کدخبر: 14743

چرا باید دستخط خوبی داشته باشیم؟

 

دستخط می تواند بصورت کاملاً ناملموس نشان دهنده برخی خصایص و رفتارهای اجتماعی فرد کاتب آن باشد. یعنی به نحوی می توان اینگونه بیان کرد که افراد مختلف با دیدن دستخط یک فرد، به طور ناخودآگاه رفتارهای روانشناختی متفاوتی را به نویسنده آن خط نسبت می دهند که در اغلب موارد هم درست می باشد.

اکثراً بدین شکل است که همه ما، آدم هایی که دستخط زیبا دارند را به عنوان افراد منظم می شناسیم. برای همین هست که همیشه خیلی ها به ما سفارش می کنند که شما خوش خط شو، همین باعث خواهد شد که در نظر افراد جامعه بعنوان یک فرد موفق و منظم جلوه کنید. در اینجا مثال هایی می زنیم که این مسئله را به طور کامل درک کنیم. اجازه بدهید از همان دوران کودکی شروع کنیم. در مدرسه و دانشگاه، دانش آموزی که خوش خط می نویسد ناخودآگاه معلم و استاد را به این وا می دارد که نمره بالاتری را برای وی لحاظ کند.

شاید اینگونه فکر کنید که خب آیا می شود که ما هم صاحب خط خوش باشیم؟ خیلی ها فکر می کنند داشتن خط خوب یک استعداد ذاتی و خدادادی است و به هیچ عنوان اکتسابی نیست. اما باید این را اذعان کنیم که خط خوب هم مثل سایر هنرها با تمرین می تواند شکل بگیرد و لازمه آن این است که تلاش و پشتکار فراوان داشته باشیم و مستمر تمرین کنیم. این هنر هم همانند سایر هنرها در نهاد همه ما بالفطره وجود دارد ولی نیاز به شکوفایی و پرورش دارد. امروزه با توسعه فضاهای آموزشی بصورت آنلاین، دیگر بهانه ای برای یادگیری وجود ندارد. هر یک از ما می توانیم با فراگیری اصول و تکنیک های آموزش رایگان خوشنویسی با خودکار به جایی برسیم که خط زیبا داشته باشیم و به آرزوی خودمان برسیم و از دست نوشته هایمان همگان لذت ببرند.

داستان خوش خط شدن خودم

قبل از هر چیزی برای آموزش رایگان خوشنویسی با خودکار پیشنهاد میکنم به وبسایت خوش خط شو یه سری بزنید.همانطور که در فایل تصویری داستان خوش خط شدن خودم گفتم که اینجا می تونید ببینیدش، من با یه تشویق بموقع معلم هنر مون در دوران راهنمایی، تونستم گام در مسیر خوش خط شدن بزارم. اما بارها به این فکر کردم که اگر اون اتفاق برام نمی افتاد، چی میشد؟ احتمالاً خطم به همان شکل باقی می ماند. دوران تحصیل در مدرسه و دانشگاه رو سپری می کردم و از نداشتن دستخط زیبا لذت نمی بردم. بعد آن هم که در کسب و کارهام و شغل کارمندیم نمی تونستم از تاثیرات شگرف خط خوبم در پیشرفت هام لذت ببرم و احتمال زیاد مثل خیلی از شاگردهای حال و حاضرم باید همیشه فراری می شدم از جاهایی که بهم بگن دو تا جمله بنویس

خب من در مسیر و دوران تحصیل تا اشتغالم، علاقه شدید به سیستم های دیجیتال و کسب و کارهای آنلاین داشتم و کمتر نیاز به نوشتن با خودکار برام پیش اومد، اما برای نگارش نامه های اداری یا پر کردن فرم های مرخصی و ...  باید با خودکار می نوشتم و هر وقت دست نوشته ام رو افراد مختلف می دیدن، باید دو ساعت بهشون توضیح می دادم که بابا به پیر و پیغمبر که شما هم می تونی و یه بار تصمیم بگیر و خوش خط شو و اما دریغ از باور کردنش توسط خیلی از آدم ها. خودم هم بعد اینکه سالها با قلم خوشنویسی کرده بودم، اما با توجه به محدودیت هایی که داشت و در هر مکان و زمان نمی تونستم با نوشتن حالم رو خوب کنم، علاقمند شدم به خوشنویسی با خودکار و داشتن یه دستخط زیبا

 

تصمیم اولیه برای آموزش رایگان خوش نویسی با خودکار

یه مدت خودم تلاش کردم تا دستخط خودکاری م رو هم مثل خطاطی با قلم زیبا کنم. همونطور که شما هم مثل من حدس می زنید، کار خیلی سختی پیش روم نبود. چون یه خوشنویس اصول و قوائد خط رو بلد هست و فقط باید تکنیک های نگارش با خودکار رو یاد بگیره. من هم در یه مدت نسبتاً کوتاه، تونستم این مسیر رو پیش برم و حالا یه دستخط زیبا در خوشنویسی با خودکار هم داشته باشم.

با خودم فکر کردم حالا که من تو زمینه خط چیزهایی رو بلد هستم که میتونم اون رو به سایر عزیزان انتقال بدم و از سمت دیگه خودم توانمندی کار در فضای آنلاین رو بلدم، چرا اینکار رو انجام ندم تا بتونم به خیلی از هموطنانم این هنر رو آموزش بدم. لذا تصمیم گرفتم یه دوره با عنوان آموزش رایگان خوشنویسی با خودکار رو رونمایی کنم که تو این دوره 5 جلسه ای ، بسیاری از ارکان خوش خط شدن افراد آموزش داده میشه.

برای تدوین این دوره تمرکز کردم روی اینکه بهترین منابع آموزش خط تحریری کشور رو شناسایی بکنم و تک تک اون ها رو بررسی و پالایش کردم. از هر کدومشون نکته ای رو به غنیمت گرفتم. دوره هایی رو ثبت نام کردم و سپری کردم که خط خودم رو توسعه بدم و... تا اینکه بتونم بهترین و کاربردی ترین دوره رو برای آموزش عزیزانی که میخوان زمان صرف کنند و دستخط زیبا رو آموزش ببیند، کم نذاشته باشم.

 

بهترین روش که من هم در آموزش هام و برگه های تمرینی اون رو رعایت کردم، اینه که ما از طریق چشم مون و خوب دیدن مسیر حرکت خودکار و یا نحوه اجرای درست کلمات و به خاطر سپاری کامل اون، خیلی سریع تر نتیجه لازم رو خواهیم گرفت.

در این روش، ما کم کم دیگه اون اشکال و ذهنیت های غلط خودمون رو که در ذهن مون داشتیم کنار خواهیم گذاشت و جایگزین اون، شکل درست کلمات و حروف خواهد شد و اینبار با روش درست دیدن و بخاطر سپردن، خیلی راحتتر و سریعتر آموزش خواهیم دید.

البته این رو هم باید متذکر بشم که نیاز نیست از همون روز اول سعی کنید که در آموزش همه حروف و کلمات به این روش یاد بگیرید و به خاطر بسپارید و خلاصه کلی خودتون رو اذیت کنید بلکه این روند باید کم کم در شما نهاینه بشه و کلا هر تغییری به یکباره و سریع انجام پذیر نیست.

 

8

حالا آموزش رایگان خوش نویسی با خودکار رو از کجا شروع کنید؟

خب قطعا هر آموزشی نیاز به صرف زمان برای یادگیری و تمرین داره. اما اینجا باید بگم که مطمئنم حتی عزیزی که میگه فرصت سرخارندن هم ندارم، در طول روز حداقل یک ربع زمان پرتی برای تمرین کردن خط رو خواهد داشت. پس بهانه ها رو بزاریم کنار و از همینجا با هم شروع کنیم. فقط کافیه که خودتان را ملزم به تکرار و تمرین روزانه کنید هر چند کوتاه. اگر کتاب اثر مرکب رو خونده باشید می دونید که نتایج خیلی بزرگ با انجام خرکت های خیلی کوچک اما به طور مستمر، شکل خواهند گرفت.

حالا که تصمیم گرفتید که خوش خط بشید و یه دستخط زیبا داشته باشید پس با من و در مجموعه خوش خط شو همراه باشید تا با آموزش رایگان خوشنویسی با خودکار بتونید یه بار برای همیشه از شر بدخطی راحت بشید.

 

 

ارسال نظر: