کدخبر: 14956

تعمیر گیربکس کیا

 

گیربکس کیا شما یک سیستم مکانیکی پیچیده است که اعمال نیرو از موتور به میل محرک را کنترل می‌کند. به دلیل گرما و اصطکاک تولیدشده توسط بسیاری از اجزای متحرک و متقابل آن، نسبت به سایر قسمت‌های وسیله نقلیه شما، در طول زمان سایش بیشتری را تجربه می‌کند. تعمیر گیربکس کیا فرایندی کاملاً تخصصی و حرفه‌ای است و حتماً باید توسط تکنسین‌های متخصص انجام شود.

تعمیرگاه گیربکس کیا

تعمیر یا تعویض گیربکس ناخوشایند، استرس‌زا و معمولاً بسیار پرهزینه است، اگر می‌خواهید از بروز هزینه‌های زیاد و اضافی در زمان خرابی گیربکس جلوگیری کنید ایده خوبی است که به هر فعالیتی که غیرعادی به نظر می‌رسد توجه کنید. پیروی از روش‌های تعمیر و نگهداری توصیه‌شده و برنامه زمانی که برای جلوگیری از بروز مشکلات در نظر گرفته‌شده است، به گیربکس کیا شما کمک می‌کند تا دوام بیشتری داشته باشد، عملکرد بهتری داشته باشد و دیرتر خراب شود.

در تعمیرگاه خودروهای آلمانی برای کاهش هزینه‌ها در ابتدا عیب‌یابی به‌دقت و توسط تکنسین‌های متخصص انجام می‌شود سپس با توجه به نوع خرابی و شدت و میزان خرابی روش مناسب برای رفع کامل خرابی گیربکس به کار گرفته می‌شود.

 

تعمیر گیربکس کیا در عظیمیه کرج

پیش از اینکه روش مناسب برای تعمیر گیربکس کیا مشخص شود باید علت خرابی شناسایی شود، تعمیر گیربکس کیا بر اساس نوع خرابی و علت خرابی مشخص می‌شود، به‌عنوان‌مثال اگر چرخ دنده‌های گیربکس دچار سایش شده باشند تنها راه‌حل مشکل تعمیر چرخ‌دنده‌ها است، اگر روغن گیربکس فاسد شده باشد هیچ راهی به‌جز تعویض روغن نمی‌تواند خرابی گیربکس را رفع کند. پس، پیش از اقدام برای تعمیر باید علت خرابی مشخص شود.

گیربکس برای عملکرد مؤثر و ایمن وسیله نقلیه شما بسیار مهم است. علائم کلیدی خرابی گیربکس وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید. چند نشانه اصلی وجود دارند که نشان می‌دهد گیربکس خودرو کیا شما دچار مشکل شده است.

نیرو طی فرآیندی از موتور به چرخ‌های خودروی شما منتقل می‌شود. گیربکس خودرو مهم‌ترین جزء مکانیکی است که در آن عملیات دخیل است. به‌طورمعمول، گیربکس در پشت موتور نصب می‌شود.

2

به دلیل استفاده نامناسب و نگهداری ضعیف، گیربکس‌ها نیز مانند تمام قطعات خودرو مستعد خرابی هستند. با آگاهی از دلایل خرابی گیربکس و نحوه جلوگیری از آن می‌توان به‌صرفه جویی درازمدت ازنظر پول و استرس دست‌یافت. برخی از دلایل اصلی خرابی گیربکس به شرح زیر است:

نشت روغن گیربکس

روغن گیربکس اتوماتیک (ATF) در گیربکس‌های اتوماتیک وجود دارد تا به کاهش اصطکاک و درنتیجه گرمای بیش‌ازحد کمک کند. اگر این روغن شروع به نشت کند، ممکن است مشکل جدی روی دستان خود داشته باشید. درواقع، از دست دادن ATF یک دلیل بسیار رایج برای خرابی گیربکس اتوماتیک است.

نشتی ATF ممکن است باعث جمع شدن مایع قرمز روشن در زیر وسیله نقلیه نوبت. با این حال، اگر مایع در گیربکس به دلیل اصطکاک سوخته باشد، ممکن است قهوه‌ای یا سیاه باشد. در این صورت احتمالاً تعمیر اساسی گیربکس شما لازم است.

روشن شدن چراغ موتور

درحالی‌که چراغ چک موتور می‌تواند مشکلات مختلفی را نشان دهد، ممکن است به این معنی باشد که شما ایراد گیربکس دارید. به این هشدار اهمیت دهید. ماشین شما دارای سنسورهای زیادی است که برای تشخیص دقیق مشکلات طراحی‌شده‌اند.

پاسخ ضعیف

اگر در تعویض دنده‌ها مشکل دارید، ممکن است وسیله نقلیه شما گیربکس معیوب داشته باشد. هر نشانه‌ای از تردید یا امتناع کامل از تعویض دنده ممکن است نشان‌دهنده ایراد گرفتن گیربکس شما باشد. این علائم ممکن است نشانه مشکلات الکتریکی، هیدرولیکی یا مکانیکی باشد.

صداهای غیرمعمول

اگر گیربکس خود شروع به تولید صدایی کند که قبلاً نشنیده‌اید، یا اگر صدای جیرجیر، ناله، زوزه یا وزوز را بشنوید، ممکن است با مشکل مواجه شوید. گیربکس شما از صدها قطعه متحرک تشکیل‌شده است. برای مثال، اگر فقط یک بلبرینگ معیوب باشد، ممکن است چنین صداهای غیرمنتظره‌ای ایجاد شود.

گرفتگی فیلتر گیربکس

یکی دیگر از دلایل رایج خرابی گیربکس، گرفتگی فیلتر گیربکس است. همان‌طور که روغن گیربکس از فیلترهای گیربکس عبور می‌کند، تمیز می‌شود. جریان سیال گیربکس زمانی که فیلتر گیربکس مسدود باشد محدود می‌شود. این امر باعث لغزش دنده، تأخیر در پاسخ گیربکس یا ساییدگی چرخ‌دنده‌ها می‌شود. این مشکل معمولاً با تعویض فیلتر و تعمیر و نگهداری منظم حل می‌شود.

یخ‌زدگی

هنگامی‌که لایه روان کننده درنتیجه گرمای شدید پاره می‌شود، یخ‌زدگی رخ می‌دهد. درنتیجه میکرو حفره‌ای که ایجاد می‌کند، اصطکاک بالا می‌رود و گیربکس درنهایت از کار می‌افتد. شما می‌توانید با انجام تعمیرات معمول، بازرسی‌ها و بررسی‌های دما از یخ‌زدگی جلوگیری کنید.

هر قسمت متحرک مکانیکی مستعد آسیب ساییدگی و پارگی است. انواع مختلفی از سایش که گیربکس ممکن است در طول زمان تجربه کند ممکن است منجر به خرابی قطعات، خرابی دنده یا خرابی مجموعه دنده شود. با روغن‌کاری مناسب گیربکس خود می‌توانید آسیب‌های ساییدگی و پارگی را به حداقل برسانید. برای شناسایی زودهنگام آسیب احتمالی تماس، بازرسی‌های معمول توصیه می‌شود.

تکان خوردن خودرو

در خودرویی که دارای علائم خرابی یاتاقان گیربکس است، ممکن است هنگام پشت فرمان، لرزش، تکان خوردن یا ساییدگی را تجربه کنید. مشکلات گیربکس اتوماتیک اغلب شامل تردید، لیز خوردن یا لرزش در هنگام تعویض دنده است. پایه‌های موتور و گیربکس اغلب منشأ تکان‌ها و تکان‌ها هستند.

بوی سوختگی

اگر متوجه بوی سوختگی لاستیک مانند همراه با نشت مایع شدید، ممکن است مشکل انتقال داشته باشید. ممکن است دود نیز مشاهده کنید. روغن‌سوخته به این معنی است که گیربکس شما روغن کافی و موردنیاز خود را دریافت نمی‌کند. این علائم ممکن است نشان دهد که گیربکس اتوماتیک شما به پایان عمر خود نزدیک شده است.

عدم درگیر شدن دنده

اگر در گیربکس خودرو تأخیر وجود داشته باشد یا اصلاً درگیر نشود، ممکن است مشکل از خرابی روغن گیربکس یا سیستم رایانه‌ای باشد. بدیهی است که تعویض روغن گیربکس باید مشکل اول را حل کند، درحالی‌که مورد دوم ممکن است نیاز به تنظیم مجدد کامل رایانه خودرو داشته باشد. می‌توانید با قطع کردن باتری به مدت نیم ساعت، رایانه را ریست کنید. اگر بعدازاین اقدامات مشکلات همچنان ادامه داشت، باید یک مکانیک واجد شرایط گیربکس خودرو شما را بررسی کند.

صدای هق‌هق یا زمزمه در حالت خنثی

صداهای هق‌هق یا گاهی اوقات صدای زمزمه ناله که از زیر خودرو در حالت خنثی می‌آید می‌تواند نشان‌دهنده مشکل در گیربکس باشد. به‌احتمال‌زیاد دوباره یک مشکل روغن گیربکس ساده است، زیرا چرخ‌دنده‌ها و اجزای متحرک با کاهش روان کار اصطکاک بیشتری ایجاد می‌کنند.

 

عملکرد ضعیف کلاچ

در خودروهایی با گیربکس اتوماتیک، کلاچ فرسوده می‌تواند به‌زودی منجر به خرابی گیربکس شود. کلاچ فرسوده نشان می‌دهد که موتور و گیربکس به‌درستی متصل نیستند. این باعث ایجاد فشار روی هر یک از اجزای گیربکس می‌شود که می‌تواند باعث گرم شدن بیش‌ازحد، لغزش یا ساییدگی در کلاچ و موتور شود و در صورت تعویض دنده باعث آسیب و خرابی گیربکس شود.

3

اگر هر یک از این علائم را می‌بینید، در اسرع وقت با تکنسین‌های ما در تعمیرگاه خودروهای آلمانی تماس بگیرید. تکنسین‌های ما برای کمک به تعمیر مشکل و بازگرداندن خودرو شما به جاده، ایمن و بدون خطر آموزش‌دیده‌اند. رعایت یک برنامه منظم برای تعمیر و نگهداری خودرو بسیار مهم است. اگر وسیله نقلیه به‌درستی نگهداری شود، بسیاری از اوقات می‌توان از تعمیرات گران‌قیمت عمده جلوگیری کرد.

اگر متوجه هر نوع مشکل و عملکرد غیرعادی در گیربکس کیا خود شدید، جهت سرویس و بررسی با کارشناسان ما در تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی در عظیمیه کرج تماس بگیرید. تعمیرات گیربکس در این مرکز با 12 ماه گارانتی انجام می‌شود.

مجید طارمی: 09125636860

وبسایت: germany-service-center.com

4

 

ارسال نظر: