کدخبر: 17385

طرز تهیه رب گوجه با دستگاه آب گوجه گیری

 

اگر بخواهیم درباره بهترین جاشنی های ایرانی صحبت کنیم، به طور قطع رب گوجه فرنگی اولین موردی است که به ذهن ما می رسد. برای اینکه بتوانید پخت رب را انجام دهید، قبل از آن باید با استفاده از دستگاه آب گوجه گیری به خوبی آب گوجه را از آن جدا کنید. خوشبختانه تجهیزات بی نظیری در این مورد ساخته شده اند که شما می توانید به صورت ویژه از آن ها استفاده کنید. در صورتی که شما طرز تهیه رب را بلد باشید، به طور قطع بهترین تصمیم ممکن را در این راستا خواهید گرفت.

روش تهیه رب با دستگاه رب گیری

امروزه رب گیری به یک فرایند بسیار مهم تبدیل شده است که به دو شکل مختلف خانگی و صنعتی انجام می شود. به همین علت امروزه شاهد آن هستیم که آب گیری گوجه با استفاده از دستگاه های مختلف صورت می گیرد. برای این کار شما باید قبل از هر چیزی گوجه های مناسب برای رب را انتخاب کنید. بعد از این مرحله نوبت به شستشوی گوجه ها می رسد. این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا به صورت مستقیم با سلامتی افراد در ارتباط است. سپس باید گوجه هایی را که انتخاب کردید به داخل دستگاه مورد نظر بریزید و آن را روشن کنید.

در این حالت همزمان با کار کردن دستگاه آب گوجه را در ظروف مخصوص جمع کنید. بعد از تمام شدن فرایند رب گیری، باید آن را از داخل صافی که دارای سوراخ های ریز است رد کنید. با این کار تفاله های گوجه به راحتی جداسازی می شود و آب گوجه رقیق باقی می ماند. در این مرحله باید به آب گوجه نمک اضافه کنید. البته مقدار نمک باید استاندارد باشد زیرا استفاده بیش از حد از آن می تواند باعث شور شدن رب شما شود. در آخر نیز باید فرایند پختن رب را آغاز کنید پس مایع را بر روی شعله گاز قرار دهید تا به خوبی بجوشد و در نهایت تبدیل به رب شود.

بهترین روش برای نگهداری رب گوجه

امروزه استفاده از انواع دستگاه رب گیری برای این فرایند بسیار فراگیر شده است و می توان این موضوع را به راحتی مشاهده کرد. با این حال بعد از اینکه به کمک دستگاه رب گیری آب گوجه را به دست آوردید، باید مراحل پخت را نیز به دقت طی کنید. یکی از نکات مهم درباره رب گوجه فرنگی که کمتر به آن توجه می شود نحوه نگهداری آن است. این امکان وجود دارد که شما بخواهید این رب را تا یکسال آینده نیز مصرف کنید.

برای همین بهتر است که رب را تا جایی که ممکن است غلیظ کنید زیرا در این حالت ماندگاری بیشتری دارد. همچنین بهتر است که رب در داخل ظروف شیشه ای قرار داده شود زیرا احتمال آلودگی آن در این حالت بسیار کمتر خواهد بود. در هنگام ریختن رب در داخل ظروف حتما از خشک و تمیز بودن آن ها اطمینان حاصل کنید چون اهمیت بسیار بالایی دارد. چنانچه همین نکات به ظاهر ساده را رعایت کنید، متوجه تاثیر بی نظیر آن خواهید شد.

بررسی انواع دستگاه رب گیری

در صورتی که می خواهید یک دستگاه آب گوجه گیری خریداری کنید، باید عوامل متعددی را در نظر داشته باشید. در حال حاضر انواع دستگاه رب گیری با قیمت های مختلف در حال عرضه هستند که باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. تقسیم بندی دستگاه ها با توجه به معیارهای مختلفی صورت می گیرد که بیشتر بر اساس نوع کارکرد دستگاه است. به همین جهت دستگاه های رب گیری از این نظر به دو دسته مختلف ضربه ای و رنده ای تقسیم بندی می شوند.

دستگاه رب گیری رنده ای گوجه را به صورت کامل له می کند و تمام محتویات آن را در اختیار شما قرار می دهد. به همین علت شما باید قسمت های اضافی مانند پوست و تخم آن را خودتان جدا کنید. دستگاه ضربه ای دارای پوست کن و صافی است. به همین علت این دستگاه آب گوجه صاف را در اختیار شما قرار  می دهد که زحمت شما را بسیار کمتر خواهد کرد. در نهایت این شما هستید که باید از بین گزینه های پیش رو بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید.

نکات اساسی در تهیه رب با دستگاه رب کشی

در صورتی که می خواهید با استفاده از دستگاه رب کشی فرایند تولید رب را پیش ببرید، باید به نکات مهمی که در این بخش وجود دارد توجه کنید. هر دستگاه دارای یک ظرفیت به خصوص است. به همین علت قبل از هر چیز حتما نیاز خود را بسنجید و سپس با توجه به آن خرید دستگاه رب کشی را انجام دهید. به طور قطع قیمت دستگاه رب کشی که ظرفیت بالاتری دارد بیشتر خواهد بود. به همین علت همواره سعی کنید که فروشندگانی با قیمت مناسب‌تر پیدا کنید.

مورد مهم بعدی نوع دستگاهی است که از آن استفاده می کنید. بررسی ها نشان می دهد که دستگاه ها به صورت صنعتی و خانگی ارائه می شوند. به طور قطع دستگاه های صنعتی دارای امکانات بیشتری هستند و کار کردن با آن ها نیز بسیار آسان تر خواهد بود. بر همین اساس شما می توانید که برای خرید دستگاه رب گیری از بین گزینه های مختلف بهترین مورد را برای خود پیدا کنید. اگر حجم کار شما کم است، استفاده از دستگاه رنده ای  نیز برای شما مناسب خواهد بود. با این حال برای تولیدات صنعتی و حجم بالا بهتر است که از دستگاه ضربه ای استفاده شود که به طور ویژه برای این کار ساخته شده است.

عرضه دستگاه آب گوجه گیری در ویترین نت

در حال حاضر بسیاری از افراد  به دنبال تهیه بهترین دستگاه آب گوجه گیری هستند و برای این کار قدم های زیادی برمی دارند. بر همین اساس بازار آنلاین ویترین نت به صورت ویژه وارد عمل شده است و محصولات خود را به شکل ویژه عرضه می کند. اگر دوست دارید که از بهترین قیمت ها در این بخش برخوردار شوید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما خرید از vitrinnet را امتحان کنید و از داشتن یک دستگاه حرفه ای بیشترین لذت ممکن را ببرید.

 

ارسال نظر: