کدخبر: 16825

میثم شکری ساز کلاهبرداری در فضای مجازی را یکی از معضلات حال و حاضر کسب و کارها می داند

 

 

به نقل از نامه نیوز، میثم شکری ساز کلاهبردار هایی که در فضای مجازی فعالیت می کنند را برای رشد و پیشرفت کسب و کارها خطرناک می داند. بر مبنای گزارشی که در سال 2019، کمیسیون فدرال آمریکا منتشر کرد، پدیده کلاهبرداری در کسب و کارهای آنلاین بسیار بالا گزارش شده است. این پدیده باعث وارد آمدن خسارات بزرگی به صاحبان کسب و کار و نیز مصرف کنندگان می شود. بر طبق این گزارش میزان خسارتی که به کسب و کارهای آنلاین در سال 2019 وارد شده است، بیش از 1/9 میلیارد دلار بوده است.

میثم شکری ساز مدیر جوان ایرانی که موفقیت های زیادی در زمینه کارآفرینی و کسب و کار در کارنامه خود دارد، معتقد است که کلاهبرداری در فضای مجازی و دنیای اینترنت برای همه کسب و کارها مضر است. فرقی هم ندارد که کسب و کار مورد نظر کوچک است یا بزرگ، زیرساخت های لازم برای مقابله با کلاهبرداری را دارد یا نه. همه به اندازه ای از این پدیده متضرر می شوند.

دکتر میثم شکری ساز به عنوان نمونه ای از کسب و کارهای کوچک، یک بیزینس در اینستاگرام را که در زمینه مد و استایل فعالیت می کند را مثال می زند. مطمئنا صاحبان چنین کسب و کارهایی نیز با فیش های جعلی پرداخت و یا بی تاثیر بودن تبلیغات بسیاری از بلاگرها سر و کار داشته اند. میثم شکری ساز کلاهبردار ی هایی به این شکل را تنها بخشی از انواع کلاهبرداری های رایج در حوزه کسب و کار می داند و معتقد است که هر چه اندازه یک کسب و کار بزرگ باشد، میزان سواستفاده و کلاهبرداری از آن کسب و کار بیشتر خواهد بود.

13

نظرات دکتر میثم شکری ساز درباره مقابله با کلاهبردار ها در فضای مجازی

به اعتقاد میثم شکری ساز کلاهبردار هایی که در دنیای مجازی فعالیت می کنند برای آینده اقتصادی کشور خطرناک هستند. ایشان استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ فعال در کشور را از مهمترین محرک های اقتصادی کشور می دانند. بنابراین اگر این کسب و کارهای آنلاین نتوانند به پیشرفت مورد نظر خود به دلیل کلاهبرداری ها و جعل مدارک دست یابند، آسیب جدی به توسعه اقتصادی کشور وارد می شود.

به نظر دکتر شکری ساز دنیای پیش رو دنیای آنلاین است و اگر یک کسب و کار نتواند در فضای مجازی فعالیت کند و از خطرات و کلاهبرداری های این فضای بدور باشد، نباید انتظار موفقیت و رشد را داشته باشد. اگر شرایطی به وجود بیاید که کسب و کارها و استارتاپ ها به دلیل کلاهبرداری ها یکی پس از دیگری ورشکسته شوند، آینده اقتصادی کشور با مشکل بزرگی روبرو خواهد شد. به همین دلیل است که باید مسئولان مربوطه هر چه سریعتر برای این مشکل اقدام موثرتری انجام دهند و فعالیت کاربران را در این فضا فراهم نمایند. از سوی دیگر وضع قوانین جدید و کارآمد با توجه به گسترش روز افزون فضای مجازی و مسائلی که به دنبال آن می آید، الزامی به نظر می رسد.

14

دکتر میثم شکری ساز توصیه هایی هم برای صاحبان کسب و کارها و استارتاپ ها دارد. ایشان به کارآفرینان فعال در کشور سفارش می کنند که حتما قبل از ورود بیزینس شان به فضای آنلاین، تهدیدها و کلاهبرداری های این فضا را مدنظر داشته باشند و راهکاری عملی برای آن مدنظر داشته باشند. صاحبان کسب و کارها در فضای مجازی، باید حتما جوانب مختلف را سنجیده و در صورتیکه از امنیت وضعیت بیزینس خودشان مطمئن بودند، می توانند با خیال راحت تری به این فضا ورود کنند.

15

برای آشنایی با دیدگاه های دکتر شکری ساز در رابطه با کلاهبرداری ها در موسسات مهاجرتی می توانید ویدیو زیر را ملاحظه نموده یا آن را در سایت آپارات مشاهده کنید.

 

ارسال نظر: