کدخبر: 15780

ترفندهای تشخیص رنگ‌شدگی خودرو

 

 

ترفندهای تشخیص رنگ‌شدگی خودرو همیشه برای خریدارانی که تمایل به تهیه ماشین‌های دست‌دوم اما تمیز دارند به کمک آمده و آن‌ها را برای یک خرید مطمئن یاری می‌رسانند. بسیاری به‌جای آنکه از خدمات کارشناسی خودرو در محل یا مراکز معتبر استفاده کنند، خود به‌صورت چشمی به عیب‌یابی بدنه می‌پردازند. این امر سبب می‌شود، خطاهای دید بالا رفته و در زمان خرید زیان‌های مالی فراوانی دامن‌گیرشان شود. حال‌آنکه کارشناسان متخصص به دلیل گذراندن دوره‌های آموزش کارشناسی رنگ خودرو و آشنایی به متدهای جدید تشخیص رنگ بدنه، جلوی هرگونه تخلف را گرفته و در مورد رنگ به یک نظر قطعی می‌رسند. در این راستا می‌توان از مراکز آنلاین معتبری که چنین خدماتی را ارائه می‌دهند کمک گرفت.

بدین ترتیب شما را به خودرویی کاملاً مرغوب و به‌دوراز مشکلاتی چون تصادفی و چپی بودن یا معایب فنی بسیار گسترده می‌رساند.

 

بررسی ترفندهای تشخیص رنگ‌شدگی خودرو تخصصی

تمامی ترفندهای تشخیص رنگ‌شدگی خودرو که به دست متخصصان این حوزه انجام می‌پذیرد، به‌راستی بسیار دقیق و موشکافانه هستند. به همین دلیل نتایج آن‌که در برگه معاینه فنی درج می‌شود، مورد تأیید می‌باشد. شما به‌محض نیاز به چنین خدماتی کافی است به سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های که خدمات کارشناسی را عرضه می‌کنند، رجوع نموده و درخواست کارشناسی خودرو در محل را بدهید. متخصصان این مجموعه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حاضرشده و خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهند. در این مسیر کارشناسان مربوطه از دستگاه‌ها و ابزارهای خاصی در جهت یک کارشناسی حرفه‌ای استفاده می‌کنند که به شرح آنها می‌پردازیم.

اولین ترفند تشخیص رنگ: استفاده از دستگاه الکومتر

یکی از رایج‌ترین ترفندهای تشخیص رنگ‌شدگی خودرو استفاده از دستگاه الکومتر است. اگرچه این دستگاه جزء ساده‌ترین تجهیزات حوزه کارشناسی رنگ به شمار می‌رود، اما در تشخیص ضخامت رنگ نقاط مختلف بدنه کارآمد ظاهر می‌شود. نوک‌تیز دستگاه را در رنگ فروکرده تا به بدنه برخورد نماید. سپس دستگاه به نمایش اعدادی مبتنی بر ضخامت رنگ می‌پردازد.

دومین ترفند تشخیص رنگ خودرو: استفاده از دستگاه‌های الکترومغناطیس

تمامی کسانی که دوره‌های آموزش کارشناسی رنگ خودرو را گذرانده‌اند به کار با تمامی دستگاه‌های این حوزه اشراف کامل دارند. به همین دلیل از انواع دستگاه‌های این عرصه در یک تشخیص دقیق کمک می‌گیرند. دستگاه ضخامت سنج الکترومغناطیس از روش گردابی در تشخیص رنگ‌شدگی خودرو استفاده نموده و میزان شباهت یا مغایرت رنگ بدنه را با استانداردهای رایج این عرصه مشخص می‌سازد.

سومین ترفند تشخیص رنگ خودرو: استفاده از قلم تشخیص رنگ

اگر به‌منظور دریافت خدمات تشخیص رنگ به سایت «کارآزموده» مراجعه نمایید، کارشناسان این مجموعه از پیشرفته‌ترین ابزارآلات تشخیصی استفاده می‌کنند. درواقع قلم کارشناسی خودرو یکی از حساس‌ترین و دقیق‌ترین وسایل مربوط به تشخیص رنگ‌شدگی است که کارکردی عالی و دقت عملی مورد تأیید را به حتم ارائه می‌دهد.

چهارمین ترفند تشخیص رنگ خودرو: استفاده از مهتابی دیواری تشخیص رنگ

به‌منظور بررسی دانه‌های رنگ خودرو نیاز به فضای خاص‌تری است تا فرآیند کارشناسی دقیق‌تر انجام پذیرد. بدین ترتیب مراکز اقدام به احداث اتاق نور مشتمل بر 30 تا 50 عدد لامپ مهتابی دیواری از نوع فلورسنت و ال‌ای‌دی نموده تا فضایی کاملاً ایده‌آل را برای یک ارزیابی حرفه‌ای فراهم سازند. این لامپ‌ها کوچک‌ترین نقاط رنگ‌شدگی را برای کارشناسان هویدا ساخته و نمی‌گذارند هیچ مکانی از دید پنهان بماند.

پنجمین ترفند تشخیص رنگ خودرو: استفاده از مهتابی دستی تشخیص رنگ

اگر درخواست کارشناسی خودرو در محل را داشته باشید، خواهید دید که اغلب این‌چنین متخصصانی برای یک تشخیص بی‌نقص خود را به لامپ‌های مهتابی دستی مجهز ساخته‌اند. بدین ترتیب بر دقت عمل خود در طی فرآیند کارشناسی می‌افزایند. البته به دلیل کارآمدی این لامپ‌ها حتی مراکز باکار ثابت نیز به‌منظور ارتقا سطح خدماتشان به‌صورت ترکیبی از این مهتابی‌ها در کنار مهتابی‌های دیواری نیز استفاده می‌کنند.

ششمین ترفند تشخیص رنگ خودرو: استفاده از ذره‌بین چراغ‌دار

آموزش کارشناسی رنگ خودرو به متخصصان این حوزه کمک می‌کند تا از تشخیص‌های سطحی دست برداشته و به مدد ابزارهای مختلف یک ارزیابی با دقتی بالا را ارائه دهند. اکتفا نمودن به بررسی‌های چشمی و لمسی در مورد کالای گران‌قیمتی مانند اتومبیل اشتباه محض است. ذره‌بین چراغ‌دار با بزرگ‌نمایی نقاط ریز بدنه و ارائه نور کافی، تعیین مقدار تراکم دانه رنگ، چگونگی بافت و زاویه خواب رنگ را میسر می‌سازد. ازاین‌رو ابزاری بسیار کاربردی است که امکان هرگونه اشتباه را در تشخیص برطرف می‌سازد.

هفتمین ترفند تشخیص رنگ خودرو: استفاده از چراغ‌قوه

در کنار ابزارهای دیگر چراغ‌قوه‌ها که به لامپ‌های ال‌ای‌دی مجهز هستند، نیز کارآمد ظاهرشده‌اند. شاید چراغ‌قوه‌ها عامیانه‌ترین ابزارها به شمار آیند، اما استفاده از این ابزارها یکی از رایج‌ترین ترفندهای تشخیص رنگ‌شدگی خودرو خصوصاً در مکان‌های تاریک و فاقد نور به شمار می‌رود که تشخیص دقیق‌تر بدنه را میسر می‌سازد.

بررسی ترفندهای تشخیص رنگ‌شدگی خودرو عمومی:

در حین انجام ترفندهای تشخیص رنگ‌شدگی خودرو تخصصی می‌توان به برخی فعالیت‌های تشخیصی عمومی نیز پرداخت تا نتایج کار قطعی‌تر و مورد تأییدتر باشد. به‌هرحال استفاده از دستگاه‌های آنالیز رنگ خودرو که غالباً اندازه‌گیری‌هایی قابل‌اطمینان را ارائه می‌دهند، بسیار مطلوب است. ولی تشخیص‌های چشمی نیز در انتهای کار می‌توانند، تکمیل‌کننده این پروسه باشند. هرچند به‌صورت تکی چندان مورد تأیید نبوده اما در کنار تشخیص‌های تخصصی می‌توانند، ترکیبی خوب را ارائه کنند. پس کارشناسان برای آنکه از عدم رنگ‌شدگی خودرو مطمئن شوند، در تکمیل کار به بررسی چشمی نقاط مختلف خودرو نیز می‌پردازند.

  • بررسی لبه‌های کاپوت، صندوق و درب‌ها
  • ارزیابی کیلر پاشیده شده روی بدنه
  • عدم رنگ‌شدگی لبه‌های زیرین دستگیره
  • بررسی اثر سمباده روی قطعات
  • رنگ‌شدگی سیم‌های گذشته از درب‌ها و گلگیر
  • استفاده از آهنربا در تشخیص ضخامت رنگ
  • بررسی رنگ‌پریدگی و پوسته‌پوسته شدن بدنه
  • عدم وجود انعکاس مواج تصویر بر روی بدنه
  • ارزیابی تفاوت رنگ در قسمت‌های مختلف

 

کلام آخر در باب ترفندهای تشخیص رنگ‌شدگی خودرو:

درواقع اکثر ترفندهای تشخیص رنگ‌شدگی خودرو که از سوی متخصصان عرضه می‌شوند، راه‌کارهایی تخصصی هستند که می‌کوشند، خریداران را در شرایط بد اقتصادی امروز از زیان‌های مالی بابت یک معامله تقلبی رهایی بخشند. البته مرکز آنلاینی که در جهت دریافت خدمات کارشناسی رنگ انتخاب می‌کنید، نیز مهم است. سایت «کارآزموده» باسابقه‌ای طولانی، کادری متخصص و خدماتی وسیع توانسته نیازهای گسترده خریداران خودروها را به یک تشخیص حرفه‌ای و تخصصی به بهترین شکل ممکن پاسخگویی نماید. بدین ترتیب اعتماد به این مجموعه گویی یک سرمایه‌گذاری اقتصادی بلندمدت است.

 سایت «کارآزموده» یکی از ده‌ها مرکز معتبری است که کارشناسی رنگ خودرو را با دقت مضاعفی انجام داده و قیمت واقعی خودرو را متناسب باکیفیتش اعلام می‌نماید.

 

برچسب ها : کارشناسی,کارشناسی خودرو,خودرو,رنگ خودرو,رنگ شدگی

 

ارسال نظر: