کدخبر: 16573

کدام سریال های ایرانی را در فیلیمو ببینیم

 

 

تماشای فیلم سریال همیشه از اصلی ترین سرگرمی های بشر بوده و هست. از تماشای فیلم روی پرده سینما گرفته تا دنبال کردن سریال ها در تلویزیون، سهم بزرگی از سرگرمی ها و دورهمی های خانوادگی و دوستانه دارد.

 

ما ایرانی ها اما چه داخل کشور باشیم و چه خارج، علاقه زیادی به دنبال کردن سریال های ایرانی داریم، چرا که در این سریال ها هویت جمعی و فرهنگی خود را پیدا می کنیم، آن را به چالش می کشیم یا حتی می آموزیم. حال که تلویزیون رقیب بزرگ و جدیدی به اسم شبکه نمایش خانگی پیدا کرده، تنوع فیلم و سریال های ایرانی هم بیشتر شده و اکثراً شاهد بالا رفتن کیفیت آن ها هستیم. یکی از این شبکه های نمایش خانگی فیلیمو است که بیننده را با تنوع بی نظیری از فیلم و سریال خارجی و ایرانی، مستند و انیمیشن و غیره سرگرم می کند. اما چه فیلم هایی ارزش دیدن دارد؟ یا اینکه کدام سریال های ایرانی را در فیلیمو ببینیم بحث دیگری است که در مطلب امروز می خواهیم به آن بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا 2 سریال محبوب که هم اکنون در حال پخش است و حتماً اسم آن به گوشتان خورده را معرفی، نقد و بررسی کنیم.

 

سریال های ایرانی که ارزش دیدن دارند

سریال های زیادی هم اکنون در حال پخش است و بیننده قدرت انتخاب زیادی دارد. به خصوص که شبکه های نمایش خانگی مثل نماوا و فیلیمو و ... هم وارد عرصه رقابت شده اند و دست مخاطب ایرانی را در انتخاب باز گذاشته اند! اما در این لیست بلند بالا کدام سریال ایرانی ارزش دیدن دارد؟ با وجود اینکه دیدن سریال و تعقیب کردن قسمت به قسمت آن برای هر بیننده ای خوشایند و لذت بخش است اما آیا نباید نسبت به وقت و ذهنمان ارزش قائل باشیم و خوراک خوبی برای روحمان انتخاب کنیم؟ قطعاً همینطور است. بنابراین لازم دیدیم تا در مطلب امروز دو سریال جدید محبوب که تازگی از آن ها بسیار می شنویم و به نظر می رسد محبوبیت زیادی بین ایرانی ها پیدا کرده اند را به شما هم معرفی کنیم. سریال یاغی که داستان پسر جوان کشتی گیری است که در مسیر عشق و علاقه اش ما را همراه خود می کند و سریال بی گناه که بیننده را به دنیای رازآلود یک عشق قدیمی می برد. هر دو این سریال های ایرانی از پلتفرم فیلیمو در حال پخش است و هر دو نیز با اقبال عمومی مواجه شده است. در ادامه با خلاصه داستان و نقد و بررسی هر دو سریال بیشتر آشنا می شویم:

 

1. سریال یاغی

به نظر می رسد که این سریال ارزش دیدن داشته باشد، چرا که برگرفته از رمان است و طبق آمار دنیای سینما و تلویزیون، فیلم و سریال هایی که برگرفته از رمان و داستان باشند معمولاً کیفیت بالایی دارند. این سریال برگرفته از رمان سالتو نوشته مهدی افروزمنش است.

 

در این رمان با پسری به نام سیاوش رو به رو هستیم که کشتی گیر است و در یکی از محله ‌های فقیرنشین پایتخت زندگی می کند. بزرگ‌ترین علاقه‌ این پسر 16 ساله داستان، رفتن به باشگاه و کشتی گرفتن است، اما مشکلات مالی سد راهی در برابر رسیدن به آرزو ها و رویایش است. از بخت خوب یا بد سیاوش، درست زمانی که به اهدافش نزدیک می شود دو نفر با پیشنهاداتی عجیب به سراغش می ‌روند. نویسنده این اثر تمام تلاشش را کرده تا وضعیت قشر فرودست و فقیر جامعه را به تصویر بکشد.

فیلمنامه سریال یاغی هم به همین ترتیب ژانر اجتماعی دارد و با ترسیم وضعیت سخت اجتماعی و مشکلات مناطق فقیر کشور بیننده را به چالش می کشد. شخصیت اول این سریال جاوید، با بازی بی نظیر علی شادمان؛ عاشق کشتی است و همین عشق به کشتی را به بینندگان و طرفدارانش هم سرایت داده است. همانطور که در اخبار می بینیم بعد از پخش سریال یاغی از فیلیمو، تعداد ثبت نام های کلاس کشتی بیشتر شده و به نظر می رسد از این رو تاثیر خوبی روی جوانان ایرانی داشته است. عشق جاوید و ابرا قسمت دیگری از خط داستانی این سریال ایرانی است، عشقی که موانع بی شماری دارد و جاوید را بالاجبار  وادار به دویدن سمت اهدافش می کند. درست همانند رمان سالتو، جاوید نیز در پیچ و خم داستان با دو شخصیت اصلی دیگر این سریال، به نام بهمن و طلا با بازی درخشان پارسا پیروز فر و طناز طباطبایی روبرو می شود. این اتفاق نوید روزهای بهتری را برای جاوید داستان ما رقم می زند، اما آیا واقعاً چنین است؟ باید سریال را دید و قضاوت کرد.

این سریال ایرانی که هم اکنون فصل 1 آن تمام شده، هر پنجشنبه ساعت ۸ صبح از پلتفرم آنلاین فیلیمو پخش می شود. داستان این سریال به وضوح تمام نشده و بنابراین باید منتظر فصل دوم سریال یاغی باشیم؛ هر چند که خبری از پخش مجدد این سریال فعلاً در دست نیست. اما از سوی منتقدان نظرات جالب در مورد یاغی می خوانیم، نظراتی که بیشتر مثبت هستند اما نقد های منفی هم به این سریال وارد است. کند پیش رفتن داستان یکی از این نقد هاست، ریتم داستان گاهی دچار مشکل می شود و قسمت هایی از فصل 1 هستند که بیننده را کسل می کند. از سوی دیگر با اینکه موضوع سریال اجتماعی است اما به نظر می رسد کارگردان این سریال، محمد کارت به خوبی به آنها نپرداخته. مخاطب یک ژانر اجتماعی از محمد کارت که پیش از این سوابق درخشانی مثل فیلم شنای پروانه و مستندهای کم نظیری در مورد دزدی، اعتیاد و غیره کارنامه اش دارد؛  انتظار بیشتری دارد. اما با این وجود در تجربه ساخت سریال چندان هم نا موفق نیست، هر چه باشد مانند سریال بی گناه فیلیمو، این سریال نیز ارزش دیده شدن دارد.

 

2. سریال بی گناه

روزهای اولی که سریال بی گناه از فیلیمو پخش شد، به اشتباه تصور می شد که این سریال ادامه سریال موفق دیگری به نام هم گناه است، اما بعدها مشخص شد که یک تشابه اسمی است و بس. مهران احمدی، مصطفی و محسن کیایی مثلث ساخت این سریال را تشکیل می دهند.

 

سریال درام و عاشقانه ای که دهه 60 را به امروز وصل می کند، آن هم از طریق نخ هایی که بی شباهت به راز نقش های این سریال نیستند. در پس ظاهر و چهره تمام نقش های سریال رازهایی نهفته است که نویسنده و کارگردان آن ها را یک به یک نمایش می دهد و از این طریق بیننده را پای تلویزیون میخکوب می کند. سریال بی گناه نیز درست مانند سریال یاغی با استقبال خوب بیننده ها مواجه شد. هرچند که منتقدان نظر متفاوتی به این سریال دارند و از وجود نقص هایی در کارگردانی و داستان آن خبر می دهند.

داستان سریال بی گناه فیلیمو که داستان خانواده ای سرشناس است با روابطی پیچیده، داستان عشق فراموش شده بهمن و فروغ با بازی خوب محسن کیایی و شبنم مقدمی، داستان نوجوان های سریال که غرق در دنیای خامی خود هستند. نام بازیگران خوب دیگری مثل ویشکا آسایش، مهرانه مهین ترابی، رویا تیموریان، مسعود رایگان و آتیلا پسیانی نیز به چشم می خورد.

به نظر می رسد که داستان اصلی پر قصه است و برای مخاطبی که برملا شدن راز و داستان های پیچیده را دوست دارد، این سریال سریالی است که ارزش دیدن دارد. اما منتقدان نظر دیگری در این رابطه دارند، آنها این پر قصه بودن را دلیل اصلی کارگردانی ضعیف مهران احمدی می دانند.  به کارگردانی او خرده می گیرند و نظرشان این است که شاید اگر فقط کارگردانی می کرد و در این سریال بازیگر نبود، وظایف خود را بهتر انجام می داد. گاهی حتی این پر قصه بودن هم بیننده را به دنبال ادامه داستان نمی کشد و دیالوگ های غیر طبیعی هم ضعف کار را نشان می دهند. در هر حال شاید بهتر است زمان بیشتری به سریال بی گناه داد تا بتواند خودش را به منتقدان هم نشان دهد و آنها را هم مانند مخاطبانش راضی کند. سریال بی گناه را می توانید یکشنبه ‌ها، ساعت 8 صبح از فیلیمو تماشا کنید و از آن لذت ببرید.

 

در آخر

جمع خانوادگی و دوستانه با دیدن سریال و فیلم است که می چسبد، مخصوصاً اگر پای سریال های ایرانی در میان باشد. دنبال کردن داستان های عاشقانه و اجتماعی آن هم هفته به هفته لذت زیادی برای بینندگان دارد و حالا به لطف شبکه های نمایش خانگی بازار آن رونق گرفته است. شبکه های نمایش خانگی مثل فیلیمو، نماوا، فیلم نت و غیره دست بیننده را در انتخاب فیلم و سریال ایرانی و خارجی باز می گذراند و فرصت یک دوره همی لذت بخش را برای جمع های خانوادگی و دوستانه فراهم می کنند. دو سریال محبوب این روزها را در این مطلب معرفی کردیم ، اما نظر شما چیست؟ آیا این سریال های ایرانی ارزش دیدن را دارند؟

 

ارسال نظر: