کدخبر: 17499

چاپ کاتالوگ و بروشور

اطلاعاتی درباره چاپ بروشور، چاپ کاتالوگ، تفاوت آنها و ...بدست می‌آوریم

 

 

چاپ کاتالوگ و بروشور

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ نشریه ای می‌باشد که می‌توانید آن را برای نمایش محصولاتتان مورد استفاده قرار دهید. تفاوت کاتالوگ با بروشور در این مورد است که شامل توضیحات و مشخصات هر محصول نیز می‌باشد. رایج ترین استفاده از کاتالوگ‌ها در فروشگاه‌‌‌های خرده فروشی است، جایی که به خریدارانی که در قفسه‌ها به دنبال محصول می‌گردند، تحویل داده می‌شود.

بروشور چیست؟

بروشور نشریه ای است که می‌تواند برای ارائه اطلاعات در مورد یک شرکت یا یک فرد مورد استفاده قرار گیرد. بروشورها اکثر اوقات برای اطلاع رسانی درباره یک موضوع یا متقاعد کردن مردم در مورد چیزی استفاده می‌شوند. معمولاً اندازه آنها A5 است و از طریق پست ارسال می‌شود، حضوری تحویل داده می‌شود یا در نمایشگاه‌ها توزیع می‌شود.

بروشورها اسناد تبلیغاتی هستند که عمدتاً برای معرفی یک شرکت، سازمان، محصولات یا خدمات و اطلاع دادن به مشتریان بالقوه یا اعضای عمومی از مزایای آن استفاده می‌شود.

تفاوت بین کاتالوگ و بروشور چیست؟

تفاوت‌‌‌های زیادی بین کاتالوگ‌ها و بروشور‌ها وجود دارد به عنوان مثال، بروشورها معمولاً برروی اطلاعاتی و تمرکز بر برند، محصولات و خدمات شما استفاده می‌شوند، در حالی که کاتالوگ‌ها بیشتر برای بخش تبلیغاتی می‌باشند که در یک زمان مشخص بر روی یک محصول فوکوس می‌کنند. 

بروشورها اکثر اوقات در یک طرف یک ورق کاغذ یا مقوا چاپ می‌شوند و معمولاً یک تا چهار صفحه می‌باشند اما کاتالوگ‌ها در دو طرف چاپ می‌شوند و می‌توانند یک کتاب یا هر تعداد صفحه باشند.

چگونه می‌توانید از کاتالوگ و بروشور برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده کنید؟

راه‌‌‌های زیادی برای استفاده از کاتالوگ و بروشور برای تبلیغ کسب و کارتان وجود دارد و می‌توانید از آن به عنوان ابزاری عالی برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید. اگر می‌خواهید از بودجه بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید، ممکن است چاپ کاتولوگ و یا چاپ بروشور دقیقاً همان چیزی باشد که نیاز دارید.شما می توانید جهت خدمات چاپی خود همچنین چاپ دیجیتال ارزان و چاپ کتاب دیجیتال را تنها با یک تماس به یک مرکز معتبر چاپ نوین بسپارید.

02166126176 02166938942 02166964855

کاتالوگ‌ها و بروشور‌ها یکی از مقرون به صرفه ترین راه‌ها برای بازاریابی کسب و کار شما هستند و نیازی به سرمایه گذاری سنگین در مواردی مانند تبلیغات در رسانه‌‌‌های اجتماعی یا تبلیغات تلویزیونی گران قیمت نیست. علاوه بر این، کاتالوگ چاپی یک راهکار بسیار عالی برای ارائه طرح‌‌‌های با کیفیت بالا به مشتریان است.

چرا کاتالوگ‌‌‌های چاپی هنوز مهم هستند؟

  • منبع اصلی اطلاعات

کاتالوگ‌ها شرکای تجاری و همکارانی برای نمایندگان فروش و بازاریابان هستند که روزانه با آنها کار می‌کنند. آنها تمام اطلاعات مهمی را که هم فروشندگان و هم مشتریانشان نیاز دارند، در اختیار دارند.

  • ابزار قدرتمند تبلیغات برند

کاتالوگ‌ها همچنین می‌توانند ابزار بسیار قدرتمندی برای تبلیغات باشند. توضیحات محصولات، محتوای به روز و قیمت‌ها مطمئنا توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند. کاتالوگ‌ها می‌توانند افراد را درگیر کند و سبک یک برند را قابل تشخیص کند.

  • تجربه لمسی

کاتالوگ‌‌‌های چاپی لمسی هستند. آنها حواس بینایی، بویایی و لامسه را درگیر می‌کنند. آنها داستانی در مورد خود برند، محصولات و کیفیت آنها با خود حمل می‌کنند. این یک تجربه غنی است. بسیاری از مردم نمی خواهند همه اینها را برای نسخه‌‌‌های دیجیتال دور بریزند.

چرا کاتالوگ‌‌‌های آنلاین جایگزین کاتالوگ‌‌‌های چاپ شده می‌شوند؟

بحث در مورد اینکه آیا کاتالوگ‌‌‌های چاپی از عصر دیجیتال جان سالم به در خواهند برد یا نه مدتی است که ادامه دارد. بسیاری از شرکت‌ها از کاتالوگ‌‌‌های چاپی دوری می‌کنند و تمام موارد کاتالوگ خود را به کاتالوگ‌‌‌های دیجیتال منتقل می‌کنند. بیایید ببینیم چه عواملی آنها را به چنین تصمیماتی سوق می‌دهد.

  • یادگاری از گذشته: کاتالوگ‌های بزرگ و چاپی کمی شبیه به یادگار به نظر می‌رسند، زمانی که کسب‌وکارهای بیشتری تمایل دارند از چاپ به دیجیتال تبدیل شوند.

  • زمان بر: مردم می‌گویند زمان پول است. و کار با کاتالوگ‌‌‌های بزرگ، تلاش برای یافتن اطلاعات خاص، می‌تواند هم زمان و هم پول را هدر دهد. همه فروشندگان که انرژی در کاتالوگ‌ها برای جزییات محصول هدر می‌دهند، ارزش این مشکل را ندارد.

  • هزینه‌‌‌های چاپ: چاپ کاتالوگ گران است. کسب و کارها خود را به چاپ یک کاتالوگ در چند ماه یا کمتر محدود می‌کنند. اگر اطلاعات اشتباه چاپ شود یا قدیمی شود، باید منتظر بمانند تا دوباره چاپ شوند. دادن اطلاعات نادرست، داشتن یک تصویر خوب و ایده آل از یک برند را کاهش می‌دهد.

آیا کاتالوگ‌‌‌های دیجیتال جایگزین مناسبی هستند؟

کاتالوگ‌‌‌های دیجیتال امروزه ابزارهای محبوب فروش و بازاریابی هستند و جای تعجب نیست. در اینجا دلیل آن است:

  • دسترسی: قرار دادن کاتالوگ‌ها به صورت آنلاین، محصولات و خدمات را بدون افزایش هزینه‌‌‌های چاپ و توزیع، در دسترس مشتریان بیشتری قرار می‌دهد. این یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند شما و دستیابی به مخاطبان گسترده‌تری است .

  • جستجوی آسان: کاتالوگ‌‌‌های دیجیتال به مشتریان این امکان را می‌دهند که اطلاعات خاص محصول را جستجو کنند: توضیحات، قیمت‌ها یا تصاویر محصول. مهم نیست که کاتالوگ شما چقدر بزرگ باشد، مشتریان شما هر آنچه را که نیاز دارند بلافاصله پیدا می‌کنند.

  • دسترسی: کاتالوگ دیجیتال پیمایش راحتی را برای خوانندگان شما فراهم می‌کند تا از هر صفحه ای که می‌خواهند به هر بخش از کاتالوگ بروند.

بین کاتالوگ چاپی و دیجیتال کدام را انتخاب کنیم؟

بسیاری از شرکت‌‌هایی که داشتن کاتالوگ برای آنها ضروری است تصمیم به ایجاد دو نسخه می‌گیرند: چاپی و دیجیتال. کار با هر دوی آنها مزایای بیشتری نسبت به کار با یک نسخه به تنهایی دارد. هر کاتالوگ مخاطبان زیادی دارد و اهداف خود را بسیار خوب برآورده می‌کند.

اهمیت بروشور

بروشورها یکی از چیزهای اساسی هستند که کالاها و خدمات دقیقی را به مشتریان ارائه می‌دهند و در مواقع شلوغی شدید یا مثلاً در یک نمایشگاه تجاری یکی از مؤثرترین موارد است زیرا به شما امکان می‌دهد گفتگوی عمیقی را به آنها ارائه دهید. از آنجایی که بروشورها در انتقال اطلاعاتی که می‌خواهید فهرست کنید به مشتریان خود بسیار مؤثر هستند و همچنین ممکن است به آنها در پیدا کردن آدرس سایت‌ها کمک کند، به خصوص اگر از آنها به عنوان شواهدی از رویدادهای خاص، نقشه‌های یک مکان استفاده کنید. بنابراین در برخی مواقع بروشورها بهترین راه برای جلب اعتماد مشتریان و پاسخگویی به تمام سوالات آنها در همان زمان است. همچنین می‌توانید برخی از عبارات بازاریابی که تشویق به خرید کردن می‌کند را، با افزودن اطلاعات تماس خصوصی از شماره تلفن، ایمیل و آدرس شرکت خود نیز قرار دهید، که به دسترسی بیشتر کمک می‌کند.

اهمیت بروشور برای فرآیند بازاریابی

بروشور برگه ای است که شامل بیش از یک صفحه در یک طرح واحد است و اندازه معمول آن A4 است.

به صورت افقی چیده شده و از جلو و پشت صفحه به دو قسمت مساوی یا چهار قسمت تقسیم می‌شود. شرکت‌ها از بروشورها به عنوان یک عنصر مقدماتی مهم و ابزار موثر بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌کنند. مزایای بروشور به شرح زیر است:

1- انعطاف پذیری:

بروشورها یکی از انعطاف‌پذیرترین ابزارهای بازاریابی هستند که می‌توان از آن برای معرفی محصولات و خدمات به مشتریان استفاده کرد، بنابراین فروشگاه‌ها و دفاتری که پذیرای مشتریان هستند به شدت به آن‌ها وابسته می‌باشند و اغلب در بخش پذیرش یافت می‌شوند به طوری که توضیحات زیادی ارائه می‌شود و توضیحات به صورت خلاصه گفته می‌شود، به عنوان مثال: بانک‌ها بروشور ویژه ای برای هر دسته از خدمات مالی ایجاد می‌کنند تا مشتریان بتوانند در طول دوره انتظار خود آنها را مشاهده کنند و بازاریابان همیشه آنها را در طول مصاحبه‌‌‌های شغلی می‌گیرند و به مشتریان هدف یا همکاران تجاری ارائه می‌دهند.

2- قابل ارائه با محصولات تبلیغاتی:

بروشورها یکی از مهم ترین مواردی هستند که می‌توانید در محصولات تبلیغاتی خود قرار دهید. محصولات تبلیغاتی شرکتی مجموعه ای از ابزارهایی هستند که به عنوان هدیه به مشتریان و عموم مردم ارائه می‌شوند، به طوری که این ابزارها حاوی لوگو، نام شرکت و اطلاعات تماس هستند و اغلب به صورت مجموعه‌‌هایی شامل کیف، فنجان، خودکار عرضه می‌شوند. ، تی شرت، نوت بوک و ... علاوه بر بروشور مهم ترین عامل است و این ایده باعث می‌شود که مشتریان و عموم مردم در تماس دائمی (ناخواسته) با شرکت باشند!

نمونه‌‌هایی از بروشور

  • بروشور مسافرتی

بروشورهای مسافرتی به بروشورهایی اطلاق می‌شود که توسط آژانس‌‌‌های مسافرتی و مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرند که در آن محتوا و قالب آنها حول محصولات و خدمات می‌چرخد، مانند بسته‌‌‌های مسافرتی، فروش چمدان، قطب نما، و .... بروشورهای مسافرتی معمولاً در فروشگاه‌‌‌های مسافرتی و مکان‌‌‌های گردشگری یافت می‌شوند.

  • بروشور منو

بروشورهای منو توسط مشاغلی مانند رستوران‌ها برای تبلیغ غذاهای خود استفاده می‌شود. آنها معمولاً مشابه منوها طراحی می‌شوند. این بروشورها همچنین شامل جزئیاتی مانند نحوه سفارش و مدت زمان تحویل هستند.

  • بروشور بهداشت و درمان

بروشورهای مراقبت‌‌‌های بهداشتی حاوی خدمات دقیق در مورد موضوعاتی مانند بهداشت، بیمارستان‌ها و خدمات پزشکی هستند. طراحی بروشورهای مراقبت‌‌‌های بهداشتی بسته به اینکه توسط کدام گروه تولید می‌شود متفاوت است. این بروشورها معمولا در کلینیک ها، فروشگاه‌‌‌های بهداشتی و بیمارستان‌ها یافت می‌شوند.

  • بروشور تبلیغاتی

بروشورهای تبلیغاتی به طور خاص توسط شرکت‌‌‌های بازاریابی و آژانس‌‌‌های تبلیغاتی استفاده‌‌‌ می‌شود. محتوای بروشور تبلیغاتی‌‌‌ می‌تواند هر چیزی باشد، از املاک گرفته تا رستوران. بروشورها بالاخره یک ابزار تبلیغاتی هستند.

کاربرد بروشور، هدف، اهمیت:

  • بازاریابی

  • به اشتراک گذاری اطلاعات

  • مقرون به صرفه

نتیجه گیری

در این مطالب تا جایی که می‌توانستیم به طور کامل تفاوت بین بروشور و کاتالوگ و مزایا و موارد استفاده هرکدام را ارائه دادیم. شما می‌توانید با توجه به کسب و کار خود و نیاز هایتان کاتالوگ یا بروشور و یا هردوی آن‌ها را به مجموعه چاپ نوین سفارش دهید و برای اطلاعات بیش تر با این مجموعه در تماس باشید. 02166126176 02166938942 02166964855

 

برچسب ها : چاپ دیجیتال,چاپ کتاب,چاپ کاتالوگ,چاپ کاتالوگ ارزان,چاپ بروشور,چاپ دیجیتال ارزان,چاپ کتاب دیجیتال,مرکز چاپ نوین

 

ارسال نظر: