کدخبر: 16822

خرید سیلیکات سدیم و توضیحاتی در این خصوص

 

در این مقاله می خواهیم در خصوص خرید سیلیکات سدیم اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم. با ما همراه باشید.

 

خرید سیلیکات سدیم

سدیم سیلیکات یک ماده غیر آلی معدنی است. همچنین این محصول دارای فرمول شیمیایی Na2SiO3 می باشد. همچنین از این مورد در صنایع مختلف استفاده می شود. صنایعی نظیر:

  • حفاری
  • صابون سازی
  • پلاستیک سازی

و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

سدیم سیلیکات اغلب به صورت پودر های سفید و یا به صورت جامدات شفاف تهیه می شود. این محصول در مقدار های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت سیلیکات گستر اصفهان به عنوان بزرگ ترین تامین کننده مواد شیمیایی محصولات خود را عرضه می کند.

 سیلیکات سدیم چیست؟

این محصول با نام های مختلف در بازار عرضه می شود. نام های مختلفی نظیر متاسیلیکات سدیم، سدیم متا سیلیکات و غیره. دلیل رنگ های مختلف در این ماده وجود آهن در آن می باشد.

خواص سدیم سیلیکات به شرح ذیل می باشد:

این محصول در محلول های خنثی و قلیایی پایدار است. این مواد در محلول های اسیدی با هیدروژن واکنش می دهند. به واسطه این واکنش اسید های سیلیسی تمایل به تجزیه با ژل دی اکسید هیدراته دارند. این محصول با آب گرم تحریک پذیری بالایی دارد. و در نتیجه آن ماده ای شفاف و سخت به نام ژل سیلیکا به دست می آید. این ماده به طور گسترده به عنوان یک ماده خشک شونده استفاده می شود. لازم به ذکر است این مواد در برابر آتش مقاوم می باشند.

در مسیر ترکیب این مواد واکنش ها نسبت SiO2 به Na2O  بالاتر می باشد. غلظت این دو مواد بسیار زیاد می باشد. همچنین میزان چسبناک بودن این دو مورد هم زیاد است. لازم به ذکر است ویسکوزیته محصولی ناشی از ترکیب پلیمر های سیلیکات می باشد. در واقع اتم های سیلیکون و اکسیژن توسط پیوندی به نام کووالانسی به ساختار زنجیره ای که دارای یکی از خواص زیر باشد متصل می شود:

  • ساختار زنجیره دارای بار منفی باشد.
  • حلقه های این ساختار دارای یون های سدیم مثبت باشد.
  • همچنین یون های مثبت این ساختار دارای مولکول آب باشند.

لازم به ذکر است این مواد می تواند به صورت اسپری خشک شود تا دانه های شیشه ای سدیم ایجاد گردد.

این ماده یعنی سدیم سیلیکات شکلی شبیه به پلاستیک مبتنی بر کربن دارد. سدیم سیلیکات مایع، تحت شرایط اسیدی خاصی واکنش نشان می دهد. همین مورد باعث می شود یک ژل شیشه ای سخت ایجاد شود. همین مورد در این مواد باعث می شود این ماده به عنوان عامل باندینگ در محصولات سیمانی نظیر بتن و چرخ های ساینده مورد استفاده قرار بگیرد. سدیم سیلیکات دارای خواص مفید فراوانی می باشد. شاید بتوان گفت مفید ترین خواص این مواد ارزان بودن آن می باشد. همین مورد باعث شده است این مواد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. لازم به ذکر است سیلیکات مایع بسیار ارزان است و در دمای اتاق ذخیره می شود. و اما خبر خوب برای دوستداران طبیعت این مورد می باشد که این ماده غیر سمی است و برای طبیعت و محیط زیست هیچ آسیبی را به همراه ندارد.

 

روش هایی برای تولید سیلیکات سدیم

این مواد با ترکیب محلولی به نام سیلیس که معمولا آن را با نام ماسه کوارتز می شناسند به همراه آب و بخار و کاستیک سودا به دست می آید. همچنین با حل شدن محلول سیلیکا در کربنات سدیم، سیلیکات سدیم به دست می آید. لازم به ذکر است هر چقدر مقدار   SiO2 به Na2O بیشتر باشد غلظت و چسبندگی این ماده نیز بیشتر می شود. همچنین از واکنش سولفات سدیم محلول سیلیس و کربن به عنوان عامل کاهش دهنده سیلیکات سدیم تولید می شود. یک روش راحت تر نیز برای تولید این محلول وجود دارد که به شرح ذیل می باشد:

به وسیله آب و ترکیب هیدروکسید سدیم می توان اقدام به تولید سیلیکات سدیم نمود. لازم به ذکر است سیلیکات سدیم با ترکیب شدن ماده ای به نام خاکستر سودا یا همان کربنات سدیم در کوره ای در دمای 1400 درجه سانتی گراد به دست می آید. به طور کلی سیلیکات سدیم به دو روش تولید می شود که این دو روش به شرح ذیل می باشد:

  • سیلیکات سدیم خشک
  • سیلیکات سدیم تر

برای خرید سیلیکات سدیم اصل و غیر سمی می توانید خرید خود را از مجموعه شرکت سیلیکات گستر اصفهان انجام دهید.

https://silicategostar.com/

 

 

ارسال نظر: