کدخبر: 14992

( h2 ) آیا سایت های خبری را با وردپرس طراحی کنیم؟

 

سایت های خبری جایگاه مهمی در میان مخاطبان دارند، اگر به سایت هایی نظیر ایسنا، مهر، فارس و ... نگاهی کرده باشید به خوبی متوجه صحبت من می شوید که روزانه میلیون ها نفر از صفحات این سایت ها دیدن می کنند و از خبرهای جدید مطلع می شوند.

تصور کنید اگر طراحی قالب سایت های خبری جذاب نباشد این مقدار کاربر را چگونه می توانید جذب کنید. سایت های خبری چالش های زیادی دارند که باید از جهات مختلف به این چالش ها نگاه کرد تا در نتیجه خروجی خوبی بدست آورید، چرا که جلب رضایت این مقدار کاربر کار آسانی نیست.

اگر شما یک قالب طراحی کنید اما برای تبلیغات بنری جایگاه مناسبی در نظر گرفته باشید. یعنی تبلیغاتی که بابت نمایشش پول دریافت می کنید در جایگاه خوبی در قالب نمایش داده نشوند. این موضوع باعث می شود که هم تبلیغ دهنده را ناراضی نگاه دارید و هم کاربر را. به همین دلیل شما باید از صفر تا صد طراحی قالب یک سایت خبری را درست و اصولی پیش ببرید. تا هم طراحی بنر تبلیغاتی مشتریان شما به خوبی دیده شوند و هم این موضوع برای کاربران آزاردهنده نباشد.

 

 

اینکه آیا سایت های خبری را با وردپرس طراحی کنیم یا خیر در ادامه به این سوال هم پاسخ خواهیم داد.

قبل از هر چیز باید بدانید که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای تحت وب است که شما می توانید سایت های مختلفی را با وجود این cms طراحی و راه اندازی کنید. خوبی استفاده از این cms راحتی آن است و اگر شما هیچگونه دانشی در زمینه php و برنامه نویسی تحت وب نداشته باشید هم می توانید تولید محتوا کنید و آن را در اختیار کاربران و مخاطبان خود بگذارید.

در سال های اخیر نزدیک به 60 درصد سایت های اینترنتی با وردپرس راه اندازی شده اند. وقتی راحتی، امنیت و پشتیبانی از یک cms میبینید چرا نباید از آن استفاده کنید؟ . حال اینکه سایت های خبری دلیلی بر استفاده از این cms دارند یا خیر مساله ای است که همواره مورد بحث است. خصوصا سایت هایی که به امنیت بالا و مخاطب بسیار زیاد و ویژه سر و کار دارند. امروزه اکثریت سایت های شرکتی یا دانلودی با وردپرس راه اندازی می شود.

12

 

هم سئو سایت های وردپرسی هم سئو بسیار خوبی برخوردار و می شود به خوبی آن را بهینه سازی کرد و هم عدم نیاز به دانش برنامه نویسی آن را به یک سیستم مدیریت محتوا قدرتمند تبدیل کرده است. از همین رو مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

اما مساله اینجاست که سایت های خبری اغلب با php یا سیستم مدیریت محتوا اختصاصی راه اندازی می شود و هزینه ی بسیار زیادی نسبت به سایت وردپرس همراه دارد. در اصل اگر شما بخواهید یک سایت وردپرسی ( شرکتی) با قالب اختصاصی داشته باشید نزدیک به 15 میلیون تومان هزینه میکنید. اما برای یک سایت خبری صرف داشتن یک برنامه مدیریتی اختصاصی و قالب اختصاصی به بیش از 70 میلیون تومان .

تا اینجای کار متوجه شدیم که هزینه زیادی را باید بابت سایت خبری اختصاصی پرداخت کنیم.

 

(  h2 )  سئو سایت های خبری وردپرسی چگونه است؟

اگر سئو برای شما اولویت است، وردپرس یک گزینه ی مناسب است. سئو سایت های وردپرسی یکی از مهمترین اقدامات این روزهاست که شما باید برای اینکه بتوانید افراد بیشتری را برای خواندن خبرهای سایت خود دعوت کنید نیاز دارید تا سایت خود را به بهینه سازی بر اساس قوانین گوگل و موتورهای جستجوگر دیگر بهینه کنید تا بتوانید به مرور زمان کاربران بیشتری به سمت سایت خود بکشانید و از صفحات شما دیدن کنند.

 

13

 

جالب است بدانید که این روزها قالب های زیادی بر پایه wordpress برای سایت های خبری طراحی شده اند که جذابیت، سرعت و کارایی بسیار خوبی دارند و شما می توانید با این قالب ها چیدمان خوبی برای سایت خود تعریف کنید و مهم تر از آن ها قیمت بسیار پایینی بابت انجام این کار بپردازید. علاوه بر این موضوع اگر بخواهید یک قالب اختصاصی داشته باشید این امکان برای شما فراهم است، شما می توانید به شرکت هایی نظیر پارسی طرح ایرانیان مراجعه کنید و درخواست طراحی قالب وردپرس خبری دهید.

مزیت طراحی های قالب که به صورت اختصاصی انجام می شود این است که سرعت،امنیت و ساختار اختصاصی دارند و شما یک قالبی دریافت می کنید که بر اساس نیاز شما طراحی شده است و صرفا این قالب در اختیار شما قرار میگیرد نه به صورت عموم.

 

نتیجه می گیریم که وردپرس برای سایت های خبری مناسب هستند، اما اگر برنامه هدفمند و بزرگی دارید سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی می تواند گزینه ی بهتری باشد. در غیر اینصورت امروزه بسیاری از سایت های خبری با وردپرس طراحی می شود، امنیت پایداری دارد و رابط کاربری خوبی دارند.

 

 

 

ارسال نظر: