کدخبر: 16689

ساعت هوشمند چیست و چه کار هایی انجام میدهد ؟

 

 

کارهایی که یک ساعت هوشمند انجام میده (خیلی بیشتر از تلفن همراهتونه!)

 

در حال حاضر ساعت های هوشمند به عضو اصلی دنیای تکنولوژی تبدیل شدن. این ابزار به وسیله ی ویژگی و عملکرد های جدیدی تجهیز شده تا زندگی ما رو راحت تر از همیشه جلو ببره و با اتصال به بلوتوث گوشی موبایل یا تبلت ویندوزی یا اندروید میتونید از امکانات بیشتر بهره مند شوید  اگه بخوام خلاصه بگم، کافیه ساعتی که جیمز باند میپوشید رو بدون امکان پرتاب تیر و اشعه های لیزری تصور کنید.

خب حالا یه ساعت هوشمند دقیقا چه کاری انجام میده؟

ساعت های هوشمند میتونن تمام کارهایی که تلفن های همراه انجام میدن رو به علاوه ی اندازه گیری ِویژگی های بیومتریکی مثلِ ضربان قلب ، سرعت تنفس، اشباع اکسیژن خون و الگو های خواب رو به ما ارائه بدندرضمن تمامی ساعت های هوشمند برای عملکرد الزاما نیازی به تلفن همراه ندارن.

ساعت های قدیمی دقیقا مثل باجه هایِ تلفن در حال انقراض هستن و در حال حاضر بیشتر جنبه ی تزئینی دارن. شما میتونید با مقداری سرمایه گذاری در خرید ساعت هوشمند ارزان ، ابزاری رو میتونید از فروشگاه اینترنتی لپشاپ تهیه کنید که در جنبه های مختلف زندگی به کمک تون بیاد. اگه این مقاله رو تا انتها بخونید متوجه میشید که ساعت های هوشمند چگونه انجام وظایف روزانه ی شما رو راحت تر میکنن.

هدف اصلی یک ساعت هوشمند چیست؟

اولین ساعت های هوشمند در اوایل دهه ی 1990 ارائه شدن و طوری طراحی شده بودن که به عنوان یک کامپیوتر مچی عمل کنن. این ساعت ها میتوانستند اطلاعات رو از کامپیوتر دانلود کرده و در خود ذخیره کنند. سپس ویژگی هایی مثل ثبت تاریخ و هشدار دادن به آن ها اضافه شد. در واقع این ساعت ها ابتدا برای فضانوردان در نظر گرفته شده بودند.

اما این روز ها عملکردشون مقداری متفاوت شده.

هدف اصلی یک ساعت هوشمند چیه؟

علاوه بر نشان دادن زمان، این ابزار سیلِ عظیمی از ویژگی ها رو ارائه میدنبرای مثال میتونن شما رو به اینترنت متصل کنن یا بدون اینکه مجبور بشید تلفن همراهتون رو دربیارید میتونید به تماس هاتون پاسخ بدید.

ساعت های هوشمند در واقع نوعی کامپیوتر دستی محسوب میشن. میتونید اون ها به تلفن های همراه متصل کنید تا به انواعی از اپلیکیشن ها و ویژگی ها دسترسی داشته باشید. همچنین این ابزار شامل سنسور هایی برای تحت کنترل گرفتن تناسب اندام و سلامتی نیز هستن.

قبلا، ساعت های هوشمند به عنوان افزونه ی تلفن های همراه عمل میکردن. اما در حال حاضر میتونید انتخاب کنید که یه ساعت هوشمند مستقل داشته باشید یا اینکه ساعتی رو تهیه کنید که برای عملکرد نیاز به اتصال به تلفن همراه داره.

ویژگی ها و مزایا ساعت هوشمند

ویژگی هایی که در ادامه میان در واقع فقط یک مشت از ویژگی هایی که یک ساعت هوشمند گران قیمت از خودش نشون میده رو بیان میکنن.

دریافت اعلان ها

هرگونه آپدیت برای تلفن همراه، تماس ها، اعلان های فضای مجازی و ایمیل به وسیله ی ساعت های هوشمند نشون داده میشن.

فرمان های صوتی

این ساعت ها دقیقا به مانند تلفن های همراه میتونن برنامه ریزی بشن تا از صدای شخص به عنوان یک دستور مشخص استفاده کنن. برای مثال انجام سرچ در گوگل، پیدا کردن مسیر ها و یا تنظیم آلارم هشدار برای برخواستن از خواب.

ناوبری GPS

میتونین از این ابزار برای پیدا کردن مسیر ها و یا اندازه گیری مسافت طی شده هنگام دویدن استفاده کنید.

موسیقی

زمانی که نیاز دارید به موسیقی گوش کنید، برای مثال هنگام ورزش کردن یا قدم زدن در پارک، میتونید هدفون رو به ساعت هوشمند متصل کرده و از موسیقی لذت ببرید.

پیدا کردن دستگاه گم شده

برای پیدا کردن دستگاه گم شده هم میتونید از ساعت های هوشمند استفاده کنید. چون این ساعت ها به تلفن متصل میشن، میتونن تلفن رو وادار به زنگ خوردن و لرزش کنن، حتی زمانی که تلفن در حالت بی صدا قرار داره میتونید به وسیله ی این ساعت ها اون رو وادار به فلش زدن کنید تا بتونید به راحتی اون رو پیدا کنید.

پرداخت از راه دور

با استفاده از نرم افزار های پراخت آنلاین در ساعت های هوشمند، دیگه نیازی به استفاده از کارت بانکی یا تلفن همراهتون ندارید و میتونید در هر جایی اقدام به خرید کالا کنید.

تصویر برداری از راه دور

میتونید ساعت هوشمند رو به تلفن همراه متصل کنید و از اون به عنوان یک ریموتِ کنترل کننده یِ دوربین در تصویر برداری استفاده کرده و برای تغییر تنظیمات دوربین از اون بهره ببرید.

کنترل هوشمند خانه

اگه از ویژگی های خانه ی هوشمند استفاده میکنید، ساعت های هوشمند تاثیر جالبی در زندگی شما به جا خواهند گذاشت. تصور کنید از روی دستتون میتونید به انواعی از ویژگی های خونه دسترسی داشته باشید، حتی میتونید به وسیله ی فرمان های صوتی چراغ های خونه رو خاموش کنید.

ویژگی و مزایای ساعت های هوشمند در سلامتی و تناسب اندام

خرید ساعت هوشمند ورزشی | لپشاپ

این ساعت ها ساخته شدن تا همراه خوبی در مسیر تناسب اندام شما باشن. بسیاری از ویژگی هایی که این ساعت ها ارائه میدن در تلفن های هوشمند وجود ندارن. برای مثال این ساعت ها فعالیت های روزانه ی شما رو اندازه گیری میکنن و دارای سنسور هایی هستن که تناسب اندام و سلامتی شما رو زیر نظر میگیرن. در ادامه به برخی از این ویژگی ها میپردازیم:

مانیتور ضربان قلب

این ویژگی به شما اجازه میده تا در هر حالتی ضربان قلبتون رو اندازه گیری کنید، برای مثال هنگام ورزش ، استراحت، قدم زدن و غیره. به لطف این روش میتونید هرگونه اختلال در ضربان قلب رو شناسایی کرده و برای درمان این مشکل اقدام کنید.

نمایشگر فشار خون

این ویژگی تقریبا جدیده و به وسیله ی اون میتونید فشار خون و وضعیت سلامتیِ قلب رو تحت کنترل بگیرید

ردیاب خواب

این ویژگی اطلاعاتی در رابطه با مدت زمان و کیفیت خواب شما ارائه میده. با کمک این ویژگی متوجه میشید چه زمانی به اندازه ی کافی استراحت کردید و همچنین چه زمانی باید به خواب برید یا از خواب برخیزید.

تشخیصِ زمان بیهوشی

بیشتر ساعت های هوشمند از سیستمی استفاده میکنن تا متوجه بشن شما چه زمانی دچار مشکل شدید و هیچگونه پاسخی از خودتون نشون نمیدید. در این هنگام این ساعت ها با اورژانس تماس گرفته و درخواست کمک میکنن. قاعدتا این ویژگی در خانواده هایی که میخوان از اعضای مسن محافظت کنن، یک ویژگی حیاتی محسوب میشه.

شمارشگر کالری

این ساعت ها میتونن به شما نشون بدن که در طول روز چقدر فعال بودید و مقدار کالری مصرفی تون رو تخمین میزنن.

گام شمار

این ویژگی تقریبا در همه ساعت های هوشمند وجود داره و به وسیله ی اون میتونین یک هدف برای خودتون تعیین کنید. برای مثال هر زمان که 8000 قدم پیاده روی کردید ساعت به شما اعلام میکنه که به هدف رسیدید.

ارتفاع سنج بارومتریک

این ویژگی برای اندازه گیری ارتفاع استفاده میشه. این ویژگی زمانی که با دماسنج و قطب نما ترکیب میشه، میتونه برای دونده ها و کوهنوردان بسیار مفید واقع بشه.

ویژگی های ردیابی ورزشی

اکثر ساعت های هوشمند میتونن برنامه ریزی بشن تا نوع خاصی از فعالیت مثل ِدویدن، دوچرخه سواری، بدنسازی و یا شنا رو ردیابی کنن. به وسیله ی این ویژگی میتونین شدت تمرین، تعداد دور ها در یک مسیر و قدم هایی که برداشتید رو دنبال کنید.

آیا می توانید با ساعت هوشمند پیامک ارسال کنید؟چرا ساعت هوشمند بخریم ؟ | لپشاپ

 

آیا میشه با ساعت هوشمند پیام ارسال کرد؟

بله، ساعت های هوشمند میتونن برای دریافت و ارسال پیام استفاده بشناین ابزار ها بسته به نوع متفاوتی که دارن، میتونن با بلوتوث به تلفن همراه شما وصل بشن یا اینکه خودشون به وسیله ی سیمکارتِ پیش فرض پیام ارسال کنن.

دقیقا مانند ارسال پیام ، این ابزار برای برقراری و دریافت تماس های تلفنی هم استفاده میشن. این ویژگی مخصوصا زمانی که در حال ورزش کردن یا قدم زدن هستید مفید واقع میشه چرا که بدون نیاز به خارج کردن تلفن همراه میتونید پیام یا تماسِ موردنظر رو جواب بدید، حتی اگه وقت این کار رو هم ندارید میتونید از پیام های آماده ای که در حافظه ی ساعت وجود داره استفاده کنید و به تماس ها و پیام های دیگران هم پاسخ بدید.

داشتن ساعت هوشمند به این معنیه که نیاز نیست همیشه تلفن همراه رو از جیبتون در بیارید. این ویژگی مخصوصا زمانی که به تلفن همراهتون دسترسی ندارید مثمر ثمر واقع میشه. به علاوه ویژگی فرمان صوتی هم به شما کمک میکنه تا بدون لمس صفحه ی ساعت به تماس و پیام ها پاسخ بدید.

 

آیا ساعت هوشمند برای کار کردن به تلفن نیاز دارد؟

این ساعت ها برای کارکردن نیاز به تلفن همراه ندارن. ویژگی های اصلی این ساعت ها مثل ردیابی فعالیت ها، آلارم ها و تنظیماتِ زمانی نیازی به تلفن همراه ندارن. اما برای انجام کارهایی که به سیمکارت مربوط میشن، مثل تماس های تلفنی و پیامک ها، اگه ساعت هوشمند شما خودش نتونه به LTE یا 5G متصل بشه، باید به یک تلفن همراه وصل بشه.

با اینکه ساعت های هوشمند به طرز خارق العاده ای مفید هستن، اما در حال حاضر نمیتونن کاملا جای تلفن های همراه رو پر کنن مخصوصا به دلیل عمر باتری ای که از خودشون ارائه میدن. این ساعت ها معمولا باتری زیادی ندارن مخصوصا زمانی که از ویژگی های مربوط به سیمکارت استفاده میکنید. خب اگه مشکلی با باتری و صفحه نمایش کوچک ندارید، تقریبا میتونید تلفن همراه رو به وسیله ی یک ساعت هوشمند جایگزین کنید.

ممکنه بگید که در حال حاضر بسیاری از ساعت های هوشمند از صفحه هایی استفاده میکنن که با خورشید تغذیه میشن و ما میتونیم زمان زیادی از اون ها استفاده کنیم، اما بهتره بدونید که حتی اینگونه صفحه ها، زمانی که از ویژگی های ارتباطی و سیمکارتی استفاده میکنید، نمیتونن باتری قابل قبولی ارائه بدن.

طراحی ساعت های هوشمند

خرید ساعت هوشمند | لپشاپ

ساعت های هوشمند در انواعی از استایل ها و طراحی های متفاوت در دسترس هستن. بعضی از اون ها از طراحی های کلاسیک بهره میبرن در حالی که برخی دیگر طراحی های مدرن تر و آینده نگر تری از خودشون ارائه میدن. همچنین میتونید بر اساس سلیقه و فعالیتی که دارید، بند های ساعت رو عوض کنید، چرا که انواع متفاوتی از بند ها برای رویداد های رسمی ، ورزشی و روزمره در بازار موجوده. اکثر این ساعت ها ضد آب هستن و دوام پایداری زیادی از خودشون نشون میدن. در واقع شناگر ها برای اندازه گیری ضربان قلب خود در تمرینات از ساعت های هوشمند استفاده میکنن و بهتره اشاره کنیم که در حال حاضر بسیاری از این ساعت ها برای غواصی در عمق های زیاد نیز معرفی شده اند.

جمع بندی

ساعت های هوشمند ویژگی های خارق العاده ای رو در قالب یک ساعت مچیِ ساده ارائه میدن و شبیه به یک کامپیوتر و یا لپ تاپ کوچک میباشند و با خرید لپ تاپ کوچک (ساعت هوشنمد) میتونن به عنوان دستیار شما در زندگی عمل کنن و زندگی راحتی رو برای شما به ارمغان بیارن. این ابزار های برای انجام وظایف شما شخصی سازی میشن . با خرید ساعت هوشمند کپی یا اصل به این معنیه که برای انجام هرکاری نیاز به تلفن همراهتون ندارید و حتی میتونید اون رو جایگزین تلفن همراهتون کنید.

 

ارسال نظر: