کدخبر: 17328

بیلت آلومینیوم

بیلت آلومینیوم مستقیماً از طریق ریخته گری مداوم، اکستروژن یا به طور غیرمستقیم از طریق نورد گرم شمش ایجاد می‌شود. | بررسی قیمت روز شمش، بیلت و ورق آلومینیوم باقرزاده

 

 

بیلت آلومینیوم

بیلت آلومینیوم درواقع نوعی شمش آلومینیوم است. بیلت یکی از محبوب‌ترین محصولات آلومینیومی در سطح جهان است. بیلت‌ها مستقیماً از طریق ریخته گری مداوم، اکستروژن یا به طور غیرمستقیم از طریق نورد گرم شمش یا بلوم ایجاد می‌شوند.

 

ورق آلومینیوم

به بیان ساده، ورق آلومینیوم، فراورده‌ای از فلز آلومینیوم است که به صورت ورق درمی‌آید. بسیار نازک‌تر از ورق فلزی استاندارد، و نیز ضخیم‌تر از فویل است.

همچنین با پوشش‌های مختلفی عرضه می‌شود که مزایایی مانند مقاومت در برابر خوردگی یا پوشش‌های تزئینی سطح را ارائه می‌دهد که در کاربردهای تولیدی خاص مطلوب هستند.

 

 

قیمت ورق آلومینیوم

باتوجه به طیف گسترده ورق آلومینیوم و مقدار آلیاژ قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است برای اطلاع از قیمت و مشاوره تخصصی با کارشناسان گستر آلومینیوم باقرزاده تماس بگیرید.

  • 02156715210

  • 02133972293

 

 

بیلت آلومینیوم چگونه تشکیل می‌شود؟

بیلت‌ها معمولاً برای آلومینیوم آلیاژی مناسب هستند. ریخته‌گری آلومینیوم خام را با سایر فلزات یا مواد معدنی ترکیب می‌کند تا آلیاژها و درجه‌های مختلف آلومینیوم را تشکیل دهد. هنگامی که مواد با هم ترکیب شدند، ذوب شدند و تمام ناخالصی‌ها حذف شدند، با قرار دادن آلومینیوم به شکل تحت فشار شدید، بیلت‌ها تشکیل می‌شوند. فشار بالا تمام حباب‌های هوا و گاز را از بین می‌برد، مولکول‌ها را با هم تراز می‌کند و یک بلوک جامد از آلومینیوم را تشکیل می‌دهد که چگالی بالایی دارد، بدون هیچ گونه دانه یا نقص قابل مشاهده.‌اندازه و شکل بیلت بستگی به قسمتی دارد که قرار است از آن کنده شود.

 

 

ورق آلومینیوم برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

در حالی که ورق آلومینیوم کاربردهای زیادی دارد، به ویژه برای ایجاد قطعات بزرگ و بادوام که به ویژگی‌های کمی نیاز دارند، مفید است.

ورق آلومینیوم ماده خوبی برای هواپیماهای زمینی و هر چیزی است که به بخش ضخیم‌تری نیاز دارد یا به استحکام یا وزن بیشتری نیاز دارد . از آنجایی که ورق آلومینیوم بسیار بادوام است، یکی از رایج‌ترین مواد مورد استفاده در تولید مدرن است.

از سوی دیگر، برای استفاده در قطعات کوچک یا هر پروژه‌ای که به هندسه بسیار خاص یا پیچیده نیاز دارد،‌ ایده آل نیست.

 

 

شمش و بیلت و ورق آلومینیوم

 

 

مزایای ورق آلومینیوم

سبک وزن

وزن ورق آلومینیوم حدود 1/3 ورق فولادی است که آن را به یکی از سبک‌ترین ورق‌های فلزی موجود در بازار تبدیل می‌کند. این کار ورق را آسان می‌کند و همچنین به کاهش وزن سازه‌ها کمک می‌کند که این امر از نظر هزینه مهم است.

مقاومت در برابر خوردگی

خوردگی یک مشکل در بسیاری از محیط‌ها و تنظیمات صنعتی است. آلومینیوم از جمله موادی است که به راحتی خورده نمی‌شود. برای ایجاد خوردگی در ورق آلومینیومی که برخی از آلیاژها مقاومت خورندگی بیشتری نسبت به سایر آلیاژها دارند، نیروهای خورنده تهاجمی استثنایی لازم است.

استحکام - قدرت

اگرچه ورق آلومینیوم سبک وزن است، اما در عین حال بسیار قوی است. به دلیل استحکام، همراه با ویژگی سبک وزن آن، در کاربردهای مختلف صنعتی بسیار مفید است. این یک شکل بادوام و مقرون به صرفه برای کنترل نیروها و تنش‌های تولید شده در تعدادی از کاربردهای سازه‌ای است.

شکل‌پذیری

نقطه ذوب ورق آلومینیوم نسبتا پایین است. در نتیجه، زمانی که آن را تحت یک سطح معین از گرما قرار می‌دهیم، می‌توان آن را به راحتی به اشکال مختلف درآورد.

شمش و بیلت و ورق آلومینیوم

 

 

قابل استفاده برای برنامه‌های حساس

ورق فلزی آلومینیومی برای استفاده در بسته بندی مواد غذایی و شیمیایی ‌ایده آل است. با بسیاری از مواد دیگر به راحتی واکنش نشان نمی‌دهد و بنابراین نگرانی برای تأثیر منفی ورق آلومینیوم روی غذا وجود ندارد.

انعکاس

ورق آلومینیوم به دلیل قابلیت بازتابش برای کاربردهای روشنایی‌ ایده آل است، به این معنی که نور و گرما را از سطح خود منعکس می‌کند.

نسوز

هنگامی که ورق‌های آلومینیومی در معرض آتش قرار می‌گیرند، در برابر سوختن مقاوم هستند و تنها یک لایه نازک از ورق فلز تحت تأثیر قرار می‌گیرد. همچنین وقتی ورق آلومینیوم در معرض حرارت شدید قرار می‌گیرد، گاز سمی منتشر نمی‌کند.

قابل بازیافت

ورق آلومینیوم نیز قابل بازیافت است - این یکی از ویژگی‌های ورق آلومینیوم است که بیشتر شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از فلزات آلومینیومی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، بازیافت شده‌اند.

ارائه شده در ضخامت چندگانه

شما می‌توانید ورق‌های آلومینیومی را در ضخامت‌ها و‌ اندازه‌های مختلف انتخاب کنید زیرا در ابعاد مختلف تولید و عرضه می‌شود.

قیمت مقرون به صرفه

حتی اگر ورق فلزی آلومینیوم طیف وسیعی از مزایای را ارائه می‌دهد، در مقایسه با بسیاری از گزینه‌های فلزی دیگر بسیار گران نیست. با این حال، مقرون به صرفه بودن آن از کیفیت و سودمندی آن برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها نمی‌کاهد. ورق آلومینیوم به سادگی انتخاب‌ ایده آلی برای بسیاری از شرکت‌هایی است که به دنبال فلزی سبک وزن، در عین حال قوی و انعطاف پذیر هستند.

قابل استفاده برای طیف وسیعی از مصارف صنعتی

در بسیاری از مواقع استفاده از ورق آلومینیوم بر اساس ضخامت فلز انتخاب شده خواهد بود. برنامه‌های کاربردی در مقیاس کوچک تمایل به استفاده از ورق‌های نازک‌تر از آلومینیوم دارند. اینجاست که موضوع گیج ورق اهمیت پیدا می‌کند. گیج ورق فلز به شما این امکان را می‌دهد که از ضخامت آن مطلع شوید و اینکه آیا برای کاربرد شما ‌ایده آل است یا خیر.

 

 

ورق آلومینیوم به عنوان یک فلز بسیار همه کاره در طیف گسترده‌ای از کاربردها در صنایع متعدد استفاده می‌شود. کاربردهایی که این شکل از آلومینیوم برای آنها اعمال می‌شود از کوچک و حساس تا مقیاس بزرگ را شامل می‌شود.

شمش و بیلت و ورق آلومینیوم

 

 

به عنوان فلزی که در بسیاری از صنایع مفید است، می‌توانید این فلز را تقریباً در همه جا پیدا کنید. معمولا برای ظروف پخت و پز و برای بسته بندی در صنایع غذایی و نوشیدنی استفاده می‌شود. ورق آلومینیوم نیز اغلب برای بدنه و قاب وسایل نقلیه موتوری استفاده می‌شود. این ورق فلزی همچنین اغلب در صنعت ساختمان و ساخت و ساز برای مواردی که شامل سایدینگ، زهکشی و موارد دیگر است استفاده می‌شود.

 

 

ورق فلزی آلومینیومی نیز برای تولید پلاک‌های فلزی و سایر موارد مشابه‌ایده آل است. ورق‌های آلومینیومی اغلب برای ساخت پلاک وسایل نقلیه موتوری استفاده می‌شوند، زیرا با هزینه مناسب در دسترس هستند و مقاوم در برابر خوردگی، سبک وزن هستند و به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند.

 

 

ورق آلومینیوم معمولاً به دو نوع زیر تقسیم می‌شود:

1. با توجه به ترکیب آلیاژ:

  • صفحه آلومینیومی با خلوص بالا (نور شده از محتوای آلومینیوم با خلوص بالای 99.9)

  • صفحه آلومینیومی خالص (عموماً از آلومینیوم خالص نورد شده است)

  • ورق آلومینیوم آلیاژی (متشکل از آلومینیوم و آلیاژهای کمکی، معمولاً مس آلومینیوم، آلومینیوم منگنز، آلومینیوم سیلیکون، آلومینیوم منیزیم و غیره

  • ورق آلومینیومی کامپوزیت یا ورق آلومینیوم لحیم کاری شده (مواد صفحه آلومینیومی با کاربرد خاص که با استفاده از کامپوزیت چند ماده بدست می‌آید)

  • صفحه آلومینیومی با روکش آلومینیوم (صفحه آلومینیومی با پوشش آلومینیومی نازک برای استفاده خاص)

2. با توجه به ضخامت: (واحد میلی متر)

  • ورق (ورق آلومینیوم)

  • ورق معمولی (ورق آلومینیوم)

  • صفحه متوسط (صفحه آلومینیومی)

  • پانل آلومینیومی با طرح دنده

 

کاربرد ورق آلومینیوم

1) ظاهر معماری، دکوراسیون داخلی: سقف، دیوار و غیره

2) مبلمان، کابینت، خودروسازی، لوازم خانگی: یخچال، مایکروفر، تجهیزات صوتی و غیره.

3) جنبه‌های هوافضا و نظامی، مانند ساخت هواپیماهای بزرگ،

شمش و بیلت و ورق آلومینیوم

 

 

تا اینجا سعی کردیم اطلاعات مناسبی در مورد ورق آلومینیوم در اختیار شما قرار دهیم تا هنگام خرید اطلاعات کاملی نسبت به آن داشته باشید. در حال حاضر مراکز مختلفی ورق آلومینیوم را تولید و بخش می‌کنند پیشنهاد ما به شما شرکت جهان آلومینیوم است شما در این شرکت می‌توانید ورق آلومینیوم را با بهترین قیمت تهیه کنید.

برای مشاوره و اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم با کارشناسان آلومینیوم باقرزاده تماس بگیرید.

  • 02156715210

  • 02133972293

 

برچسب ها : بیلت آلومینیوم,شمش آلومینیوم,ورق آلومینیوم,قیمت ورق آلومینیوم,آلومینیومی باقرزاده,تولید آلومینیوم,قیمت روز ورق آلومینیوم

 

ارسال نظر: