کدخبر: 15505

مهم ترین سوالات آیین نامه اصلی

 

متقاضیان دریافت گواهینامه راهنمایی رانندگی بعد از گذراندن کلاس های آموزشی باید در دو آزمون شرکت کنند که یکی از آنها آزمون آیین نامه راهنمایی رانندگی است. مهم ترین نمونه سوالات آیین نامه اصلی را پیشنهاد میکنیم حتما پیش از آزمون مطالعه کنید. مطالعه کردن نمونه سوالات کمک زیادی به قبولی شما در آزمون می کند.

مهم ترین بخش های سوالات آیین نامه اصلی

نمونه سوالات آیین نامه اصلی از مهمترین و پر تکرار ترین بخش های کتاب است. حتما از آزمون آنلاین آیین نامه رایگان نیز قبل از امتحان آیین نامه استفاده کنید. سوالات حق تقدم در چهارراه یکی از پرتکرارترین نمونه سوالات آیین نامه اصلی است.

آزمون آیین نامه راهنمایی رانندگی در محل های از پیش تعیین شده در شهرها توسط افسران پلیس راهنمایی رانندگی برگزار می شود و مهم ترین سوالات تشکیل دهنده این آزمون از بخش فنی، تابلوهای رانندگی، قوانین رانندگی و نحوه برخورد با مصدوم در تصادف طرح می‌شود.

 

مزایای استفاده از مهم ترین سوالات آیین نامه اصلی چیست؟

استفاده کردن از مهم ترین سوالات آیین نامه اصلی بهترین راه یادگیری مطالب برای افرادی است که فرصت کمی برای مطالعه جهت قبولی در آزمون آیین نامه دارند. همچنین حل این سوالات به سرعت یادگیری و ماندگاری مطالب در ذهن شما کمک خواهد کرد.

به تستهای آیین نامه اصلی بدون غلط پاسخ دهید

بر اساس تجربه افسران و مربیان به شما پیشنهاد می شود که به جای تمرکز کردن روی حفظ متن آیین نامه، مجموعه سوالات را در اختیار داشته باشید و با پاسخ دادن به این سوال ها درصد خطای خود را پایین بیاورید.

به دلیل مشابه بودن سوالات و نکته های هر سال با یکدیگر هنرجویان می توانند بدون مطالعه کردن متن آیین نامه به راحتی در آزمون قبول شوند.

تفاوت مطالعه برای آزمون اصلی و مقدماتی چیست؟

باید توجه کنید که قبل از آزمون مقدماتی شما در کلاس تئوری شرکت میکنید و زمان زیادی دارید تا خود را برای آزمون آماده کنید و تحت فشار نیستید در صورتی که شما بعد از آزمون مقدماتی درگیر کلاس عملی می شوید و مغز شما به شدت درگیر می شود و زمان زیادی را برای بالا بردن تسلط خود صرف می کنید و کلاس ها وقتی برای مطالعه آزمون اصلی برای شما نمی گذارد. از طرفی نیز سوالات آیین نامه اصلی پیچیده تر از آیین نامه مقدماتی است.

چگونه در آزمون آیین نامه قبول شویم؟

در ابتدا باید محدودیت هایی که سر راه شما قرار دارد را بشناسید و دوم مهم ترین سوالات آیین نامه اصلی را در اختیار داشته باشید. در صورتی که زمان کافی برای مطالعه دارید و قبل از آزمون مقدماتی هستید می توانید با حذف کردن بخش های فنی سوالات مقدماتی و اصلی را یکجا تمرین کنید تا برای آزمون اصلی جلو بیفتید.

اگر در آزمون آیین نامه اصلی رد شویم چه می شود؟

در صورتی که در آزمون آیین نامه اصلی رد شوید آزمون عملی به تعویق می‌افتد و هزینه شما افزایش می یابد و مقدار زیادی وقت از دست می‌دهید.

تنها نکته این است که وقت و هزینه شما هدر می رود. با کمی آینده نگری می توانید خیال خود را راحت کنید که صددرصد در آزمون اصلی قبول خواهد شد. کافی است در شبیه ساز آزمون آیین نامه شرکت کنید تا متوجه شوید که چه سوالاتی در انتظار شماست.

مهم ترین سوالات آیین نامه اصلی شامل چه مواردی است؟

مهمترین سوالات آیین نامه اصلی علاوه بر مباحثی که در آزمون مقدماتی وجود دارد شامل بخش فنی نیز می شود. بنابراین با سوال‌هایی مواجه می شوید که درباره تکنیک های رانندگی و نکاتی که به راننده مربوط می شود است.

سوالاتی مرتبط با قوانین خیابان و جاده های بین شهری و توضیحاتی درباره تابلو های راهنمایی رانندگی و حق تقدم و در آخر سوالاتی راجع به بخش فنی خواهد بود.

چطور می توان وقت را برای خواندن آزمون آیین نامه مدیریت کرد؟

اول اینکه آزمون را دست کم نگیرید.

حجم مطالب برای شرکت در آزمون زیاد است اما در آزمون مقدماتی سطح سوالات پایین است و به سادگی می توان به بسیاری از این سوال ها پاسخ داد.

می توانید قبل از شرکت در آزمون مقدماتی تسلط خود را بر مطالب بالا بروید اما به هیچ عنوان این زمان و آرامش فکری را در هنگام آزمون اصلی نخواهید داشت. هنرجویانی که با آگاهی اندکی از مطالب از آزمون مقدماتی رد شدند و در آزمون اصلی شرکت کردند در پاسخگویی به سوالات به مشکل برمی خورند.

 

 

ارسال نظر: