کدخبر: 17027

تفاوت اکانت اسپاتیفای رایگان و پرمیوم

 

 

 

سرویس اسپاتیفای یکی‌از قدیمی‌ترین ابزارهای پخش آهنگ، پادکست و رادیو محسوب می‎شود و بیش‌از 15 سال است که عاشقان موسیقی لحظات تکرارنشدنی خود را با این برنامه تجربه می‌کنند؛ اما مسئله اصلی دراین‌جا تفاوت امکانات و ویژگی‌های اسپاتیفای در نسخه رایگان و پرمیوم است چراکه برخلاف سرویس‌های دیگر، اسپاتیفای تنها ابزار پخش موسیقی است که در دو نسخه ارائه می‌شود و به‌عبارتی همگان را از نعمت موسیقی بهره‌مند می‌سازد.

حال اگر جزو کسانی هستید که به‌تازگی قصد استفاده‌از سرویس اسپاتیفای را داشته اما نمی‌دانید که کدام نسخه آن برای برطرف کردن نیاز شما مناسب‌تر است، کافیست تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با مقایسه امکانات این سرویس محبوب در دو نسخه رایگان و پرمیوم آن به پاسخ سوال خود برسید.

معرفی سرویس اسپاتیفای

اسپاتیفای یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پخش موسیقی در دنیا محسوب می‌شود. با استفاده از اشتراک اسپاتیفای می‌توانید از میلیون‌ها آهنگ، موزیک ویدیو و پادکست متنوع لذت ببرید. اسپاتیفای به دو صورت رایگان و پریمیوم قابل استفاده است که پیشنهاد ما به شما خرید اشتراک اسپاتیفای است تا از مزایای ویژه آن بهره‌مند شوید.

این سرویس پرطرفدار اولین بار درسال 2007 توسط دو کارآفرین سوئدی طراحی شد که درابتدای فعالیت خود تنها در کشورهای اروپایی در دسترس بود اما پس‌از استقبال چشم‌گیر کاربران، این سرویس هم‌اکنون در 185 کشور خدمات خود را ارائه می‌دهد و دراین مدت نیز توانسته بیش‌از 450 میلیون کاربر فعال را به‌خود جذب کند و این اعداد و ارقام قطعا نشان‌دهنده خدمات و امکانات منحصربه‌فرد اسپاتیفای هستند که در ادامه به بیان برخی‌از آن‌ها می‌پردازیم.

ویژگی‌ها و امکانات اسپاتیفای

  • آرشیو 70 میلیون موسیقی فارسی و غیرفارسی

  • امکان پخش نامحدود موسیقی به‌صورت آنلاین

  • امکان دانلود و پخش آفلاین موسیقی‌ها

  • پخش موسیقی در بالاترین کیفیت 320 کیلوبایت در ثانیه

  • آرشیو میلیونی از پادکست‌های جذاب و متنوع

  • دارای ایستگاه رادیویی اختصاصی

  • امکان دنبال‌کردن هنرمندان توسط کاربر

  • معرفی پلی‌لیست‌های گوناگون توسط برنامه

  • امکان ساخت پلی‌لیست و شخصی‌سازی آن

  • قابلیت مشاهده آهنگ‌هایی که دوستانتان گوش می‌کنند

  • امکان به‌اشتراک گذاری محتوای کتابخانه در شبکه‌های اجتماعی

  • پشتیبانی از تمام پلتفرم‌های موبایل و کامپیوتر

تفاوت اکانت اسپاتیفای رایگان و پرمیوم

پس‎از آشنایی با ابزار اسپاتیفای و امکانات آن، وقت آن است که دو نسخه رایگان و پرمیوم این سرویس محبوب را باهم مقایسه کرده و ببینیم که کدام‌یک می‌تواند نیاز شما عزیزان را به‌بهترین نحو پاسخ دهد که البته این‌کار را در قالب جدولی تهیه کرده‌ایم تا روند مقایسه کمی روشن‌تر و راحت‌تر شود.

ویژگی‌ها

اسپاتیفای رایگان

اسپاتیفای پرمیوم

حق اشتراک ماهیانه

رایگان

دانشجویی: 4.99 دلار

فردی: 9.99 دلار

دوکاربره: 12.99 دلار

خانواده: 14.99 دلار

آرشیو موسیقی‌ها

امکان دسترسی به بیش‌از 70 میلیون موسیقی

امکان دسترسی به بیش‌از 70 میلیون موسیقی

آرشیو پادکست‌ها

امکان دسترسی به بیش‌از 2 میلیون پادکست

امکان دسترسی به بیش‌از 2 میلیون پادکست

دسترسی‌ها

سیستم‌عامل اندروید و iOS، تلویزیون‌های هوشمند، کامپیوترهای شخصی، پلی‌استیشن و Apple Carplay

سیستم‌عامل اندروید و iOS، تلویزیون‌های هوشمند، کامپیوترهای شخصی، پلی‌استیشن و Apple Carplay

رد کردن آهنگ‌ها

امکان رد کردن 6 آهنگ در یک ساعت

بدون محدودیت

تبلیغات

پخش تبلیغات در هر 30 دقیقه

بدون تبلیغات

دانلودها

امکان دانلود آهنگ‌ها وجود ندارد

تا 10 هزار آهنگ در یک زمان

کیفیت صدا

نسخه وب: 128کیلوبایت در ثانیه

نسخه موبایل: 160 کیلوبایت در ثانیه

نسخه وب: 256 کیلوبایت بر ثانیه

نسخه موبایل: 320 کیلوبایت در ثانیه

ویژگی‌های خاص

استریم موبایل

پخش آفلاین موسیقی، استریم موبایل

 

 

باوجود آن‌که تفاوت اکانت اسپاتیفای رایگان و پرمیوم را پیش‌تر به‌صورت جدول و مختصراً بررسی کرده‌ایم؛ اما برای تصمیم نهایی نیاز است تا این دو نسخه را به‌صورت جزئی‌تر به میدان جنگ کشانده و هرکدام را ازنظر ویژگی‌هایی چون آرشیو موسیقی، کیفیت صدا، کنترل‌های پخش و غیره به زیر ذره‌بین بگذاریم.

آرشیو موسیقی

با مقایسه آرشیو موسیقی در دو نسخه رایگان و پرمیوم درمی‌یابیم که کاربران رایگان و پرمیوم دسترسی یکسانی به آرشیو 70 میلیونی این سرویس دارند و تنها تفاوت دراین است که کاربران نسخه پرمیوم آهنگ‌های جدید را دو هفته زودتر دریافت خواهند کرد و همچنین با وجود قابلیت Spotify HiFi می‌توانند تمام آهنگ‌های موردعلاقه خود را با کیفیت اصلی و بدون هیچ کم و کاستی پخش کنند.

تبلیغات

بزرگ‌ترین تفاوتی که پس‌از ورود به برنامه به‌عنوان کاربر پرمیوم متوجه آن خواهید شد، عدم وجود تبلیغات است که در نسخه رایگان مجبور به دیدن و شنیدن آن‌ها می‌شوید؛ چراکه اولین شرط استفاده‌از اسپاتیفای به‌صورت رایگان وجود تبلیغاتی است که هر 30 دقیقه دربین آهنگ‌ها پخش می‌شوند و خب این موضوع برای کسانی که روزانه مدت زیادی را به پخش موسیقی می‌پردازند، می‌تواند آزار دهنده باشد.

کنترل‌های پخش

یکی‌از معایب نسخه رایگان اسپاتیفای آن است که شما هیچ کنترلی برروی آهنگ‌هایی که پخش می‌کنید ندارید و به‌عبارتی‌دیگر شما محدود به پخش آلبوم‌های پیشنهادی برنامه هستید و نمی‌توانید آهنگ خاصی را سرچ کرده و پخش کنید بلکه به‌صورت انتخابی و تصادفی این آهنگ‌ها برای شما پخش می‌شود و می‌توانید در هر ساعت تنها 6 آهنگی که دوست ندارید را رد کنید.

کیفیت صدا

اگر کیفیت پخش موسیقی برای شما اهمیت زیادی دارد، بدون هیچ مقدمه‌ای باید بگوییم که نسخه پرمیوم این برنامه بالاترین کیفیت صدا موجود در بین سرویس‌های دیگر یعنی 320 کیلوبایت در ثانیه را ارائه می‌دهد و این درحالی‌است که کیفیت پخش در نسخه رایگان تنها 160 کیلوبایت بر ثانیه است که این رقم به 128 کیلوبایت نیز کاهش می‌یابد.

پخش آفلاین

یکی‌از مزیت‌هایی که با خرید اشتراک اسپاتیفای دریافت خواهید کرد، امکان دانلود و اضافه کردن آهنگ‌ها و آلبوم‌های موردعلاقه به کتابخانه شخصی خود و پخش آن‌ها در زمان نبود اینترنت است و متاسفانه کاربران نسخه رایگان هرگز نمی‌توانند ازاین قابلیت استفاده کنند.

چگونه می‌توانم نسخه پرمیوم اسپاتیفای را خریداری کنم؟

حالا اگر با بررسی‌های انجام شده، تصمیم گرفته‌اید که نسخه پرمیوم این سرویس را تهیه کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که خرید اشتراک اسپاتیفای برای کاربران ایرانی به‌دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌های بانکی امکان پذیر نیست؛ اما این قضیه به‌معنای غیرممکن بودن آن نیست چراکه شما با مراجعه به فروشگاه‌های معتبری چون سیب کده می‌توانید به‌راحتی پلن موردنظر خود را تهیه کرده و همچنین از پشتیبانی 24 ساعته آن نیز برخوردار شوید.

خرید اشتراک اسپاتیفای از سیب کده چه مزایایی دارد؟

  • فروشگاه سیب کده با آدرس اینترنتی https://sibkade.com/ چندین سال است که به‌صورت کاملا تخصصی در زمینه خرید اشتراک سرویس‌های محبوبی چون اسپاتیفای فعالیت می‌کند.

  • بیش‌از 7 هزارنفر تاکنون از فروشگاه سیب کده اقدام به تهیه اشتراک کرده‌اند که 80 درصد از آن‌ها از خدمات این وبسایت رضایت کامل دارند.

  • وبسایت سیب کده علاوه‌بر سرویس اسپاتیفای در زمینه خرید اشتراک سرویس‌هایی چون نتفلیکس، یوتیوب موزیک، اپل وان و محصولاتی چون مستر کارت فعالیت دارد.

  • فعال‌سازی تمام اشتراک‌ها در سیب کده برروی منطقه آمریکا انجام می‌شود تا کاربران از کامل‌ترین آرشیو موسیقی اسپاتیفای بهره‌مند شوند.

  • شعار تیم سیب کده احترام به حقوق کاربران است و تمام تلاش خود را می‌کنند که سفارشات در کمترین زمان ممکن و تا 24 ساعت کاری انجام شود.

 

ارسال نظر: