کدخبر: 16975

محمد صادق کریمیان ، از بهترین مدرسین زبان عربی است که این زبان شیرین و دشوار را به خوبی به دانش آموختگان آموزش می دهد.

آموزش زبان عربی با محمدصادق کریمیان

یادگیری زبان عربی ، برای برخی از افراد کمی دشوار به نظر می آید. اما این زبان ، کارایی بسیار زیادی داشته و منابع کنکور برخی از رشته ها می باشد. اگر آموزش زبان عربی به درستی و اصولی انجام شود ، دانش آموختگان به خوبی آن را فرا گرفته و کاملاً مسلط به زبان عربی خواهند شد.

نحوه تدریس برخی از مدرسان زبان عربی به گونه ای است که زبان آموز گیج و مبهوت شده و از این زبان متنفر می شود. در حالی که استاد کریمیان با متدهای جدیدی به آموزش این زبان اقدام نموده که زبان آموزان از یادگیری این زبان لذت برده و آن را زبانی شیرین توصیف می کنند.

اصول مهم برای یادگیری بهتر زبان عربی

محمد صادق کریمیان برای یادگیری بهتر زبان عربی به دانش آموختگان خود ، چندین توصیه می کند. برخی از مهمترین اصول یادگیری زبان عربی شامل موارد زیر است :

  • یادگیری کلمات و جملات پرکاربرد عربی : خواندن منابعی تحت عنوان کلمات و لغات پر کاربرد عربی به شما کمک زیادی برای یادگیری زبان عربی کرده و اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.
  • انتخاب بهترین منابع آموزش عربی : اگر به صورت حضوری در کلاس های آموزش زبان عربی شرکت نمی کنید ، باید منابع آموزشی بسیار خوبی را برای خود انتخاب کنید تا یادگیری شما منظم و بر پایه ی منبع مشخصی باشد و یادگیری نامنظمی نداشته باشید.
  • توجه به لغات مشترک در فارسی و عربی : توجه به کلماتی که در فارسی و عربی مشترک هستند سبب شده به شمار بالایی از کلمات عربی به راحتی تسلط داشته باشید و در مکالمات خود از آنها استفاده کنید.
  • قرار گرفتن در محیطی عربی : محمد صادق کریمیان به دانش آموختگانی که قصد داشته به صورت حرفه ای این زبان را فرا بگیرند توصیه نموده که در صورت امکان در یک محیط عربی برای مدت زمانی قرار گرفته تا به خوبی به این زبان مسلط شوند.
  • گوش دادن به رادیو عربی : گوش دادن به رادیو عربی و یا تماشای فیلم هایی با زبان عربی ، می تواند گامی مؤثر در فراگیری بهتر زبان عربی باشد.
  • آشنایی با یک دوست عرب زبان : اگر شما بتوانید یک دوست عرب زبان در فضای مجازی یا فضای حقیقی داشته باشید و دقایقی در روز را برای مکالمه با او اختصاص دهید ، تسلط بیشتری بر زبان عربی پیدا خواهید کرد.

چرا عربی را با محمد صادق کریمیان بیاموزیم ؟

  • آقای کریمیان فارغ التحصیل از یکی از بهترین دانشگاه های ایران بوده و دوره های متعددی در زمینه یادگیری تخصصی زبان عربی گذرانیده اند.
  • اغلب دانش آموختگان از نحوه ی تدریس ایشان احساس رضایت و خرسندی داشته اند.
  • ایشان سال های زیادی را به تدریس زبان عربی پرداخته اند و تجربه بسیار خوبی در این زمینه داشته اند.
  • آقای کریمیان به جدیدترین متدهای آموزش زبان عربی تسلط داشته و زبان عربی را به روش های کلاسیک آموزش نداده و با بهره گیری از متدهای جدید ، سعی در ترغیب بیشتر زبان آموزان به یادگیری زبان عربی دارند.
  • محمد صادق کریمیان بر منابع روز دنیا تسلط داشته و قادر است هر گونه سؤالات دانش آموختگان در زمینه صرف و نحو یا قواعد عربی را به درستی پاسخگو باشند.
  • ایشان بر تمامی فوت و فن های پاسخ دهی به سؤالات عربی کنکور مهارت داشته و این فوت و فن ها را به دانش آموختگان خود آموزش می دهد.

یادگیری مکالمات زبان عربی با روش غوطه وری

یکی از روش های مؤثر برای یادگیری مکالمات زبان عربی ، روش غوطه وری می باشد. روش غوطه وری بدین صورت است که فرد باید خود را در زبان و فرهنگ عربی غرق کند. در این روش ، باید با یک فرد عرب زبان آشنا شده و ساعات زیادی را به گذراندن وقت خود با او در فضای مجازی یا حقیقی اختصاص دهیم. این روش موجب یادگیری زبان عربی در کوتاهترین زمان می شود. چنانچه فرد این امکان را داشته باشد ، بهتر است سفری به کشورهای عرب زبان داشته باشد.

تدریس زبان عربی به صورت تخصصی توسط محمد صادق کریمیان

تدریس عربی با روش های مختلفی شامل متد دستور ، ترجمه ، متد مستقیم ، متد خاموش و ... انجام می شود. در شیوه های مدرن آموزش زبان عربی ، برخی از تکنیک های قدیمی دیگر استفاده نمی شوند و اساتید و مدرسان بر این باورند که این تکنیک ها منسوخ شده و درصد موفقیت بسیار کمی دارند.

برخی از متدهای جدید بر پایه ی رویکرد کارکرد گرا ، یادگیری خود جوش ، روش بحث گروهی و ... می باشند که موفقیت بسیار زیادی دارند. آقای کریمیان با تلفیق روش های جدید به آموزش زبان عربی به صورت تخصصی پرداخته و شرایط یادگیری کامل زبان عربی را برای زبان آموزان فراهم می کند.

نکات طلایی برای یادگیری زبان عربی چیست ؟

محمد صادق کریمیان به دانش آموختگان خود توصیه نموده که خارج از کلاس به رعایت نکات زیر اقدام نمایند تا زبان عربی را سریعتر و بهتر فرا بگیرند.

  • حتماً در روز حداقل نیم ساعت به تماشای شبکه های عرب زبان بپردازید.
  • زمانی در روز را برای گوش دادن به ترانه ها و موسیقی های عربی اختصاص دهید. ترانه ها به دلیل جذابیت بسیار زیادی که داشته و حس و حال خوبی که به افراد منتقل می کنند ، تأثیرگذاری زیادی در یادگیری زبان عربی دارند.
  • زبان گوشی یا سیستم کامپیوتر خود را بر روی عربی تنظیم کنید.
  • دفترچه یادداشتی داشته باشید و زمانی که کلمه جدید و ناآشنایی را در حین گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم و ... می شنوید ، آن را یادداشت نموده تا در اسرع وقت معنای آن را پیدا نموده و با آن کاملاً آشنا شوید. بدین ترتیب این کلمات برای همیشه در ذهن شما تثبیت می شوند. محمد صادق کریمیان تأکید زیادی بر روی این نکته دارد.
  • حداقل یک مقاله خبری به زبان عربی را در طول روز خوانده و یا یک یا دو صفحه از یک رمان به زبان عربی بخوانید.

 

ارسال نظر: