کدخبر: 16368

روغن نارگیل برای سوختگی پوست

 

آیا می دانستید روغن نارگیل برای سوختگی پوست مفید است؟ آیا از این موضوع مطلع بودید که از روغن نارگیل می توان به عنوانی درمانی طبیعی برای رفع سوختگی پوست استفاده کرد؟ در این مقاله می خواهیم از سیر تا پیاز به توضیح روغن نارگیل و خاصیت هایی که دارد بپردازیم؛ پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

درباره روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از روغن های گیاهی پر استفاده است که برای موارد مختلفی می توان از آن استفاده کرد؛ این روغن به سبب مزایای زیادی که دارد این روزها به مرکز توجه افراد مختلف برای خرید این روغن تبدیل شده است.

پوست صورت و بدن انسان زمانی که در معرض نور مستقیم آفتاب قرار می گیرد ممکن است دچار سوختگی شود. رفع این سوختگی یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی که پوستی حساس دارند، است. داروهای شیمیایی و گیاهی مختلفی وجود دارند که برای رفع آفتاب سوختگی می توان از آن ها استفاده کرد. در این مقاله می خواهیم از یک معجزه ای به نام روغن نارگیل برای رفع سوختگی پوست صحبت کنیم.

فواید نارگیل

از مهم ترین فواید روغن نارگیل برای سوختگی پوست است؛ اما این پایان ماجرا نیست چرا که این روغن دوست داشتنی فواید بسیار دیگری نیز دارد که به توضیح آن ها می پردازیم.

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که این روزها بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. برای جلوگیری از ریزش مو داروها و درمان های بسیار وجود دارد. به جرئت می توان گفت استفاده از روغن نارگیل می تواند از ریزش موها جلوگیری نماید؛ علاوه بر این مورد استفاده از این روغن باعث استحکام ریشه و ساقه مو می شود.

دیگر خاصیت مهم روغن نارگیل را می توان مرطوب نگه داشتن پوست صورت و بدن دانست. با استفاده از این روغن می توانید صورتی صاف، نرم و بدون هیچ گونه لکی داشته باشید.

چطور نارگیل می تواند باعث رفع آفتاب سوختگی شود؟

به سبب ترکیباتی که روغن نارگیل دارد نه تنها باعث رفع آفتاب سوختگی می شود بلکه برای جلوگیری از عفونت نیز می تواند موثر واقع شود. استفاده از این روغن می تواند پوست را مرطوب نگه دارد و باعث ترمیم سوختگی های دائمی و موقت شود.

به صورت کلی 3 نوع سوختگی داریم که در سوختگی نوع 1 ما شاهد کم ترین درجه سوختگی پوست هستیم اما در سوختگی نوع 3 بیمار گاهی باید در بیمارستان بستری شود تا روند درمانی را طی نماید.

یکی از راه های درمان سوختگی 1 و 2 استفاده از روغن نارگیل است. این روغن باعث می شود تا ناحیه ای از پوست که دچار سوختگی شده است نرم و مرطوب شود؛ همچنین از ایجاد عفونت نیز جلوگیری می کند.

برای سوختگی نوع 3 پیشنهاد می شود که به صورت خودسر از روغن نارگیل استفاده نکنید چرا که این نوع سوختگی یک تهدید برای سلامتی انسان می باشد. بهتر است برای درمان سوختگی نوع 3 به پزشک مراجعه و با او مشورت نمایید.

اغلب افرادی که دچار سوختگی می شوند سوزش و درد بسیاری را دارند. استفاده از روغن نارگیل می تواند این درد و سوزش را تا حد زیادی کاهش دهد.

برای درمان سوختگی خود کافیست کمی از روغن نارگیل را بر روی ناحیه سوخته شده بریزید. برای انجام این کار محدودیتی ندارید و می توانید به کرات پوست خود را به این روغن آغشته نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به فوایدی که روغن نارگیل برای سوختگی پوست دارد اشاره شد. با استفاده از این روغن می توان روند درمان سوختگی پوست را تسریع داد. برای انجام این کار کافیست چند قطره از روغن اسطوخودوس را با روغن نارگیل ترکیب کرده و بر روی پوست خود قرار دهید.

 

ارسال نظر: