کدخبر: 14949

زیبایی شناسی رنگ فیروزه‌ای

 

 

یکی از زیباترین رنگ‌هایی که می‌توانید در استایل و کارهای هنری خود به کار ببرید، رنگ فیروزه‌ای است که با مخلوط کردن آبی و سبز ساخته می‌شود. شاید در دبستان آموخته باشید که آبی و سبز فیروزه‌ای می‌سازند اما ساختن رنگ کامل فیروزه‌ای کمی پیچیده تر از مخلوط کردن آبی و سبز است. هر سایه آبی موجود در رنگ فیروزه‌ای جلوه خاصی به آن هدیه می‌دهد. مقادیر هر رنگی که به این مخلوط اضافه ‌کنید، سایه فیروزه ای را تعیین می‌کند. برای دستیابی به سایه‌های مختلف می‌توانید با مقادیر آبی و سبز مورد نظر خود ترکیب نهایی را آزمایش کنید تا زمانی که به رنگ فیروزه‌ای دلخواه خود برسید.

منشا این رنگ کجاست؟

همانطور که از نام رنگ فیروزه‌ای پیداست، به رنگ سنگ فیروزه گفته می‌شود که بین آبی تا سبز متغیر هستند. سنگ فیروزه یکی از جذاب‌ترین سنگ‌های دنیاست که از سالیان دور و پیش از میلاد مسیح به دلیل رنگ آبی خاصی که داشت مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت. آبی خوش رنگ سنگ فیروزه از همان ابتدا توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده و در حال حاضر هم محبوبیت خود را حفظ کرده است.

سنگ فیروزه در گذشته از دل معادن ایران استخراج می‌شد و پس از آن از طریق تاجران ترکی به کشورهای اروپایی فرستاده می‌شد به همین دلیل نام سنگ ترکی را به خود گرفت اما با گذشت زمان فیروزه نیشابور شناخته‌تر شد و نام پیروز یا فیروزه امروزی بر روی آن گذاشته شد. رنگ فیروزه‌ای از همین سنگ گرفته شده که رنگ خاص آن چشم هر ببینده‌ای را به خود جلب می‌کند. روانشناسی رنگ فیروزه‌ای مشابه رنگ آبی است و در دسته رنگ‌های سرد مایل به گرم جای می‌گیرد.

5

فیروزه در گذشته نمادی از بهشت بر روی زمین بود و به قدرت معنوی آن اعتقاد زیادی داشتند. رنگ آبی این سنگ نماد دریا و آسمان و بهشت است. این سنگ باعث می‌شود انرژی مثبت در شما تقویت شده و تمام افکار منفی را دور کنید در نتیجه افرادی که از رنگ فیروزه‌ای استفاده می‌کنند، معمولا روحیات مثبتی داشته و احساس سرزندگی خاصی را به اطرافیان خود می‌دهند.

اثرات رنگ فیروزه‌ای بر روی انسان

خرید فیروزه می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی روحیات شما گذاشته و موفقیت بیشتر در کار و زندگی شخصی را به همراه داشته باشد. مهم‌ترین اثر سنگ فیروزه را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • افزایش اعتماد بنفس: یکی از بزرگترین مزایای استفاده از رنگ فیروزه‌ای افزایش اعتماد بنفس افراد است. اعتماد بنفس نقشی مهمی در زندگی روزمره داشته و اغلب ما از کمبود آن رنج می‌بریم در نتیجه رنگ فیروزه‌ای می‌تواند کمک کند تا اعتماد بنفس افزایش یافته و حس بهتری در فرد ایجاد شود.

6

  • تفکر و انتخاب‌های بهتر: استفاده از رنگ فیروزه‌ای سبب خواهد شد که همه جوانب یک موضوع را سنجیده و انتخاب بهتری داشته باشید. رنگ فیروزه‌ای با تقویت قدرت تفکر به شما اجازه می‌دهد هنگام تصمیم گیری بهترین گزینه را پیدا کرده و آن را بیان کنید.
  • حس آرامش: آرامش مهم‌ترین چیزی است که با استفاده از رنگ فیروزه‌ای بدست خواهید آورد. بخش زیادی از تلاش روزانه انسان برای تامین آرامش درونی است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل از کنترل انسان خارج شده و باعث برهم خوردن حس آرامش درونی می‌شود. با وجود سنگ فیروزه این آرامش به وجودتان باز خواهد گشت و قادر خواهید بود اوقات بهتری برای خود بسازید بدون انکه تحت استرس یا اضطراب زیادی قرار بگیرید.
  • بهبود مشکلات روحی: رنگ فیروزه‌ای می‌تواند با تزریق آرامش و افزایش اعتماد بنفس مشکلات روحی صاحب خود را کاهش دهد. این رنگ برای افرادی که دچار افسردگی هستند می‌تواند انتخابی عالی باشد زیرا تاثیر مثبتی بر روی روحیه فرد خواهد گذاشت.
  • کاهش استرس: اگر فردی هستید که دائما با استرس دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید از رنگ فیروزه‌ای برای کاهش آن کمک بگیرید.

 

 

علاوه بر اثرات مثبت رنگ فیروزه‌ای، زیبایی ظاهری آن را نمی‌توان نادیده گرفت. این رنگ با انواع استایل‌ها هماهنگ شده و نیازی نیست تغییر زیادی در سبک لباس پوشیدن خود ایجاد کنید زیرا همیشه چیزی پیدا خواهید کرد که به راحتی کنار رنگ فیروزه‌ای قرار گرفته و ترکیبی هنرمندانه خلق کنند.

 

 

 

 

 

ارسال نظر: