کدخبر: 15781

ثبت نام لاتاری در استانبول

 

استانبول به عنوان یکی از شهر‌های پرمخاطب کشور ترکیه، سالانه میزبان بسیاری از ایرانیان است. با توجه به افزایش مقیمان ایرانی ساکن ترکیه، با فرا رسیدن دوره ثبت نام لاتاری، ممکن است این سوال ایجاد شود که برای ثبت نام لاتاری در استانبول باید به کجا مراجعه کنیم؟

برای پاسخ به این سوال، در ابتدا باید بدانیم لاتاری چیست و نحوه ثبت نام لاتاری چگونه است؟

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟

لاتاری به معنی قرعه کشی می‌باشد و از آنجایی که برندگان لاتاری گرین کارت آمریکا، به صورت قرعه کشی و رندوم انتخاب می‌شوند، به برنامه‌ای که اداره مهاجرت آمریکا در خصوص حفظ تنوع نژادی خود برگزار می‌کند، لاتاری گرین کارت آمریکا گفته می‌شود.

فردی که در لاتاری ثبت نام می‌کند و برنده می‌شود، مستحق دریافت ویزای گوناگونی کشور آمریکا می‌شود که یک نوع از ویزا‌های مهاجرتی این کشور به شمار می‌رود. به بیان دیگر، کشور آمریکا با برگزاری لاتاری گرین کارت به صورت سالیانه، تنوع نژادی کشور خود را حفظ می‌کند و از آنجایی که برخی از کشور‌ها نظیر ایران، خارج از برنامه لاتاری نسبت به سایر کشور‌ها، نرخ مهاجرین کمتری به آمریکا دارند، از شانس بیشتری برای برنده شدن در لاتاری بهره‌مند هستند.

در این صورت فردی که برنده لاتاری می‌شود و ویزای آمریکا را دریافت می‌کند، می‌تواند به راحتی وارد خاک آمریکا شده، گرین کارت خود را دریافت کند و همانند یک شهروند آمریکایی، به تحصیل، کار و زندگی بپردازد. با این تفاوت که باید حداقل 5 سال از اقامت او در آمریکا بگذرد تا بتواند پاسپورت آمریکایی دریافت کرده و بدون ویزا به 170 کشور مختلف در دنیا سفر کند.

شرایط ثبت نام لاتاری در استانبول

از آنجایی که ایرانیان بسیاری در شهر استانبول زندگی می‌کنند، ممکن است فکر کنند که به واسطه زندگی در کشور ترکیه، نمی‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند. این در حالی است که چه کشور ایران و چه کشور ترکیه، جزو کشور‌های مجاز برای ثبت نام لاتاری هستند.

همچنین باید در نظر داشته باشید که ایرانیان مقیم استانبول، برای ثبت نام لاتاری آمریکا باید اطلاعات پاسپورت کشور محل تولد خود، یعنی ایران، را برای ثبت نام وارد کنند و در نتیجه باید پاسپورت ایرانی داشته باشند. در این حالت حتی اگر در شهر استانبول و کشور ترکیه هم ساکن باشد، از شانس کشور ایران برای شرکت در قرعه کشی بهره‌مند خواهد شد که بیشتر از شانس کشور ترکیه است.

بنابراین، ایرانیان ساکن استانبول، باید حتما پاسپورت ایرانی داشته باشند و یا از کنسولگری ایران در ترکیه دریافت کنند. همچنین داشتن حداقل مدرک دیپلم یا دو سال سابقه کار تخصصی در 5 سال گذشته برای ثبت نام لاتاری الزامی خواهد بود؛ در نتیجه حداقل سن ثبت نام لاتاری 18 سال می‌باشد.

از طرفی، داشتن عکس مناسب لاتاری، از دیگر شرط‌های ثبت نام لاتاری است. این عکس باید با کیفیت بالا باشد و ویرایش‌های لازم بر روی آن صورت بگیرد تا با معیار اداره مهاجرت آمریکا همخوانی داشته باشد.

ثبت نام لاتاری افراد متاهل در استانبول

افراد متاهل در کشور ترکیه و شهر استانبول، باید در نظر داشته باشند که در صورتیکه متقاضی ثبت نام لاتاری هستند، حتما باید اطلاعات همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را وارد کنند. از طرفی، در صورتی که همسر فرد، متولد کشور ایران یا ترکیه باشد، به واسطه آنکه نام این دو کشور جزو کشور‌های مجاز است، در صورتی که همسر پاسپورت معتبر کشور محل تولد خود را داشته باشد، ثبت نام آنها دو شانسه انجام خواهد شد.

به بیان بهتر، در صورتی که همسر متولد کشور ایران باشد، باید حتما پاسپورت ایرانی داشته باشد. در این صورت یک بار هم فرآیند ثبت نام از طرف همسر صورت خواهد گرفت و جزو قرعه کشور ایران به حساب خواهد آمد. از آنجایی که ثبت نام به صورت متاهلی صورت می‌گیرد، در صورت برنده شدن مرد یا زن، گرین کارت به آنها و فرزندان زیر 21 سالشان نیز تعلق خواهد گرفت.

در صورتی که همسر فرد متولد کشور ترکیه باشد، برای ثبت نام شانس دوم، باید حتما پاسپورت کشور ترکیه را در اختیار داشته باشد. در این صورت ثبت نامی که از سمت همسر صورت می‌گیرد، جزو شانس کشور ترکیه محسوب خواهد شد. با این حال در صورت برنده شدن همسر، گرین کارت به زوج او و فرزندان زیر 21 سال نیز تعلق خواهد گرفت.

توجه داشته باشید که اگر والدین قصد ثبت نام لاتاری را داشته باشند، اطلاعات فرزندان زیر 21 سال باید وارد شود. در صورتی که فرزند بین 18 تا 21 سال سن داشته باشد، علاوه بر این که از شانس والدین خود بهره می‌برد، می‌تواند یک شانس مجزا نیز داشته باشد. این در حالی است که فرزندان بالای 21 سال حتما باید به صورت مستقل در لاتاری ثبت نام کنند.

مزایای ثبت نام لاتاری در استانبول

به واسطه آنکه ایرانیان بسیار زیادی در شهر استانبول سکونت دارند، محل کار آنها نیز اغلب در همان شهر است. از همین رو، بسیاری از شرکت‌های ایرانی شعباتی را در این شهر دایر کرده‌اند. بنابراین برای ثبت نام لاتاری، می‌توان به شرکت‌هایی که در شهر استانبول در این زمینه فعالیت می‌کنند مراجعه کرد.

از آنجایی که این شرکت‌ها توسط کادر ایرانی اداره می‌شوند، در صورتی که به آنها مراجعه شود، می‌توان به زبان فارسی با آنها سخن گفت و اطلاعات را به زبان فارسی وارد کرد.

از طرفی، چون سفارت کشور آمریکا در کشور ترکیه وجود دارد، در صورتی که فرد برنده شود، می‌تواند به راحتی امور مربوط به مصاحبه خود را در کشور ترکیه پشت سر بگذارد و از هزینه‌های مربوط به پرواز‌های بین‌المللی اجتناب کند.

منبعکارت سبز

 

برچسب ها : دریافت ویزای آمریکا,ثبت نام لاتاری در ترکیه,ثبتنام لاتاری در استانبول

 

ارسال نظر: