کدخبر: 16654

مرگ کارگران در هوای سرد

 

سرما برای بسیاری از کارگران یک خطر برای سلامت شغلی است. اگر شغل شما ایجاب می کند که در هوای سرد بیرون کار کنید، برای شما بسیار مهم است که نه تنها با تجهیزات مناسب برای در امان نگه داشتن شما از خطرات شغلی آماده باشید، بلکه با لباس کار مناسب فصل سرما نیز برای در امان ماندن از خطرات آماده باشید. اگرچه OSHA استاندارد خاصی ندارد که کار در محیط های سرد را پوشش دهد، کارفرمایان موظفند شغل و محل کار را برای کارگران فراهم کنند که عاری از خطرات شناخته شده، از جمله خطرات مربوط به آب و هوای زمستان، که باعث ایجاد یا احتمال ایجاد آن می شود. مرگ یا آسیب جسمی جدی به کارگران است.

OSHA آموزش جزئیات در مورد ، خطرات محل کار، حقوق قانونی کارگران، مسئولیت های کارفرما، و نحوه ثبت شکایت را ارائه می دهد. گزارش مرکز ملی آمار سلامت نشان می دهد که سرمای زمستان بیشتر از گرمای تابستان آمریکایی ها را می کشد. سالانه حدود 2000 نفر به دلایل مربوط به آب و هوا جان خود را از دست می دهند. از این جمعیت، 63 درصد از مرگ و میرها ناشی از قرار گرفتن در معرض سرما ویا هیپوترمی است، در حالی که تنها 31 درصد به قرار گرفتن در معرض گرما مانند گرما یا سکته خورشیدی نسبت داده می شود.

انواع استرس سرماخوردگی

مانند استرس گرما، کارمندانی که تحت تأثیر استرس سرما قرار می گیرند نیاز به مراقبت های پزشکی دارند. CDC  انواع زیر را از استرس سرما شناسایی کرده است:

هیپوترمی زمانی رخ می دهد که بدن گرمای بیشتری از آنچه می تواند تولید کند از دست بدهد. یک کارگر مبتلا ممکن است بلرزد و خسته یا گیج به نظر برسد. با بدتر شدن وضعیت، لرز ممکن است متوقف شود. نبض و تنفس کارگر ممکن است کند شود و پوست او آبی شود.

سرمازدگی زمانی رخ می دهد که اعضای بدن واقعاً یخ بزنند. اغلب انگشتان دست، انگشتان پا، بینی، گوش ها، چانه و گونه ها را درگیر می کند. ناحیه آسیب دیده ممکن است رنگ پریده یا مایل به آبی شود و ممکن است بی حس یا گزگز شود.

ترانشه پا در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض رطوبت و دمای سرد، اما نه یخ زدگی ایجاد می شود. کارگر ممکن است بی حسی، گزگز یا قرمزی را تجربه کند. ممکن است تاول یا خونریزی رخ دهد. موارد شدید ممکن است منجر به قانقاریا شود. این وضعیت همان قسمت های بدن را تحت تأثیر سرمازدگی قرار می دهد. ناحیه آسیب دیده ممکن است قرمز و خارش دار باشد. ممکن است تاول یا زخم ایجاد شود.

انواع مشاغل در معرض خطر قرار گرفتن در معرض سرما:

  • پرسنل زمینی فرودگاه
  • ورزشکاران، به ویژه در کنار زمین
  • تعمیر و سوخت رسانی خودرو
  • رانندگی با اتوبوس و تاکسی
  • ساخت و ساز و تخریب
  • نگهبانان عبوری
  • دامپروری
  • ماهیگیری و غواصی
  • یخ سازی
  • ورود به سیستم
  • دریایی
  • بسته بندی گوشت، غذای تازه و منجمد
  • حفاری معدن، نفت و گاز
  • پلیس، آتش نشانی و اورژانس
  • ارسال پستی و سایر موارد
  • خمیر و کاغذ
  • راه آهن و باربری
  • تعمیر جاده
  • پیست های اسکی و سایر تفریحات در فضای باز
  • حذف برف و زباله
  • تعمیر آب و برق

لباس و تجهیزات محافظ شخصی در هوای سرد

لباس پوشیدن مناسب برای جلوگیری از استرس سرماخوردگی بسیار مهم است. لباس پوشیدن مناسب برای سرما بستگی به مدت زمانی که بیرون خواهید بود، مرطوب یا خشک بودن شرایط و درجه حرارت سرد است. طبق گفته OSHA ، پوشیدن سه لایه بهترین محافظت را برای قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در زمستان فراهم می کند. هنگامی که نمی توان از محیط های سرد یا دما اجتناب کرد، لباس ها و تجهیزات محافظ در هوای سرد زیر به محافظت از کارگران در برابر استرس سرما کمک می کند:

14

 

  • لباس: حداقل سه لایه لباس گشاد بپوشید. لایه بندی عایق بهتری را فراهم می کند. یک لایه داخلی از پشم، ابریشم یا مصنوعی (پلی پروپیلن) برای دور نگه داشتن رطوبت از بدن. لباس های حرارتی، پشم، ابریشم یا پلی پروپیلن، لایه های داخلی لباس که گرمای بدن را بیشتر از پنبه نگه می دارد. یک لایه میانی از پشم یا مصنوعی برای ایجاد عایق حتی زمانی که خیس است. یک لایه محافظ بیرونی باد و باران که اجازه می دهد تا مقداری تهویه برای جلوگیری از گرمای بیش از حد.
  • لباس (لباس گشاد) - لباس های تنگ گردش خون را کاهش می دهد. خون گرم باید به اندام ها منتقل شود.
  • پوشش صورت: ماسک را برای پوشاندن صورت و دهان (در صورت نیاز) استفاده نمایید.
  • پوشش سر: وقتی هوا سرد است، محافظت از سر بسیار مهم است. کلاه از گوش شما در برابر سرما محافظت می کند و گرما را حفظ می کند. ترکیب کلاه و هدبند یا گوش بند اغلب بهتر از کلاه به تنهایی کار می کند زیرا کلاه ها می توانند به راحتی از گوش ها بلند شوند و کارگران در اطراف حرکت کنند.
  • دستکش: صرف نظر از شغل شما، اگر در هوای سرد در خارج از منزل کار می کنید، حتماً باید دستکش بپوشید، اگر نه برای محافظت از دستانتان در برابر کار، برای محافظت از آنها در برابر بیماری های مرتبط با سرما، مانند سرمازدگی .
  • جوراب: اگر می‌خواهید از کفش‌های خود محافظت کنید، پوشیدن یک یا دو جفت جوراب ضخیم توصیه می‌شود. داشتن جوراب اضافی ترجیح داده می شود زیرا جوراب ها در طول روز مرطوب می شوند. جوراب بیرونی باید بزرگتر از جوراب داخلی باشد تا از فشردگی اضافی جلوگیری شود.
  • کفش: کارگران در هوای سرد نیز باید از محافظ کفش مناسب استفاده کنند. هنگامی که کار شامل راه رفتن در آب است، باید چکمه های ضد آب پوشیده شود. چکمه های چرمی را می توان با محصولات خاصی که منافذ سطح چکمه را مسدود نمی کند، درمان و ضد آب کرد. بهترین کفش‌ها، چکمه‌هایی با روکش چرمی با کفی‌های نمدی قابل جابجایی هستند.

5 نکته برای گرم ماندن در یک سایت کار ساختمانی در زمستان

سرما موانعی را برای کارگران در صنعت ساخت و ساز ایجاد می کند که می تواند مانع عملکرد و بهره وری در محل کار شود و در عین حال سلامت و ایمنی فرد را نیز به خطر بیندازد. در ادامه پنج راه عالی برای کارگران برای گرم ماندن در سایت های کار ساختمانی آورده شده است.

1. لایه ها و لایه های بیشتر

یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای گرم ماندن، لایه‌بندی لباس‌ها است. استاندارد لایه بندی داشتن 3 نوع لایه است. لایه پایه ، لایه میانی و یک لایه بیرونی . این استراتژی لایه‌بندی ثابت شده است که به شما کمک می‌کند در سخت‌ترین محیط‌ها گرم نگه دارید.

  • لایه پایه (لباس زیر) : شروع با یک لایه پایه یا مواد حرارتی یک راه عالی برای اطمینان از اینکه بدن شما چیزی نزدیک به پوست دارد که گرمای طبیعی بدن شما را نزدیک خود نگه می دارد و همچنین اجازه می دهد رطوبت از پوست شما خارج شود و به پارچه لباس شما برسد. رطوبت و عرق مستقیماً روی پوست شما یک دستور العمل برای یک روز سرد در محل کار است، بنابراین مطمئن شوید که با سرمایه گذاری در برخی از مواد حرارتی با کیفیت بالا که رطوبت را از بین می برند، از این امر جلوگیری کنید.
  • لایه میانی (عایق) : لایه میانی برای حفظ گرمای طبیعی بدن شما بسیار مهم است. عایق‌هایی که یک ژاکت نازک فراهم می‌کند باعث می‌شود که هیچ یک از گرمای تولید شده بدن شما از بدن خارج نشود.
  • لایه بیرونی (لایه پوسته) : لایه بیرونی و/یا پوسته به این منظور است که شما را از عوامل مستقیمی که آب و هوا می تواند به شما پرتاب کند از جمله برف، باران و باد محافظت کند. پوسته های معمولی ضد آب هستند و برای قدرت های مختلف باد رتبه بندی می شوند. به این فکر کنید که بدون پوسته خوب، بدون هیچ زرهی وارد نبرد می شوید.

 

2. سر و پای خود را فراموش نکنید

از ابتدا به ما گفته شده است که شما مقدار زیادی گرمای بدن را از طریق سر و پاهای خود از دست می دهید. اگرچه ما هیچ داده ای برای اثبات این موضوع نداریم، اما هنوز هم باید قبل از رفتن به محل کار آن را در نظر گرفت. فراموش کردن سرپوش مناسب می تواند آسان باشد زیرا هر روز نیست که ما با یک حبوبات یا چیزی که سرمان را گرم نگه دارد از خانه خارج می شویم. به همین ترتیب، به راحتی می توان اهمیت چکمه های عایق بندی شده و پوشیدن جوراب های خوب را نادیده گرفت که به طور خاص برای از بین بردن رطوبت از پاهای شما ساخته شده اند تا پاهای شما را خشک و گرم نگه دارند. اگرچه این اقلام ممکن است به اندازه یک ژاکت یا شلوار خوب مهم نباشند، اما ما اغلب اهمیت چیزی را برای گرم نگه داشتن سر و پاهای شما نادیده می گیریم که می تواند منجر به یک روز بد در کار شود.

 

15

3. دستکش های محافظ

دست ها پرکاربردترین قسمت بدن در ساخت و ساز هستند و گرم نگه داشتن آنها بسیار مهم است. اگرچه تمایل بسیاری از کارگران این است که دستکش های خود را درآورند و به کار خود ادامه دهند، اما این تنها شانس سرمازدگی را افزایش می دهد. پیدا کردن نوع مناسب دستکش سبک می تواند به کارگران کمک کند دست های خود را گرم نگه دارند. اگر باز هم جواب نداد، آستر دستکش گزینه دیگری است که ممکن است در نظر بگیرید. موثرترین راه برای گرم نگه داشتن دست ها استفاده از دستکش است و ترکیب آستر دستکش با دستکش برای استراحت یا استراحت در سرما ایده آل است.

 

4. گرمکن جیبی/دستی

اگرچه دستکش ها مؤثرترین راه برای ایمن نگه داشتن دستان شما در برابر عوامل هستند، همیشه نمی توان تجهیزات را با آنها کار کرد. جایگزینی که ممکن است در نظر بگیرید استفاده از گرمکن های جیبی/دستی برای گرم نگه داشتن دستانتان است. گزینه های زیادی برای این کار وجود دارد، از جمله دستگاه های یکبار مصرف، قابل شارژ یا قابل شارژ که معمولاً می توانید از خواربار فروشی یا فروشگاه لوازم ورزشی محلی خود خریداری کنید. سرمایه گذاری کمتر از 30 دلار معمولاً می تواند یک زمستان کامل را پشت سر بگذارد.

 

5. انرژیک بمانید

وقتی هوا سرد است، غریزه طبیعی بدن شما این است که گرما را افزایش دهد. از آنجایی که بدن شما برای گرم نگه داشتن شما گرما تولید می کند، نسبت به یک روز معمولی انرژی بیشتری مصرف می کند و کالری بیشتری می سوزاند. بسیار مهم است که بدن خود را با مواد غذایی سالم و پروتئینی تغذیه کنید تا بنزینتان تمام نشود. آوردن چند تنقلات اضافی برای خوردن در طول روز راهی عالی برای اطمینان از اینکه بدن شما می تواند به تولید ادامه دهد و به سرعت خسته نمی شوید، است.

 

 

ارسال نظر: