کدخبر: 17590

4 نمونه بهترین سنگ تزئینی ارزان برای محوطه سازی

 

در نگاه اول شاید فکر کنیم که محوطه سازی با سنگ بسیار پر هزینه است و نمی ‌توان به سمت آن برویم و در بیشتر موارد نیز این فکر درست است اما همیشه با کمی ‌فکر و به کار بردن سلیقه می ‌توانیم راه‌های دیگری نیز پیدا کنیم و با سنگ‌های اطرافمان که شاید به نظر معمولی بلشند محوطه ای بسیار زیبا بسازیم.

 سنگ محوطه سازی (سنگ تزیینی محوطه). اغلب انواع سنگ تزیینی بادوام و طبیعی است و نیازی به نگهداری ندارد. آنچه که ممکن است بسیار چشمگیر باشد، تطبیق پذیری آنها با محیط اطراف است. با این حال، همراه با این تطبیق پذیری، تنوعی نیز وجود دارد که ممکن است برای صاحبان خانه‌های جدید چالش برانگیز باشد: برخی از پروژه‌ها به سنگ های محوطه سازی کوچک، برخی دیگر برای سنگ های با اندازه متوسط ​​و برخی دیگر برای تخته سنگ ها نیاز دارند. حتی در این دسته بندی های گسترده، محصولات مختلفی وجود دارد که برای نیازهای مختلف مناسب هستند. به همین دلیل است که در زیر 4 نوع مختلف سنگ محوطه سازی و عواملی که باید در انتخاب سنگ مناسب برای حیاط خود در نظر بگیرید را بررسی خواهیم کرد.

سنگ تزیینی خرد شده

 

بهترین استفاده برای:

سنگ فرش در مسیرهای خاکی و سست برای محوطه سازی

در حالی که بیشتر انواع مالچ ها آلی هستند و در طول زمان تجزیه می‌شوند، سنگ خرد شده یک نوع غیر آلی است و از معادن سنگ می‌آید. این سنگها که معمولا گرانیت هستند ابتدا به وسیله دستگاه‌های مخصوص و صفحه گرانیت بر به قطعات کوچکتر تقسیم شده و سپس از ماشین خرد کن عبور می‌کند. نتیجه نهایی، مجموعه‌ای از سنگ‌های کوچک (حدود 1 اینچ) با شکل زاویه‌ای است.

18

اگرچه سنگ خرد شده کاربردهای دیگری نیز دارد اما یکی از کاربرد های عمده آنها استفاده به عنوان شن ریزی محوطه می‌باشد که علاوه بر زیبایی که به محیط می‌دهد محل عبور و مرور را نیز تا حد زیادی تثبیت می‌بخشد.

شاید در نگاه اول شن‌های خرد شده به عنوان سنگ تزیینی محصوب نشوند اما با توجه به تنوع و رنگبندی گسترده ای که دارند می‌توان از آنها به این منظور استفاده نمود.

چنانچه از این نوع سنگ تزئینی در محوطه سازی باغ استفاده می‌کنید دقت نمایید که در یک منطقه آفتابی، سنگ در تابستان گرم می‌شود. این حفظ گرما ممکن است برخی از گیاهان یک ساله و چند ساله را آزار دهد اما درختان و درختچه‌ها به طور کلی به اندازه کافی سخت هستند که اذیت نمی‌شوند. برای ایمن بودن، از سنگ خرد شده فقط در اطراف گیاهان مقاوم به خشکی استفاده کنید و آن را مستقیماً روی گیاهان خود قرار ندهید.

 

سنگ تزیینی خرد شده در مقایسه با سنگ های خرد شده که برای ساخت ملات و بتن استفاده می‌شوند از قیمت بالاتری برخوردار بوده و در زمان تهیه دقت داشته باشد که به قیمت خرید این نوع سنگ ها هزینه حمل نیز افزوده می‌شود.

سنگ تزیینی پرچم یا تخته ای برای محوطه سازی پیاده رو

یک ماده معمولی که برای ساخت راهروهای سنگی استفاده می‌شود سنگ پرچم است

بهترین استفاده برای:

 سنگ فرش پیاده روها و پاسیوها

سنگ پرچم یا تخته‌ای یکی از انواع سنگ رسوبی از انواع مختلف (ماسه سنگ، تخته سنگ و ...) است که به صورت دال های مسطح استخراج و به فروش می‌رسد. صاف بودن و دوام آن به آسانی استفاده از آن را به عنوان سنگ فرشی که مردم روی آن در پیاده روها و پاسیوها راه می‌روند، نشان می‌دهد.

19

 

شاید این سنگ تزیینی برای راهروهای غیررسمی، تراشه‌های چوب و سایر مواد ممکن است خوب باشند. اما، برای پیاده روهای رسمی، شکست دادن سنگ فرش سخت است. با اشکال نامنظمش، دیدن آن از سنگفرش های آجری یا بتنی جالب‌تر است. به طور کلی، ترکیبی از رنگ ها بهترین به نظر می‌رسد. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید رنگ خانه خود را مطابق یا تکمیل کنید، می‌توانید یک راهرو یا پاسیو را به یک رنگ بسازید.

برای شکل دادن به این صفحه‌ها می‌توانید به کمک دستگاه فرز و صفحه سرامیک بر آنها را به قطعات کوچکتری تقسیم کنید.

این سنگ‌ها معمولا در سنگ فروشی های داخل شهر کمتر بفروش می‌رسد و برای تهیه آن باید آن را از سنگ فروشی های اطراف و حاشیه شهر‌ها که بیشتر برای محوطه سازی باغها مراجعه کننده دارند تهیه نمود.

 در حالی که این تخته سنگ تزیینی در مقایسه با سنگفرش های بتنی گرانتر نیست اما نیروی کار در نصب آن بیشتر است. پس اگر می‌توانید خودتان را نصب کنید. ساختن گذرگاه سنگ فرش در مجموعه می‌تواند زیبایی بسیار زیادی به محوطه ما ببخشد.

 

سنگ فرش مربعی برای محوطه سازی پیاده رو

سنگ فرش های مربع شکل که تکه کوچکی از زمین را پوشانده است.

بهترین استفاده برای:

 سنگ فرش و محوطه سازی

این سنگ‌ فرش‌ ها علاوه بر ماهیت سنگ تزئینی که دارند، جذابیت سنتی نیز دارند که آن‌ها را برای برخی افراد ویژه تر می‌کند و یک محصول معدنی بوده که سنگفرش (یا "بلوک بلژیکی") از بازالت، سنگ آهک، یا، به ویژه، گرانیت است که به شکل مستطیل بریده شده است.

20

 

یکی از کاربردهای محبوب سنگ تزیینی طبیعی استفاده آنها در پیاده رو خیابان است. این به ویژه در میان افرادی که ظاهر سنگ فرش‌ را دوست دارند، اما توانایی ساخت یک جاده سنگ فرش کامل را ندارند، بسیار محبوب است. اگر خودتان این کار را انجام می‌دهید، می‌توانید سنگ فرش ها را در حیاط سنگی بردارید.

از معایب سنگ فرش ها هزینه و ناهمواری سطح است: اگر آنها را نصب کنید، قیمت هر متر مربع حدود 400 هزار تومان بوده و نمای بیرونی آنها به اندازه‌ای ناهموار است که برف روبی را دشوار می‌کند.

سنگ مالون زیبا و طبیعی

دیوار سنگ مزرعه بدون ملات با ردیفی از بوته‌های سوزان در پشت آن.

بهترین استفاده برای:

دیوار سنگی با سنگ تزیینی طبیعی

همانطور که در مورد سنگ های رودخانه ای، "فیلدستون" به یک طبقه بندی زمین شناسی اشاره نمی‌کند، این نوع سنگ نیز که در ساخت دیوار با سنگ تزیینی کاربرد بالایی دارد نام آن به نحوه چیدمان آن اشاره دارد. کشاورزانی که در زمین های صخره‌ای مزارع خود را شخم می‌زدند با انبوهی از سنگ‌ها مواجه شدند. برای اینکه آنها را از سر راه دور کنند، آنها را در جایی دورتر از جایی که می‌توانستند محصولات کشاورزی کنند، انباشته می‌کردند. بعدها با توجه به نیاز، آنها ممکن است سنگ‌ها را از دپو برداشت کنند تا از این "سنگ تزیینی " دیواری بسازند.

 

دیوار سنگی یکی از قدیمی‌ترین کاربردهای سنگ است. دیوارهای سنگی در سبک‌های مختلفی وجود دارند که عموما برای محوطه سازی استفاده می‌شوند. اساسی ترین تمایز دیوارهای قدیمی‌بین دیوارهای ملات دار و بدون ملات است. اما می‌توان از انواع سنگ‌ها نیز استفاده کرد. سنگ‌های مسطح برای دیوارهای بدون ملات بهترین هستند (و همچنین در مسیرهای سنگی به خوبی کار می‌کنند). اگر سنگ زمین شما گرد است، ممکن است ملات برای نگه داشتن قطعات در کنار هم لازم باشد. دیوارهای حائل سنگی یک طبقه فرعی مجزا هستند. آنها الزامات تخصصی دارند که در برخی موارد، کمک حرفه ای را می‌طلبند.

در این مطلب دیدیم که بیشتر انواع سنگ تزیینی از سنگهای طبیعی به دست می‌آید و با کمی‌ابزار و کمی‌سلیقه می‌توان محوطه‌ای بسیار زیبا و دلنشین بسازیم. الکتروابزار به عنوان یک فروشگاه اینترنتی ابزار مجموعه‌ای کامل از ابزار و صفحه سنگبری با کیفیت و متنوع را عرضه می‌دارد.

ارسال نظر: