کدخبر: 15910

خریدار ضایعات آهن تناژ بالا

 

در این بخش از مقاله می خواهیم یک سری اطلاعات درباره خریدار ضایعات آهن تناژ بالا در اختیارتان قرار دهیم. مراکز خریدار ضایعات آهن تناژ بالا نقش بسیار مهمی را در چرخه اقتصاد کشور تعیین می کنند چرا که هدف اصلی اقتصاد چرخشی یا دورانی، کاهش تولیدات ضایعات و افزایش طول عمر مفید منابع طبیعی می باشد. این مراکز با انجام عملیات بازیافت، به بازگرداندن منابع به طبیعت و استفاده مجدد کمک می کنند. در ادامه به ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه می پردازیم و در صورت نیاز به خرید و فروش ضایعات، به سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید.

 

خریدار ضایعات آهن تناژ بالا

آن دسته از ضایعاتی که دارای وزن زیادی هستند به عنوان ضایعات تناژ بالا محسوب می شوند. مراکز خریدار ضایعات آهن تناژ بالا در سراسر کشور در حال فعالیت می باشند. اینگونه مراکز می بایست مدارک و مشخصات لازم را جهت خرید ضایعات تناژ بالا را دارا باشند، زیرا ارزش ضایعات تناژ بالا هم از لحاظ مادی و چه از لحاظ کمک به چرخه اقتصادی کشور، بسیار بالا است. در حال حاضر در جامعه کنونی،‌ ‌با حجم بسیار زیادی از ضایعات تناژ بالا روبه رو هستیم. به طور معمول در عملیات ساخت و ساز ساختمان، کشتی سازی، و راه آهن انواع ضایعات تناژ بالا باقی می‌ ماند.

از جهت دیگر با روی کار آمدن تکنولوژی های نوین، ضایعات می‌ توانند در طول مراحل خاصی مجددا به یک محصول جدید و پرکاربرد تبدیل شوند و در صنایع مختلف حمل ونقل بکار می روند.

یک سری قطعات نظیر انواع مختلف سر تیرآهن، ورق‌ های ضخیم، تکه نبشی و موارد این چنینی در دسته بندی آهن قراضه ویژه جای می‌ گیرند. قیمت و فروش ضایعات آهن تناژ بالا در واقع به نوع ضایعات بستگی دارد. میزان بازدهی و سرعت کار ذوب آهن قراضه ویژه و سوپر ویژه به علت سطح کیفی بالا و یکسان بودن اندازه و ترکیبات شیمیایی، بالاتر از دیگر ضایعات آهنی است، چرا که در بسیاری از مواقع شرکت‌ ها و کارخانه‌ های فولادسازی با وجود قیمت بالاتر، خرید آن را ترجیح می دهند.

نحوه جمع آوری ضایعات آهن تناژ بالا

ضایعات آهن تناژ بالا یکی از انواع مختلف مواد بازیافت پذیر است. نیاز است اشاره شود که در تمامی صنایع اینگونه مواد بازیافتی یافت می شود اما تنها تفاوت آن با زباله‌ های دیگر ارزش آن می باشد، به نحوی که دیگر زباله‌ ها و ضایعات از ارزش پولی چندان زیادی برخوردار نیستند. تمامی واحدهای بازیافتی‌، قیمت ضایعات را به واسطه مراجع مخصوص باخبر می شوند و سپس مشغول به جمع‌ آوری ضایعات آهن می‌ شوند.

8

همچنین این شرکت‌ ها ابتدا این قطعات تناژ بالا را در کوره ذوب می‌ کنند و سپس در مراحل بعدی این ضایعات را با قیمت تصویب شده در سراسر کشور به تولید کنندگان به فروش می‌ رسانند. بعضی از مراکز خریدار ضایعات آهن تناژ بالا در زمینه صادرات ضایعات نیز فعالیت دارند و این ضایعات را به خریداران کشورهای خارجی صادر می‌ کنند. همچنین قیمت ضایعات آهن یا هر نوع ضایعات دیگری بر طبق واحد کیلوگرم سنجیده می شود.

انواع مختلف ضایعات آهن تناژ بالا

در ابتدا نیاز است نکته ای توضیح داده شود که انواع ضایعات آهن را می‌ توان به تعداد دفعات زیاد تحت پروسه های فرآوری قرار داد و بیشترین سهم استفاده از ضایعات آهنی صنایع و کارخانه‌ های فولاد را از آن خود می کنند. ممکن است این دوگانگی برای برخی از افراد ایجاد شود و تفاوت دو کلمه زائدات و ضایعات را ندانند. ضایعات در واقع موادی هستند که گاهی اوقات پس از مرحله تولید ویژگی‌ هایشان متناسب با استانداردهای لازم نیست و کنار گذاشته می‌ شوند، اما زائدات به پسماندهای مواد تولید شده گفته می‌ شود.

انواع مختلف ضایعات آهن تناژ بالا را می‌ توان به چندین طریق تقسیم بندی کرد. در تعریف انواع مختلف ضایعات آهن، دو نوع قراضه داخلی و خارجی وجود دارد که منظور از ضایعات داخلی موادی می باشد که در زمان فولاد سازی تولید می‌ شوند و منظور از ضایعات خارجی موادی است که خارج از مراحل تولید بدست می آیند.

9

همچنین می توان ضایعات آهن را به دسته فلزی و غیر فلزی تقسیم بندی کرد. ضایعات فلزی آن دسته از ضایعاتی است که ترکیبات آنها از جنس آهن است و ضایعات غیر فلزی نیز ضایعاتی هستند که از مشتقات آهن ایجاد و بدست می آیند. به صورت کلی تعدادی از ضایعات آهن مفید و کاربردی هستند و تعدادی دیگر غیر مفیدند. به این صورت که ضایعات آهن مفید دارای قابلیت بازیافت و مصرف مجدد هستند.

در مقابل ضایعات آهن غیر مفید دارای قابلیت بازیافت نیستند و در نتیجه هیچ گونه سودی نیز با خود به همراه نخواهند داشت. ضایعات آهن از لحاظ کیفیت شامل سطوح گوناگونی می باشند و با اسامی مختلفی مانند ضایعات آهن ویژه و سوپر ویژه، ضایعات آهن درجه یک، درجه دو، درجه سه و ... نام گذاری می‌ شوند.

مهمترین کاربرد ضایعات آهن

کلیه مواد دور ریختنی نظیر زباله ها و ضایعات حاصل از فلزات و آهن آلات فرسوده موجب وارد شدن آسیب های جدی به محیط زیست می‌ شود. وقتی که یک زباله فلزی را داخل سطل زباله یا محیط پیرامون خود می اندازیم، این زباله به مرور در زمین دفع می‌ شود اما آسیب های جدی به محیط زیست وارد می‌ کند. در حال حاضر راهکارهای خاصی جهت رفع این مشکلات پدید آمده اند، به همین دلیل شرکت های بازیافت این زباله ها را از مردم دریافت می کنند و با از بین بردن کلیه مواد شیمیایی مضر و ذوب کردن، آنها را به تولید کنندگانی که قصد تولید آهن دارند تحویل می دهند.

ضایعات آهن فرسوده در صنایع تزئینی، مکان های عمومی نظیر پارک ها، اماکن تفریحی استفاده می شوند و بعضی از افراد در کار چوب و مبلمان سازی نیز از آنها استفاده می کنند. کاربرد ضایعات آهن فرسوده در تولید باتری نیز نقش مهمی را ایفا می کند و تولیدکنندگان بخاطر قیمت ارزان و مقرون به صرفه بودن ضایعات آهن از آنها در تولیدات استفاده می‌ کنند.

10

اصلی ترین مزیت بازیافت ضایعات آهن، نجات محیط زیست است. این ضایعات با ذوب شدن از انواع مختلف آلودگی ها نظیر آلودگی هوا و ... جلوگیری می کنند. هر تن فولادی که از آهن فرسوده به دست آید، در مصرف آهن و زغال سنگ بسیار صرفه جویی می کند. قیمت ضایعات آهن به عوامل گوناگونی بستگی دارد و بر این اساس قیمت آن ها نیز بسیار متغیر است.

عوامل مختلفی مانند مکان و زمان خرید و فروش، قیمت روز بازار، انواع آهن قراضه ها، توافق فروشندگان و خریداران ضایعات آهن، تعیین نمودن قیمت توسط سایت های اینترنتی، میزان زنگ خوردگی ضایعات در برآورد قیمت ضایعات آهن بسیار  تاثیر گذار است. در حال حاضر با گسترش شبکه های اینترنتی در بسیاری از نقاط کشور می توان به شکل اینترنتی اقدام به خرید ضایعات آهن کرد.

کلام آخر

در این بخش از مقاله به توضیح خریدار ضایعات آهن تناژ بالا پرداختیم و تمام تلاش خود را کردیم که اطلاعات مفیدی را درباره انواع مختلف ضایعات تناژ بالا، نحوه جمع آوری ضایعات آهن تناژ بالا و مهمترین کاربرد آنها در اختیارتان قرار دهیم. همچنین تشکر می کنم از همه شما عزیزان که تا پایان مقاله همراه ما بودید و خواهشمندم در صورت نیاز به دریافت مشاوره و خرید و فروش ضایعات آهن به سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید.

 

ارسال نظر: