شود و ترغیب می شوند که موضوعات مطرح شده فکر کنند، نظر بدهند، نظرات دیگران را نقد کنند، استدلال کنند و مهم تر از همه این که یاد می گیرند که می توانند به موضوعات از زاویه های متفاوتی نگاه کنند.

کتاب گردشگری اول دبستان

کتاب گردشگری اول دبستان به موضوع بوم گردی می پردازد. یعنی گردشگری را از زاویه ی زیست بوم گردی بررسی می کند. متن های این کتاب نیز برای کلاس اولی ها نشانه به نشانه پیش می روند. کلاس اولی ها در این کتاب با بومگردی از زاویه های مختلفی آشنا می شوند. نگاه به بومگردی به عنوان یک کارآفرینی مهم در کشورمان از جمله موضوعاتی است که کودکان می آموزند. هم چنین یاد می گیرند که چگونه باید از محیط زیست محافظت کنیم و چگونه می توانیم آن را به عنوان منبع درآمدی پایدار در اختیار داشته باشیم. کودکانی که به طبیعت، حیوانات و گیاهان علاقه مند هستند حتما از این کتاب لذت خواهند برد. ما بزرگ ترها موظف هستیم از کودکی نگرش صحیحی نسبت به محیط اطراف در کودکانمان ایجاد کنیم که در آینده ی آن ها موثر باشد. چنین کتاب هایی برای این امر بسیار مفید هستند. در انتهای هر متن در این کتاب یک بخشی تحت عنوان «جستجو کنید» وجود دارد که کودکان را تشویق می کند درباره ی موضوعی خاص به جستجو و پژوهش بپردازند.

کتاب یادگیری متقاطع اول دبستان

کتاب یادگیری متقاطع اول نیز علاوه بر کمک به نوشتن می‌تواند به روانخوانی کمک کند. زیرا دانش‌آموز هنگام نوشتن هر نشانه در جدول آن را در ذهن خود مرور می‌کند. تکرار این کار موجب تقویت روانخوانی کلاس اول می‌شود.

7

کتاب شاهنامه اول دبستان (بدون تصویر) با هدف تقویت درک مطلب

کتاب‌های شاهنامه دبستانک که مربوط به کلاس اول هستند نیز به تقویت روخوانی و روانخوانی کمک زیادی می‌کنند. کتاب‌های شاهنامه برای کودکان کلاس اول 4 کتاب هستند. دو کتاب مربوط به شاهنامه‌های بدون تصویر دبستانک و دو کتاب هم مربوط به شاهنامه‌‌های تصویری دبستانک هستند. اکنون تفاوت این دو مجموعه را شرح می‌دهیم. کتاب‌های شاهنامه‌ی بدون تصویر دبستانک، در داخل هر صفحه‌ی خود یک کادر خالی دارد. کودکان باید هرچه از متن هر صفحه را می‌فهمند را در کادر خالی نقاشی کنند. این کار موجب می‌شود که درک مطلب آن‌ها تقویت شود. یعنی این مجموعه علاوه بر تقویت روانخوانی کلاس اول به تقویت درک مطلب نیز کمک می‌کند. کتاب‌های شاهنامه تصویری دبستانک با هدف پرده‌خوانی منتشر شده‌اند. یعنی کودکان با استفاده از این کتاب‌ها یاد می‌گیرند که چطور شاهنامه‌خوانی کنند. این کار به تقویت اعتماد به نفس و فن بیان آ‌ن‌ها کمک زیادی می‌کند. 8

کتاب شاهنامه دبستانک (با تصویر) با هدف پرده‌خوانی کودکان

کتاب‌های شاهنامه‌ی بدون تصویر دبستانک برای اول دبستان دو جلد است به نام‌های «آغاز ایران» و «آتش و نوشتن». کتاب‌های شاهنامه‌ی تصویری دبستانک هم برای کلاس اول دو جلد است. به نام‌های «گیومرث، هوشنگ و تهمورس» و «جمشید». واژه‌های این چهار کتاب شاهنامه جزو واژگانی هستند که کلاس اولی‌ها آن‌ها را در کتاب‌های درسی خود خوانده‌اند.

 

کتاب‌های شعربستنی

سه کتاب شعربستنی 1 و 2 و 3 نیز برای تقویت روانخوانی کلاس اولی‌ها بسیار موثر است. این سه کتاب برای روانخوانی شعر نو مناسب هستند. مهارت شعرخوانی جزو مهارت‌هایی است که کودکان می‌توانند از کلاس اول کسب کنند و استفاده از کتاب‌های مناسب برای هر سن در تقویت این مهارت بسیار موثر است.

ارسال پستی رایگان

ارسال پستی کتاب‌های دبستانک به همه‌جای ایران رایگان است. حتی اگر فقط یک کتاب بخرید. به راحتی و با مراجعه به سایت دبستانک به نشانی dabes.ir می‌توانید کتاب‌های موردنظر خود را تهیه کنید. هم‌چنین برای دریافت راهنمایی برای انتخاب کتاب نیز می‌توانید از پشتیبانی واتساپی سایت دبستانک استفاده کنید.

 

 

ارسال نظر: