کدخبر: 17177

سوتین ورزشی چیست! با کاربرد انواع مدل سوتین ورزشی آشنا شوید

 

 

بدن خانم ها مانند آقایان، نیاز به ورزش کردن دارند، اما با توجه به فیزیک بانوان داشتن انواع مدل سوتین ورزشی برای خانم ها هنگام ورزش لازم و ضروری است. با توجه به فیزیک خاص خانم ها، سینه بانوان در هنگام ورزش، به طرفین کشیده شده و پرتاب میشود که این مورد می تواند آسیب جدی به فرد وارد کند.

سینه خانم ها به عنوان یک اندام خاص، دارای هیچ عضله نگه دارند و حمایت کننده ای نیست! برای همین داشتن مدل مناسب سینه بند ورزشی در هنگام تمرین و ورزش خانم ها بسیار لازم و ضروری می باشد. در مورد کاربرد سوتین ورزشی چه میدانید؟

در این بخش از سری مطالب راهنمای انتخاب لباس زیر از فروشگاه لباس سکرت، با انواع مدل سوتین ورزشی چه از نوع کپسول دار و چه از انواع دیگر آن را همراه آشنا شده و دلایل استفاده و مضرات و فواید و کاربرد انواع مدل سوتین ورزشی را برای شما بازگو می کنیم.

 

برای آشنایی بیشتر با سری مقالات اطلاعات مهمی که هر زنی درباره لباس زیر باید بداند به مجله لباس سکرت، مراجعه بفرمایید.

سوتین ورزشی چیست ؟!

2

با توجه به اهمیت ورزش، تجهیزات لازم برای این مسئله مهم، طراحی و تولید شد. جزو اساسی ترین لوازم ورزش؛ میتوان به لباس زیر مناسب آن و مخصوصا در مورد خانم ها، انواع مدل سوتین ورزشی راحت و مناسب و باکیفیت نام برد. سوتین ورزشی (Sport bra)؛ نوعی سینه بند زنانه است که به صورت اختصاصی، برای ورزش خانم ها طراحی و تولید شده است. سینه بند ورزشی، انواع مختلفی مانند سوتین ورزشی کپسول دار دارد و بر اساس وظایف مختلفی که برای آن طراحی شده است، دسته بندی می‌شود.

کاربرد سینه بند ورزشی چیست ؟!

طبق تحقیقات علمی در مورد ورزش خانم ها؛ سینه بانوان در زمان ورزش کردن ممکن است در حدود 14 سانتی متر در هر طرف کشیده و یا پرتاب شود. این مسئله برای بانوان آزاردهنده و آسیب زا خواهد بود. سینه خانم ها از جنس چربی بوده و به راحتی دچار آسیب و پارگی خواهد شد و نیاز به مراقبت دارد. برای حل این مشکل؛ انواع مدل سوتین ورزشی طراحی و تولید شد.

 

با توجه به فیزیک خاص بانوان، سینه های آن ها در هنگام ورزش در حدود 14 سانتی متر در هر طرف کشیده و پرتاب می‌شود. مهم است بدانید که سینه بانوان از بافت چربی تشکیل شده و می‌تواند به راحتی دچار پارگی و آسیب شود. خانم ها در هنگام ورزش، به سوتین مخصوصی نیاز دارند که از سینه های آنها پشتیبانی کرده و مانع حرکت های ناگهانی سینه و آسیب به آنها شود.

فواید استفاده از سوتین ورزش برای خانم ها چیست!؟!

3

فواید سوتین ورزشی شامل این موارد است:

سینه بند ورزشی؛ مانع از حرکت ناگهانی سینه و آسیب به آنها می شود.

عرق را از روی بدن به خود جذب می کند.

سوتین ورزشی؛ در عین پشتیبانی از قفسه سینه، با توجه به منفذ های خود، باعث ایجاد جریان هوا بر روی پوست سینه می شود.

زیبایی و فرم بدن شما را در حین استفاده بهبود می دهد. برای خرید جدیدترین انواع مدل سوتین ورزشی با قیمت های ویژه و تخفیفات باورنکردنی به فروشگاه لباس زیر لباس سکرت مراجعه بفرمایید.

 

انواع مدل سوتین ورزشی و ویژگی های آنها را بشناسید؟

هر نوع از سوتین ورزشی؛ ویژگی خاص و منحصربفرد را دارد و برای رفع نیاز بانوان در زمان ورزش های مختلف، طراحی و تولید شده است. شما بر اساس سبک ورزشی که در آن فعالیت می‌کنید و بر حسب نیازتان، باید سوتین ورزشی مورد نیازتان را تهیه کنید.

4

از جمله مهم ترین ویژگی و خصوصیات سوتین ورزشی می توان به این موارد اشاره کرد:

بیشتر پارچه سوتین های ورزشی از میکروفیبرهای طبیعی تهیه میشوند. به این دلیل که عرق را از روی بدن جذب خود میکند و بدن خشک می شود. در این صورت دیگر بدن هنگام ورزش لیز و لغزنده و آزار دهنده نخواهد بود.

بسیاری از سینه بند های ورزشی دارای صفحه مشبک یا برش های خاص هستند که باعث جریان هوا در حین تمرین می شود.

سینه بند های ورزشی نیز همانند سوتین های روزمره زیر سیمی های منعطف دارند، که فشار زیادی به قفسه سینه وارد نکند و در عین حال، پشتیبانی بهتری هم دارد. اما برخی از ورزش ها سبک هست و برای فرد راحتی در الویت اول قرار دارد پس میتواند از سوتین ورزشی بی سیم استفاده کند، که پشتیبانی کمتری هم دارند.

برخی از سینه بند های ورزشی پدهای قابل تنظیم و جابجایی دارند که بیشتر هدف از استفاده آن زیباتر کردن فرم سینه است. نمونه این مدل از سوتین ورزشی را در فروشگاه لباس سکرت مشاهده کنید.

بعضی از سوتین های ورزشی بدون هیچ بند و رکاب هستند، که برای آنکه راحت تر پوشیده شوند در طراحی بعضی از آنها در بخش جلویی نیم‌تنه، زیپ به کار برده شده است.

سینه بندهای ورزشی از نوع پیراهن کش هم وجود دارند، که نقش فشرده سازی سینه را به عهده دارند. کسانی که سینه های بزرگی دارند، از سوتین فشرده ورزشی برای فعالیت های کم تحرک می‌توانند استفاده کنند و کسانی که سینه های کوچکی دارند، از این نوع از سوتین برای فعالیت های سخت تر هم میتوانند بهره بگیرند.

برگفته از https://www.lebassecret.com/mag/

 

ارسال نظر: